Katalog Lidia Janiszewska, Urszula Gruner Ekologia, Scenariusze "Z ekologią na ty - coś z niczego robimy i świetnie się w karnawale bawimy"Z ekologią na ty - coś z niczego robimy i świetnie się w karnawale bawimyCel główny Szerzenie proekologicznych zachowań wśród młodzieży i wspólna zabawa.Cele operacyjne-uczeń potrafi: - wykazać się zdobytą wiedzą i zastosować ją w zadaniach konkursowych, - nazywać zwierzęta na ułożonych puzzlach, - rozpoznać prawidłowy sposób wyrzucania śmieci, - wykorzystać surowce wtórne do zabawy i dekoracji auli szkolnej, - współdziałać, komunikować się i bawić się w grupie klasowej i szkolnej. Metody: praktyczne, konkursy. Forma pracy: zabawa uczniów całej szkoły. Środki dydaktyczne: - zagadki ekologiczne, - krzyżówki narysowane na szarym papierze, - kartonowe szare pudełka do przyklejenia na nich haseł ekologicznych, - rozsypanki wyrazowe z hasłami ekologicznymi, - puzzle przedstawiające zwierzęta do ułożenia i nazwania, - zadania konkursowe dla poszczególnych klas, - muzyka mechaniczna. Miejsce: aula szkoły. Termin: 30.01.2004, godz.8.00-12.00 Przygotowanie imprezy: - pozyskanie sponsorów, - rozdanie-wyznaczenie na apelu szkolnym 16 stycznia uczestnikom zabawy zadań do przygotowania przed balem, np. zgromadzenie makulatury, butelek plastikowych, - przygotowanie i zgromadzenie pomocy, - przygotowanie auli- dekorowanie podczas balu elementami wykonanymi ze zgromadzonych surowców wtórnych i wykonanych przez uczniów podczas konkursów. Przebieg imprezy: Powitanie, przedstawienie celu balu przybliżenie młodzieży podstawowych problemów ekologicznych. Wyjaśnienie uczniom celu gromadzenia surowców wtórnych. Zabawa przy muzyce mechanicznej. I. Konkurs dla uczniów klas VI a,b i Ia,b gimnazjum na wykonanie najładniejszego, najdłuższego ogona do zimowego latawca-uczniowie składają kolorowe gazety w harmonijkę i przywiązują do sznurka na latawcu w wyznaczonym czasie. Następnie dekorują nimi salę. Nagrodzenie uczniów dyplomami. Muzyka mechaniczna II. Konkurs dla uczniów klas A,B,C,D,E,F,G,H I przedszkolaków "Robimy bałwana". Uczniowie zgniatają gazety w kulki i rzucają celnie do worka plastikowego następnie z pełnych worków formułują kule i łączą je po trzy w "bałwana", dekorując go przygotowanymi elementami-kapelusz, miotła, szalik. Bałwany jako kolejny element dekoracji ustawiają na scenie. Podziękowanie za udział i nagrodzenie dyplomami. Zabawa przy muzyce mechanicznej. III. Konkurs dla uczniów klas II gimnzzjum-ułożenie z rozsypanki wyrazowej haseł ekologicznych, następnie przyklejenie ich na zgromadzonych wcześniej pudełkach. Wyeksponowanie pudełek z hasłami na scenie. Podziękowanie uczniom za udział w konkursie i nagrodzenie ich dyplomami. Zabawa przy muzyce mechanicznej. IV. Konkurs dla uczniów klas IV i V a, b -uczniowie rozwiązują krzyżówkę ekologiczną przygotowaną na szarym papierze. Hasłami krzyżówki są rozwiązania zagadek ekologicznych. Podziękowanie uczniom za udział w konkursie i nagrodzenie ich dyplomami Zabawa przy muzyce mechanicznej. V. Konkurs dla klas I-III -uczniowie układają puzzle przedstawiające zwierzęta lub krajobrazy, następnie przyklejają ułożoną ilustrację na karton i eksponują w auli. VI. Konkurs dla klas III gimnazjum uczniowie mają za zadanie oszacowanie ilości produktów wsypanych do butelek plastikowych następnie wykorzystują butelki jako instrumenty muzyczne. Zaproszenie do dalszej wspólnej zabawy przy muzyce mechanicznej w auli udekorowanej przez uczniów dekoracjami wykonanymi z surowców wtórnych. Zakończenie balu, podziękowanie za wspólną aktywną zabawę.
Opracowanie: Urszula Grüner Wyświetleń: 3224
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |