AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Irena Antkowiak
Język niemiecki, Konspekty

Im Restaurant (W restauracji)

- n +

Konspekt lekcji - język niemiecki - Im Restaurant

Klasa: II LO (kontynuacja j. niemieckiego po gimnazjum)

Cele lekcji:
- rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu
- rozwijanie sprawności prowadzenia dialogów
- kształcenie umiejętności składania zamówienia w restauracji

Materiał leksykalny: Poszerzenie słownictwa z zakresu jedzenia - dania w restauracji.

Pomoce dydaktyczne:
"Deutsch Repetytorium Tematyczno - Leksykalne 1" Ewa Maria
Rostek (dialog "Im Restaurant" str. 76)
Kaseta do książki "Deutsch Repetytorium Tematyczno - Leksykalne"
E.M. Rostek
"Deutsch - ćwiczenia tematyczne" M. Rogalska (obrazek str.90)
"Repetytorium Leksykalne" P. Gębal, M. Ganczar, S. Kołsut, LektorKlett, (ćwiczenie str. 89)

Formy socjalne: praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach

I. Część wprowadzająca: 10 minut
Lekcję rozpoczynamy od rozdania uczniom powiększonej ilustracji przedstawiającej mężczyznę i kobietę w restauracji oraz kelnera. ("Deutsch - ćwiczenia tematyczne" Małgorzata Rogalska - str. 90)


Na tablicy zapisujemy słowa - klucze:
am Tisch sitzen - die Speisekarte - die Gäste - der Ober - auf dem Tisch - die Teller - das
Besteck - die Gläser - eine Vase mit Blumen
Uczniowie ustnie w grupach opisują obrazek i prezentują klasie.

II. Prezentacja nowego materiału i praca nad nim: 15 minut
Uczniowie słuchają dialogu "Im Restaurant" (przy zamkniętych książkach) dwukrotnie i rozwiązują zadania typu prawda - fałsz
1. Die Gäste wollen in der Ecke sitzen. R F
2. Drei Gäste kommen ins Restaurant. R F
3. Sie bestellen zweimal Forelle mit Butter und Salzkartoffeln und zweimal Serbische Bohnensuppe R F
4. Die Gäste haben süßen Wein Pinot blanc bestellt. R F
5. Das Essen war sehr lecker. R F
6. Die Gäste zahlen 6,60 € R F
Po sprawdzeniu zadania typu richtig - falsch uczniowie otwierają książki i słuchają
ponownie dialogu "Im Restaurant" i powtarzają zdania za kasetą.

Wyjaśniamy uczniom nieznane zwroty i słówka.

III. Ćwiczenia utrwalające nowy materiał: 20 minut
Rozdajemy uczniom ksero ćwiczenia ("Repetytorium Leksykalne" P. Gębal, M. Ganczar,
S. Kołsut, LektorKlett, str. 89)
Uczniowie uzupełniają tabelkę, decydując, kto to mówi: kelner czy gość.
1. Als Nachtisch esse ich......
2. Darf ich mal die Rechnung haben?
3. Den Rest dürfen Sie haben/behalten.
4. Herr Ober, die Rechnung bitte!
5. Haben Sie den Tisch reserviert?
6. Herr Ober, bringen Sie mir mal die Rechnung!
7. Ich hätte gern......
8. Ich möchte zahlen.
9. Ich nehme...
10. Können Sie mir Wein nachgießen?
11. Sie wünschen?
12. Sonst noch etwas?
13. Was wollen Sie zum Trinken?
14. Wie schmeckt es Ihnen?
15. Zahlen Sie bar oder mit einer Kreditkarte?
16. Zum Trinken bestelle ich...
 
Kellner Gast
   
   
   
Następnie uczniowie w parach układają krótkie scenki w restauracji, korzystają ze słownictwa z grupy B z "Deutsch Repetytorium Tematyczno - Leksykalne" E. M. Rostek

IV. Zadanie domowe
Proponuję dwa zadania:
1. Przygotuj z partnerem dialog "Im Restaurant"
lub
2. Ułóż menu dla restauracji. Uwzględnij twoje ulubione potrawy.
 

Opracowanie: Irena Antkowiak
Zespół Szkół Licealnych
Liceum Ogólnokształcące w Strzelnie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 11099


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0