AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Ziemlińska
Historia, Scenariusze

Europa i Świat w XVII wieku - utrwalenie

- n +

Europa i Świat w XVIII w.- utrwalenie

Metody: indywidualna praca ucznia, praca ucznia z podręcznikiem, mapą, praca grupach, Cele: * poznawcze: przypomnienie przyczyn, przebieg i konsekwencje Wielkiej Rewolucji Francuskiej, przypomnienie sytuacji we Francji przed rewolucją przemysłową, najważniejszych osiągnięć technicznych i ich skutków, zaprezentowanie sytuacji na kontynencie północnoamerykańskim w XVII/ XVIIIw., wyróżnienie głównych etapów i skutków wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych, * kształcące: kształcenie umiejętności myślenia przyczynowo- skutkowego, praca z mapą, kształcenie umiejętności wnioskowania, * wychowawcze: pokazanie na przykładzie rewolucji przemysłowej w Anglii znaczenia postępu technicznego w dziejach człowieka, ukazanie na przykładzie Stanów Zjednoczonych dążenia ludzi do ustroju demokratycznego, Pomoce dydaktyczne: podręcznik, mapa, ilustracje, krzyżówka, Pojęcia: Konstytuanta, Legislatywa, żyrondyści, jakobini, dyrektoriat, konstytucja, "Deklaracja Niepodległości", rewolucja, industrializacja, urbanizacja, związki zawodowe, liberalizm, proletariat Daty: 14. VII-1789, 26. VIII- 1789, 22.IX-1792, 21.I-1793, 9 thermidora 1794, 18 brumaire 1799, 1773, 4. VII-1776, 1787, 1769, I. Kontrola frekwencji. II. Ogniwo łączące: Dzisiaj utrwalimy najważniejsze z histori powszechnej, "milowe kamienie" w rozwoju ludzkości: Wielka Rewolucja Francuska i powstanie Stanów Zjednoczonych ma znaczenie w dziejach ustroju politycznego; rewolucja przemysłowa- postępu technicznego, III. Ogniwo podające: GRUPA I- Wielka Rewolucja Francuska:
    1. Przyczyny.
    2. Najważniejsze dokumenty.
    3. Krótki przebieg rewolucji.
    4. Przemiany ustrojowe w czasie rewolucji.
    5. Znaczenie rewolucji.
GRUPA II- Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
  1. Sytuacja w Ameryce Północnej w XVI/ XVII w.
  2.   Przebieg wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych.
  3. Udział Polaków.
  4. Konstytucja.
GRUPA III- Rewolucja przemysłowa w Anglii w XVIIIw.
  1. Sytuacja na wsi i w mieście w I połowie XVIIIw.
  2. Wynalazki techniczne i ich zastosowanie.
  3. Przemiany społeczne.
  4. Skutki.
IV. KRZYŻÓWKA. V. Ocena aktywności uczniów.

Opracowanie: Beata Ziemlińska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3285


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2



Ilość głosów: 3

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.