Katalog Ilona Janik Matematyka, Konspekty Projekt nowoczesnego osiedla mieszkaniowego - konspekt do lekcji matematykiProjekt nowoczesnego osiedla mieszkaniowegoKonspekt do lekcji matematykiCele wykonania projektu: a) utrwalenie wiadomości o graniastosłupach i ostrosłupach b) umiejętność zastosowania zdobytych wiadomości w praktyce c) rozwijanie twórczej aktywności d) integracja grupy, nabywanie umiejętności współpracy w zespole e) rozbudzanie fantazji i wyobraźni f) rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów g) budzenie uczuć estetycznych h) znaczenie zieleni w otoczeniu człowieka Cele lekcji: a) rozwijanie umiejętności właściwej prezentacji wykonanej pracy b) wdrażanie uczniów do zdrowej rywalizacji c) szacunek do pracy kolegów i koleżanek z innych grup poprzez pilne ich słuchanie w czasie prezentacji Metoda pracy: metoda projektu Formy pracy: praca w grupach Pomoce naukowe: a) makiety osiedli mieszkaniowych wykonanych przez uczniów w domach b) plansze z obliczeniami pól powierzchni i objętości graniastosłupów i ostrosłupów Czas trwania zajęć: 45 minut Data przeprowadzonej lekcji: 9 czerwca 2004 r. Klasa: VIa Przebieg lekcji: Część wstępna 1. Powitanie zaproszonych gości (rodziców, nauczycieli). 2. Powitanie uczniów. 3. Wprowadzenie do tematu. Wyjaśniam wszystkim, że znajdujemy się w Biurze Projektów, gdzie właśnie zakończyły się prace nad projektem nowoczesnych osiedli mieszkaniowych, a prace te były odpowiedzią dzieci na konkurs ogłoszony przez Prezydenta Częstochowy dotyczący zagospodarowania dość dużego obszaru położonego w okolicy dzielnicy Parkitka. Nadmieniam, że tych 31 młodych architektów przez cały miesiąc myślało, projektowało tworzyło, a efekty tej pracy są widoczne w postaci makiet osiedli, jakie stoją przed każdą grupą. II. Część właściwa 1. Prezentacja prac. Liderzy grup omawiają swoje projekty z dokładnym komentarzem co do celowości umieszczenia poszczególnych obiektów w wykonanym przez grupę projekcie osiedla. Zgodnie z przedstawionymi kryteriami oceny projektu uczniowie wykazują się również znajomością obliczania pól powierzchni i objętości niektórych wykonanych brył. 2. Krótka dyskusja pomiędzy grupami. Uczniowie w swoich wypowiedziach starają się używać takich argumentów, aby przekonać wszystkich, że ich projekt jest najlepszy i powinien wygrać konkurs. III. Podsumowanie 1. Omówienie przeze mnie wyników pracy grup oraz ocena projektów, ze zwróceniem uwagi na spełnienie wszystkich kryteriów umieszczonych w projekcie. Wyjaśniam również co mnie skłoniło do przeprowadzenia tej lekcji metodą projektu. 2. Umieszczenie wykonanych makiet na wystawie z tyłu klasy. Opracowała: mgr Ilona Janik nauczycielka w SP1 w Blachowni PROJEKT Blachownia, 10 maja 2004 r 1. TEMAT: Nowoczesne osiedle mieszkaniowe. 2. FORMA WYKONANIA: - makieta osiedla z modelami domów i innych ważnych obiektów, jakie powinny się znaleźć w nowoczesnym osiedlu mieszkaniowym, modelami drzew i krzewów 3. ZADANIA DO WYKONANIA: - podział klasy na grupy 4-5 osobowe - przydział zadań dla członków grupy, wybór lidera - ustalenie minimalnej ilości obiektów, które należy przedstawić w projekcie - 10 4. TERMINY KONSULTACJI Z NAUCZYCIELEM: każdy piątek w godz. 8.00 - 8.45 5. TERMIN PREZENTACJI: za jeden miesiąc 6. SPOSÓB I CZAS PREZENTACJI: - prezentacja odbędzie się w sali lekcyjnej - w prezentacji uczestniczą wszyscy członkowie grupy - podczas prezentacji należy wykazać się znajomością obliczania pól powierzchni i objętości wykonanych brył przy obliczaniu np. ilości m tynku na zewnątrz budynku, itd.(obliczenia powinny być zapisane na brystolu). - wystawa prac i omówienie projektu w czasie 10 minut 7. KRYTERIA OCENY PROJEKTU: - poprawność merytoryczna - estetyka pracy i sposób jej prezentacji - indywidualny wkład pracy członków grupy - ciekawość pomysłu i różnorodność kształtu użytych do projektu brył - przestrzeganie ustalonego czasu prezentacji
Opracowanie: mgr Ilona Janik Wyświetleń: 2987
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |