Katalog

Lidia Janiszewska, Urszula Gruner
Ekologia, Scenariusze

"Z ekologią na ty - coś z niczego robimy i świetnie się w karnawale bawimy"

- n +

Z ekologią na ty - coś z niczego robimy i świetnie się w karnawale bawimy

Cel główny Szerzenie proekologicznych zachowań wśród młodzieży i wspólna zabawa.

Cele operacyjne-uczeń potrafi:
- wykazać się zdobytą wiedzą i zastosować ją w zadaniach konkursowych,
- nazywać zwierzęta na ułożonych puzzlach,
- rozpoznać prawidłowy sposób wyrzucania śmieci,
- wykorzystać surowce wtórne do zabawy i dekoracji auli szkolnej,
- współdziałać, komunikować się i bawić się w grupie klasowej i szkolnej.

Metody: praktyczne, konkursy.

Forma pracy: zabawa uczniów całej szkoły.

Środki dydaktyczne:
- zagadki ekologiczne,
- krzyżówki narysowane na szarym papierze,
- kartonowe szare pudełka do przyklejenia na nich haseł ekologicznych,
- rozsypanki wyrazowe z hasłami ekologicznymi,
- puzzle przedstawiające zwierzęta do ułożenia i nazwania,
- zadania konkursowe dla poszczególnych klas,
- muzyka mechaniczna.

Miejsce: aula szkoły.

Termin: 30.01.2004, godz.8.00-12.00

Przygotowanie imprezy:
- pozyskanie sponsorów,
- rozdanie-wyznaczenie na apelu szkolnym 16 stycznia uczestnikom zabawy zadań do przygotowania przed balem, np. zgromadzenie makulatury, butelek plastikowych,
- przygotowanie i zgromadzenie pomocy,
- przygotowanie auli- dekorowanie podczas balu elementami wykonanymi ze zgromadzonych surowców wtórnych i wykonanych przez uczniów podczas konkursów.

Przebieg imprezy: Powitanie, przedstawienie celu balu przybliżenie młodzieży podstawowych problemów ekologicznych. Wyjaśnienie uczniom celu gromadzenia surowców wtórnych.
Zabawa przy muzyce mechanicznej.

I. Konkurs dla uczniów klas VI a,b i Ia,b gimnazjum na wykonanie najładniejszego, najdłuższego ogona do zimowego latawca-uczniowie składają kolorowe gazety w harmonijkę i przywiązują do sznurka na latawcu w wyznaczonym czasie. Następnie dekorują nimi salę. Nagrodzenie uczniów dyplomami.
Muzyka mechaniczna

II. Konkurs dla uczniów klas A,B,C,D,E,F,G,H I przedszkolaków "Robimy bałwana". Uczniowie zgniatają gazety w kulki i rzucają celnie do worka plastikowego następnie z pełnych worków formułują kule i łączą je po trzy w "bałwana", dekorując go przygotowanymi elementami-kapelusz, miotła, szalik. Bałwany jako kolejny element dekoracji ustawiają na scenie. Podziękowanie za udział i nagrodzenie dyplomami.
Zabawa przy muzyce mechanicznej.

III. Konkurs dla uczniów klas II gimnzzjum-ułożenie z rozsypanki wyrazowej haseł ekologicznych, następnie przyklejenie ich na zgromadzonych wcześniej pudełkach. Wyeksponowanie pudełek z hasłami na scenie. Podziękowanie uczniom za udział w konkursie i nagrodzenie ich dyplomami.
Zabawa przy muzyce mechanicznej.

IV. Konkurs dla uczniów klas IV i V a, b -uczniowie rozwiązują krzyżówkę ekologiczną przygotowaną na szarym papierze. Hasłami krzyżówki są rozwiązania zagadek ekologicznych. Podziękowanie uczniom za udział w konkursie i nagrodzenie ich dyplomami
Zabawa przy muzyce mechanicznej.

V. Konkurs dla klas I-III -uczniowie układają puzzle przedstawiające zwierzęta lub krajobrazy, następnie przyklejają ułożoną ilustrację na karton i eksponują w auli.

VI. Konkurs dla klas III gimnazjum uczniowie mają za zadanie oszacowanie ilości produktów wsypanych do butelek plastikowych następnie wykorzystują butelki jako instrumenty muzyczne.
Zaproszenie do dalszej wspólnej zabawy przy muzyce mechanicznej w auli udekorowanej przez uczniów dekoracjami wykonanymi z surowców wtórnych.
Zakończenie balu, podziękowanie za wspólną aktywną zabawę.
 

Opracowanie: Urszula Grüner
Lidia Janiszewska

Wyświetleń: 3224


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.