Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Joanna Nekanda-Trepka
Uroczystości, Scenariusze

"Morska Podróż na Wyspy Radości i Szczęścia"- scenariusz pasowania uczniów klas I na marynarzy

- n +

Scenariusz Pasowania Uczniów Klas I na Marynarzy - "Morska Podróż na Wyspy Radości i Szczęścia"

Data uroczystości: 29.10.2004, godz. 9.30

Miejsce uroczystości: sala gimnastyczna (dzieci zajmują ławki, rodziców zapraszamy na balkon).
Udział biorą uczniowie klas Ia, Ib, Ic.
Uczniowie zajmują miejsca. Na głowie mają kolorowe daszki z napisem SP 56. Każda klasa ma inny kolor daszka.
Ia - zielony
Ib - niebieski
Ic - żółty

Wychowawcy klas trzymają wiosło w kolorze daszków dzieci z napisem, np. kl. Ia.

Rozpoczęcie piosenką pt. "Płynie statek z bananami....."

Płynie statek z bananami w siną dal
Łabi du łabi du łabi du daj
A każdy marynarz śpiewa tak:
Łabi du łabi du łabi du daj
Podaj, podaj
Podaj mi, proszę, pomocną dłoń
Razem z Wami
nie straszna będzie Nam morska toń


Prowadzący: Kochane pierwszaki, witam Was dzisiaj na pokładzie tego wspaniałego statku, który zabierze Was w podróż, której celem będą wyspy Radości i Szczęścia. Nie będzie to jednak zwykły rejs. Bowiem, w jego trakcie będziecie musieli udowodnić, że jesteście prawdziwymi marynarzami, godnymi miana uczniów SP nr 56.

Na pokładzie naszego statku mamy dziś wspaniałych gości, których teraz serdecznie przywitajmy.
(przedstawienie gości)

Waszej morskiej podróży będą przyglądać się także Wasi kochani rodzice, Ich także serdecznie i gorąco przywitajmy.
(powitanie rodziców)


Piosenka "Chodźcie wszyscy...."

Chodźcie wszyscy tu dokoła
Zabawimy się wesoło
Witamy Was wszystkich wraz
Na wyprawę nadszedł czas
Prawa ręka, lewa ręka
Prawa noga, lewa noga
Cały tułów oraz głowa
Witamy Was


Prowadzący:
Wszyscy gotowi do rejsu? Ale, ale.....brakuje nam przecież najważniejszej osoby na statku. Hmm... ciekawe, czy wiecie kogo?

Tak - brakuje nam Kapitana, bo przecież każda załoga musi mieć swojego dowódcę. Poprosimy teraz Panią Dyrektor, żeby została naszym kapitanem.

Jak obyczaj stary każe
My - dzielni Marynarze
Wybraliśmy Panią Dyrektor
na naszego kapitana,
żeby dzielnie prowadziła nasz okręt
od nocy aż do rana.


Prosimy Panią Dyrektor o złożenie przysięgi.

Pani Dyrektor:
Przysięgam, być dobrym i odważnym kapitanem.
(założenie na głowę kapitańskiej czapki)

Prowadzący:
Słuchajcie, ruszamy w rejs! Każdy zakłada czapkę na głowę i płyniemy! Uważajcie. żeby nikt nie wypadł za burtę. Cała naprzód ku nowej przygodzie!

Pios. "Płynie statek z bananami"


Prowadzący: Dopłynęliśmy do Wyspy Tańca. Czeka Was tu zadanie do wykonania, Proszę o jego przeczytanie.

Zadanie 1
Na statku każdy marynarz musi umieć wykonywać określone czynności. Na przykład: patrzeć przez lornetkę, kręcić sterem, szorować pokład czy wciągać żagiel na maszt. Za chwilę przekonamy się, czy to potrafimy. A towarzyszyć nam będzie wesoła muzyka.

(Pląs pt. "Okręt")

Prowadzący:
Kapitanie, czy dzieci potrafią wykonywać wszystkie czynności na statku tak, jak przystało na prawdziwych marynarzy? Wobec tego płyniemy dalej.

(Piosenka "Płynie statek z bananami....")

Prowadzący:
Przed nami kolejna wyspa - Wyspa Wiedzy. Tutaj czeka nas trudne zadanie do wykonania.

Zadanie 2
Rozwiążcie zadania matematyczne. Wyniki tych działań ułożone od najmniejszego do największego pozwolą wam odczytać hasło


(Uczniowie rozwiązują zadania, porządkują wyniki, przekręcają i odczytują hasło : Kapitan Konstanty Maciejewicz)

Prowadzący:
Brawo! Kapitanie, zadanie zostało wykonane chyba na medal. prawda? Zatem - w nagrodę możecie płynąć dalej.

(Pios. "Płynie statek....")


Prowadzący: Ooooo......widzę kolejną wyspę na horyzoncie. To Wyspa Gimnastyki. Ciekawe, jakie zadanie czeka nas tutaj?

Zadanie 3
Marynarz powinien być sprawny i silny. Za chwilę naszą sprawność sprawdzi wesoła gimnastyka przy muzyce. Zapraszamy wszystkich do zabawy.

(Taniec "Hoki - poki")

Prowadzący:
Kapitanie, czy nasi marynarze są wysportowani i sprawni, żeby zmagać się z niełatwą pracą na statku? Brawo! Ruszamy w dalszą podróż.
(pios. "Plynie statek...")

Prowadzący:
Teraz udało nam się dopłynąć do Wyspy Morskiej Pogody, która jak wiemy - bywa bardzo różna i bardzo zmienna.
Pokażmy to pląsem pt. "Deszczyk pada"
(pląs "Deszczyk pada")

Prowadzący:
Na tej wyspie niestety ostatnio królowały sztormy i bardzo silne wiatry. Tu czeka nas także zadanie do wykonania.

