Katalog

Joanna Wojciechowska
Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji języka angielskiego

- n +

Animals - konspekt lekcji języka angielskiego

Poziom: klasa II szkoła podstawowa
Czas trwania: 45 minut

Cele:
W trakcie lekcji uczeń:
- utrwali nazwy poznanych dotąd zwierząt,
- pozna nazwy kolejnych zwierząt,
- opisze wygląd zwierząt, podając jedną lub dwie charakterystyczne dla nich
cechy,
- weźmie aktywny udział w opowieści ruchowej,
- będzie zadawał pytania,
- udzieli odpowiedzi na pytania zadane przez kolegów i nauczyciela,
- zaśpiewa wraz z grupą piosenkę,
- pozna zapis graficzny nowych słówek,
- dopasuje obrazki do tekstu,
- utworzy liczbę mnogą od rzeczowników oznaczających nazwy zwierząt,
- uzupełni lukę w zdaniach.

Techniki pracy:
- opowieść ruchowa,
- dialog,
- nazywanie obrazków,
- zagadki,
- uzupełnianie luk w zdaniach,
- piosenka.

Materiał gramatyczny:
Tworzenie liczby mnogiej od podanych rzeczowników oznaczających nazwy zwierząt.

Słownictwo:
1. do opanowania czynnego: spider, dolphin, snail, ant, scary, clever, slow, small
2. utrwalenie: snake, monkey, elephant, giraffe, hippo, ostrich, long, funny, big, tall, fat, fast

Pomoce:
- ilustracje przedstawiające zwierzęta,
- kaseta z nagraniem piosenki,
- duże napisy do ilustracji,
- karty pracy.

Przebieg lekcji:

1. Rozpoczęcie lekcji:

- zaśpiewanie piosenki powitalnej,
- sprawdzenie obecności:
Who is on duty today? How many of you are here today? Count, please.
Who is absent today?

Dyżurny wstaje, głośno liczy wszystkich obecnych I mówi kogo nie ma.

2. Warm - up.

Nauczyciel umieszcza nazwy poznanych zwierząt na tablicy. Obrazki z tymi zwierzętami trzyma w rękach i opowiada o nich.
It's got small head. It's very long. What's this?
Jeśli uczeń zgadnie, podchodzi do tablicy i przyczepia obrazek do napisu.
(w taki sam sposób postępujemy ze wszystkimi obrazkami)
Which animal is long?
Dzieci odpowiadają i przyczepiają słowo long obok węża.
(Tak samo postępujemy ze słowami: funny, big, tall, fat, fast.)

3. Wprowadzenie nowego słownictwa.

N - pokazuje obrazek i mówi co na nim jest.
This is a spider.
N - wręcza wybranemu U obrazek i mówi:
You are a spider. Go to the board, please.
U - bierze obrazek i idzie do tablicy.
Po rozdaniu czterech obrazków, pod tablicą znajduje się czterech U z obrazkami nowo poznawanych zwierząt.

MEMORY CHANT

Nauczyciel rytmicznie wymawia nazwy zwierząt, pokazując je jednocześnie.
Dzieci powtarzają za N. Następnie dziecko chowa za siebie swój obrazek, a reszta klasy rytmicznie wypowiada nazwy zwierząt łącznie z tym schowanym. Następne dzieci kolejno chowają swoje obrazki za plecy, a klasa dalej rytmicznie wypowiada ich nazwy. Uczniowie oddają N obrazki i siadają na swoje miejsca.

YES, NO GAME

N trzyma obrazek tak, żeby U go nie widzieli i pyta:
What's this?
Dzieci wymieniają nazwy zwierząt. Jeśli nie zgadły N mówi NO. Jeśli zgadły N mówi YES i pokazuje obrazek wszystkim uczniom.

N przyczepia obrazki do tablicy.
Ruchem pokazuje slow i pokazuje dzieciom napis. Dzieci zgadują co to znaczy. N pyta:
Which animal is slow? U odpowiadają: Spider is slow.
N umieszcza napis przy zwierzęciu.
I tak z pozostałymi wyrazami (scary,clever,small)

Przypomnienie jak się tworzy liczbę mnoga rzeczowników.
N pokazuje obrazek, mówi jego nazwę w l.poj. i w l.mn.
snake - snake
monkey - monkeys

Po kilku przykładach N mówi tylko l.poj. a U dopowiadają l.mn.
Następnie N prosi, żeby U wypełnili tabelkę.

............one............|Two, three and more.........
spider|l
dolphin|l
snail|ll
ant|l
snake|l
elephant|l
hippo|l

4.Rozwinięcie.


Po uzupełnieniu i odczytaniu par wyrazów U przechodzą do uzupełniania luk w tekście piosenki.

Snails are...................
Elephants are.......................
Monkeys are........................
Snakes are...........................
Spiders are...........................
Ants are.............................
Dolphins are..........................
Giraffes are..........................
(slow, strong, funny, long, scary, small, clever, tall)
Następnie słuchają piosenkę i sprawdzają poprawność wykonania zadania.

Po wysłuchaniu piosenki U dopasowują obrazki do tekstu wstawiając odpowiednie numerki przy obrazkach.
U podają propozycje jak przedstawiać kolejne wersy piosenki ruchem i śpiewanie jej z wymyślonym przez U układem.

5. Podsumowanie

BINGO

N prosi U żeby napisali 5 nazw poznanych przez nich zwierząt. Następnie wypowiada nazwy wszystkich poznanych zwierząt. Jeśli U usłyszy nazwę, którą napisał w zeszycie - skreśla ją. Gdy skreśli wszystkie wyrazy mówi BINGO.

Na zakończenie (jeśli wystarczy czasu) U śpiewają piosenkę.
N chwali dzieci, które szczególnie aktywnie pracowały na lekcji.
Pożegnanie z klasą.

 

Opracowanie: Joanna Wojciechowska

Wyświetleń: 26568


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.