AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Waldemar Kurczab
Informatyka, Konspekty

Konspekt - Zawansowane funkcje Power Pointa (kl II gimnazjum).

- n +

Przedmiot: Informatyka
Klasa: II Gimnazjum
Publiczne Gimnazjum w Pasierbcu
Nauczyciel: Kurczab Waldemar

Cele ogólne
Poznawcze Funkcja programu Power Point: dotyczące wyświetlania przezentacji: shemat koloru tła przyciski operacyjne, przejścia slajdów, animacje.
Praktyczne Ćwiczenia w doborze funkcji programu Power Point dotyczących wyświetlania prezentacji.
Wychowawcze Poszanowanie cudzej pracy, Prawa autorskie, Dokładność wykonywanej pracy, Prawidłowa postawa przy komputerze.



CZĘŚCI LEKCJI OGNIWA CZYNNOŚCI UCZNIÓW CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA ŚRODKI DYDAK- TYCZNE UWAGI
DOCELOWE ZADANIA
Wstępna Powtórzenie wiadomości Słuchanie wypowiedzi nauczyciela odpowiadają na pytania nauczyciela. Zapisują temat lekcji, słuchają i zapoznają się z zadaniami i celami. Zadaje pytania dotyczące tworzenia prezentacji. Słucha odpowiedzi, udziela wskazówek, naprowadz, koryguje błędy w wypowiedziach. Nakreśla cele i zadania lekcji, podaje jej temat Power Point Zeszyt  
Główna 1.Schemat kolorów(tło). Wykonują ćwiczenia wg. Karty pracy,uczniowie otwierają prezentacje "zwierzęta",zmieniają tło według własnych upodobań: Format (tła), wypełnienie tła, Efekty wypełnienia (kolor, tekstura, deseń.) Format(tło), wypełnienietła, efekty wypełnienia, rysunek. Zastosuj do wszystkich Nauczyciel rozdaje karty, objaśnia jak wykonać zadania, poleca otworzyć plik prezentacji "zwierzęta". Karty pracy Prezentacja "zwierzęta"  
2.Dobieranie przycisków operacyjnych. Uczniowie wstawiają przyciski akcji (wstecz, do przodu):
  • Pokaz /Przycisk akcji/
  • Określają wielkość przycisku i umiejscowienie
  • Ustawienia akcji
Uczniowie sprawdzają działanie wstawionych przycisków akcji, zadają pytania nauczycielowi.
Obserwuje czynności uczniów, objaśnia koryguje błędy, wydaje polecenia.    
3.Tworzenie przejść slajdów. - Pokaz /przejście slajdów/, efekt na liście rozwijalnej wybieramy efekt np. zakryj z lewej. - Zastosuj do wszystkich. *Można zaznaczyć opcję wolno /średnio/ szybko. *Można ustawić efekt dźwiękowy np. kamera. Obserwuje czynności uczniów, objaśnia, pomaga, koryguje błędy. Wydaje polecenia w celu poprawienia błędów. Odpowiada na pytania uczniów. Karty pracy Prezentacja "zwierzęta"  
4.Dodanie animacji obiektu Zaznacz obiekt na slajdzie. Z menu Pokaz /animacja niestandardowa/ wybiera kolejność i rodzaj animacji, efekt dźwiękowy. Sprawdzają efekt animacji obiektu na podglądzie. Obserwuje poprawność wykonywanych czynności. Pomaga w korygowaniu błędów, objaśnia przyczyny ich występowania. Karty pracy Prezentacja "zwierzęta"  
Końcowa Podsumowa- nie Uczniowie kolejno demonstrują pokaz wykonanych w prezentacji "zwierzęta". Omawiają je, słuchają uwag nauczyciela i objaśnień przyczyn występowania błędów. Zapisują prezentację pod nazwą "zwierzęta 1" i zamykają program Power Point oraz wyłączają komputery. Obserwuje kolejne pokazy, omawia je i analizuje najczęściej występujące błędy oraz sposoby ich korygowania. Ocenia pracę uczniów. Wydaje polecenia zapisania prezentacji pod nazwą "zwierzęta 1" I wyłączenia komputerów. Karta pracy Prezentacja uczniów  
Ocena lekcji Dobre aspekty  
Złe aspekty  
Wnioski  

Opracowanie: Waldemar Kurczab

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3645


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.