Katalog Joanna Wojciechowska Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiegoAnimals - konspekt lekcji języka angielskiegoPoziom: klasa II szkoła podstawowaCzas trwania: 45 minut Cele: W trakcie lekcji uczeń: - utrwali nazwy poznanych dotąd zwierząt, - pozna nazwy kolejnych zwierząt, - opisze wygląd zwierząt, podając jedną lub dwie charakterystyczne dla nich cechy, - weźmie aktywny udział w opowieści ruchowej, - będzie zadawał pytania, - udzieli odpowiedzi na pytania zadane przez kolegów i nauczyciela, - zaśpiewa wraz z grupą piosenkę, - pozna zapis graficzny nowych słówek, - dopasuje obrazki do tekstu, - utworzy liczbę mnogą od rzeczowników oznaczających nazwy zwierząt, - uzupełni lukę w zdaniach. Techniki pracy: - opowieść ruchowa, - dialog, - nazywanie obrazków, - zagadki, - uzupełnianie luk w zdaniach, - piosenka. Materiał gramatyczny: Tworzenie liczby mnogiej od podanych rzeczowników oznaczających nazwy zwierząt. Słownictwo: 1. do opanowania czynnego: spider, dolphin, snail, ant, scary, clever, slow, small 2. utrwalenie: snake, monkey, elephant, giraffe, hippo, ostrich, long, funny, big, tall, fat, fast Pomoce: - ilustracje przedstawiające zwierzęta, - kaseta z nagraniem piosenki, - duże napisy do ilustracji, - karty pracy. Przebieg lekcji: 1. Rozpoczęcie lekcji: - zaśpiewanie piosenki powitalnej, - sprawdzenie obecności: Who is on duty today? How many of you are here today? Count, please. Who is absent today? Dyżurny wstaje, głośno liczy wszystkich obecnych I mówi kogo nie ma. 2. Warm - up. Nauczyciel umieszcza nazwy poznanych zwierząt na tablicy. Obrazki z tymi zwierzętami trzyma w rękach i opowiada o nich. It's got small head. It's very long. What's this? Jeśli uczeń zgadnie, podchodzi do tablicy i przyczepia obrazek do napisu. (w taki sam sposób postępujemy ze wszystkimi obrazkami) Which animal is long? Dzieci odpowiadają i przyczepiają słowo long obok węża. (Tak samo postępujemy ze słowami: funny, big, tall, fat, fast.) 3. Wprowadzenie nowego słownictwa. N - pokazuje obrazek i mówi co na nim jest. This is a spider. N - wręcza wybranemu U obrazek i mówi: You are a spider. Go to the board, please. U - bierze obrazek i idzie do tablicy. Po rozdaniu czterech obrazków, pod tablicą znajduje się czterech U z obrazkami nowo poznawanych zwierząt. MEMORY CHANT Nauczyciel rytmicznie wymawia nazwy zwierząt, pokazując je jednocześnie. Dzieci powtarzają za N. Następnie dziecko chowa za siebie swój obrazek, a reszta klasy rytmicznie wypowiada nazwy zwierząt łącznie z tym schowanym. Następne dzieci kolejno chowają swoje obrazki za plecy, a klasa dalej rytmicznie wypowiada ich nazwy. Uczniowie oddają N obrazki i siadają na swoje miejsca. YES, NO GAME N trzyma obrazek tak, żeby U go nie widzieli i pyta: What's this? Dzieci wymieniają nazwy zwierząt. Jeśli nie zgadły N mówi NO. Jeśli zgadły N mówi YES i pokazuje obrazek wszystkim uczniom. N przyczepia obrazki do tablicy. Ruchem pokazuje slow i pokazuje dzieciom napis. Dzieci zgadują co to znaczy. N pyta: Which animal is slow? U odpowiadają: Spider is slow. N umieszcza napis przy zwierzęciu. I tak z pozostałymi wyrazami (scary,clever,small) Przypomnienie jak się tworzy liczbę mnoga rzeczowników. N pokazuje obrazek, mówi jego nazwę w l.poj. i w l.mn. snake - snake monkey - monkeys Po kilku przykładach N mówi tylko l.poj. a U dopowiadają l.mn. Następnie N prosi, żeby U wypełnili tabelkę. ............one............|Two, three and more......... spider|l dolphin|l snail|ll ant|l snake|l elephant|l hippo|l 4.Rozwinięcie. Po uzupełnieniu i odczytaniu par wyrazów U przechodzą do uzupełniania luk w tekście piosenki. Snails are................... Elephants are....................... Monkeys are........................ Snakes are........................... Spiders are........................... Ants are............................. Dolphins are.......................... Giraffes are.......................... (slow, strong, funny, long, scary, small, clever, tall) Następnie słuchają piosenkę i sprawdzają poprawność wykonania zadania. Po wysłuchaniu piosenki U dopasowują obrazki do tekstu wstawiając odpowiednie numerki przy obrazkach. U podają propozycje jak przedstawiać kolejne wersy piosenki ruchem i śpiewanie jej z wymyślonym przez U układem. 5. Podsumowanie BINGO N prosi U żeby napisali 5 nazw poznanych przez nich zwierząt. Następnie wypowiada nazwy wszystkich poznanych zwierząt. Jeśli U usłyszy nazwę, którą napisał w zeszycie - skreśla ją. Gdy skreśli wszystkie wyrazy mówi BINGO. Na zakończenie (jeśli wystarczy czasu) U śpiewają piosenkę. N chwali dzieci, które szczególnie aktywnie pracowały na lekcji. Pożegnanie z klasą. Opracowanie: Joanna Wojciechowska Wyświetleń: 26568
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |