Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Małgorzata Nizioł
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Uczeń jako klient w sklepie i na poczcie" - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I

- n +

"Uczeń jako klient w sklepie i na poczcie" - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I

Krąg tematyczny: Jesteśmy klientami.

Temat: Zabawa w sklep: kupowanie produktów i zabawek na prezenty świąteczne. Przygotowanie i wysłanie paczki podczas wycieczki na pocztę. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Liczenie pieniędzy.

Cel główny: - uczeń potrafi "załatwić sprawę" w punktach usługowych.

Standard:
Uczeń:
- zna zasady postępowania w sklepie samoobsługowym;
- umie wskazać różnicę między małym sklepem a supersamem;
- zna drogę paczki od nadawcy do adresata;
- umie wysłać paczkę w urzędzie pocztowym;
- czyta ze zrozumieniem;
- zna cyfry od 0-9;
- dodaje dwa i więcej składników;
- odejmuje od 10;
- posługuje się monetami i ich nominałami;
- pakuje paczkę - zagina papier, obwiązuje ją sznurkiem;
- wie jak kulturalnie zachowywać się w sklepie i ma poczcie.

Przebieg zajęć:
1. Rozmowa na temat pomocy rodzicom w robieniu przedświątecznych zakupów
- Jakie zakupy robimy przed świętami?
- Kto robi te zakupy?
- W jakich sklepach je robimy?
- Jak się one nazywają?
-W jaki sposób robimy zakupy w małych sklepach, a w jaki w samach i marketach?
2. Przygotowanie rekwizytów do zabawy w sklep: zabawki, artykuły spożywcze, artykuły chemiczne, przybory szkolne i dobieranie karteczek z cenami.
3. Swobodne wypowiedzi o postępowaniu podczas robienia zakupów w sklepie samoobsługowym ze zwróceniem uwagi na kolejne czynności wykonywane podczas zakupów.
4. Pobranie pieniędzy z bankomatu za pomocą karty i kodu /PIN-u/.
5. Zabawa w sklep.
Podczas zabawy zwracamy uwagę na kulturalne zachowanie się w sklepie.
Warunki zabawy:
- każdy kupujący sam liczy, ile musi zapłacić i ile otrzyma reszty,
- każde dziecko ma 10 zł w dowolnych monetach i jeden banknot dziesięciozłotowy,
- każdy może zakupić dwa lub więcej artykułów, ale suma zakupów nie może przekroczyć dziesięć złotych,
- każdy odwiedza sklep dwa razy - pierwszy raz płaci monetami,
drugi - banknotem,
6. Sprzątanie sklepu.
7. Wybranie spośród zakupionych przedmiotów prezentu świątecznego dla kolegów z I klasy szkoły znajdującej się w sąsiedniej miejscowości.
8. Pakowanie paczki. Nauczyciel w dużym pudełku pakuje paczkę do wysłania. Demonstruje zaginanie papieru i obwiązanie sznurkiem. Dzieci pakują małe pudełeczka.
9. Rozmowa na temat "Jaką drogę odbędzie paczka".
10. Zapowiedź wyjścia do urzędu pocztowego.
Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicach i w autobusie.
11. Wyjście na pocztę - wysłanie paczki.
12. Rozmowa podsumowująca.
Czy jesteśmy "dobrymi" klientami?
 

Opracowanie: Małgorzata Nizioł

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4707
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014