Zadanie 4
Sztorm, burza i silne wiatry zniszczyły różne przedmioty, które związane są z morzem. Czy potraficie je ułożyć tak, aby tworzyły całość?

(Dzieci układają puzzle przedstawiające przedmioty związane z morzem)

Prowadzący:
Kapitanie, czy zaliczysz swojej załodze to zadanie? Wobec tego możemy płynąć dalej.

(Pios. "Płynie statek...")

Prowadzący: Przed nami kolejna wyspa - Wyspa Teatru. Poproszę o odczytanie zadania.

Zadanie 5
A teraz niespodzianka. Za chwilę obejrzycie występ klasy III B, która wraz z panią Bożeną Wojtkiewicz przygotowała przedstawienie pt. "Impresje Morskie"

Prowadzący: Dziękujemy klasie IIIB i pani Bożenie. A my płyniemy dalej - cała naprzód! Uwaga! Dopływamy do Wyspy Zagadek. Ciekawe, jakie zadanie czeka na nas tutaj.
Widzę tutaj aż dwie koperty, to chyba oznacza dwa zadania do rozwiązania. Jak myślicie?
Proszę o odczytanie zadań.

Zadanie 6
- Wylosuj po jednym pudełeczku z pytaniem i spróbuj na nie odpowiedzieć. Powodzenia!
- Rozpoznaj i nazwij pojazdy pływające.

(Pytania:
1. Co wyznacza drogę statkowi nocą?
2. Jak nazywa się kierownica statku?
3. Za pomocą czego statek hamuje na pełnym morzu?)

(Ilustracje pojazdów pływających: prom pasażerski, okręt wojenny, kajak)

Prowadzący:
Hura! Ostatnie zadanie wykonane Brawo! Jesteście bardzo dzielni. Myślę, że kapitan zaliczy wam i to zadanie.

Rozwiązaliście już wszystkie zadania. Nikt w trakcie rejsu nie wypadł za burtę, nikt nie wylądował w paszczy rekina. Mało tego - udało nam się nawet umknąć piratom. Do portu, czyli Szkoły Podstawowej nr 56 dopłynęliśmy cali i zdrowi. Rejs pokazał, jacy jesteście dzielni, mądrzy i odważni.

Teraz czeka was najważniejszy moment naszego rejsu
- Uroczyste Pasowanie na Marynarzy.
Pani Dyrektor - nasz dzielny Kapitanie, czy uczniowie klas I zasłużyli na przyjęcie do dzielnej morskiej braci? Czy są prawdziwymi Marynarzami?

Pani Dyrektor:
Jestem przekonana, że godnie będą reprezentować imię naszej szkoły.
Prowadzący: W takim razie przystępujemy do pasowania.

- Wręczenie kołnierzy i aktów pasowania (w tle szanty).
- Zaśpiewanie Pieśni Szkoły.
- Zakończenie imprezy i pożegnanie.

Zadania do wykonania dla klas I i wychowawców.

- Nauczyć pieśni szkoły.
- Nauka pląsu pt. "Płynie statek"
Płynie statek z bananami w siną dal
Łabi du łabi du łabi du daj
A każdy marynarz śpiewa tak:
Łabi du łabi du łabi du daj
Podaj, podaj
Podaj mi, proszę, pomocną dłoń
Razem z Wami
nie straszna będzie Nam morska toń

- Nauka piosenki na powitanie pt. "Chodźcie wszyscy..."
Chodźcie wszyscy tu dokoła
Zabawimy się wesoło
Witamy Was wszystkich wraz
Na wyprawę nadszedł czas
Prawa ręka, lewa ręka
Prawa noga, lewa noga
Cały tułów oraz głowa
Witamy Was

- Nauka wierszyka:
Jak obyczaj stary każe
My - dzielni Marynarze
Wybraliśmy Panią Dyrektor
na naszego kapitana,
żeby dzielnie prowadziła nasz okręt
od nocy aż do rana.


Nauka pląsu pt. "Deszczyk pada"

- Wybrać po jednym przedstawicielu do czytania treści zadań:
1. Zadanie 1 - przedstawiciel klasy Ia
2. Zadanie 2 - przedstawiciel klasy Ib
3. Zadanie 3 - przedstawiciel klasy Ic
4. Zadanie 4 - przedstawiciel klasy Ia
5. Zadanie 5 - przedstawiciel klasy Ib
6. Zadanie 6 - przedstawiciel klasy Ic
- Wybrać po 2 osoby do zadania 2 (działanie matematyczne i czytanie)
- Wybrać po 2 osoby do zadania 4 (układanie puzzli)
- Wybrać 1 osobę do odpowiedzi na pytania quizu (zadanie 6)
- Wybrać 1 osobę do rozpoznawania i nazwania obiektów pływających (zadanie 6)
- Wykonać dla uczniów czapeczki z daszkiem. Klasa 1a - żółte
Klasa 1b - niebieskie
Klasa 1c - zielone
(Wzór wisi w pokoju nauczycielskim)

Osoby odpowiedzialne za dekorację:
- Irena Kapral,
- Joanna Nekanda-Trepka,
- Monika Steinke- Wawrzyniak

Zaproszenia dla gości: Joanna Nekanda-Trepka

Akty pasowania: Joanna Nekanda-Trepka

Prowadzenie uroczystości: Joanna Nekanda-Trepka, Agnieszka Sieradzka

Wszelkie pytania prosimy kierować do organizatorów: Janiny Stomy, Agnieszki Sieradzkiej i Joanny Nekanda - Trepka.
 

Opracowanie: Joanna Nekanda-Trepka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4012
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 2
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014