Katalog Edyta Laskowska Przyroda, Konspekty Skąd się biorą śmieci? - scenariusz zajęćSkąd się biorą śmieci?Zakres treści: poznanie głównych źródeł pochodzenia śmieci, sposobu segregacji oraz zagrożeń wynikających z nieumiejętnego ich składowania.Cele operacyjne: 1. Wiadomości: - co to są śmieci? - skąd się biorą? - dlaczego jest ich coraz więcej? - jak je segregować i wykorzystać? - co to jest recykling? 2. Umiejętności: - uczeń potrafi wyciągać wnioski dotyczące korzyści płynących z segregacji śmieci, - wie jak je segregować, jakie powinny być na nie pojemniki, - potrafi zachować się w lesie, - podaje propozycje zmniejszenia ilości śmieci. 3. Postawy: Świadomość całkowitej zależności człowieka od przyrody, zaangażowanie w sprawach ochrony środowiska, świadomość zagrożeń wynikających z bezmyślnego wyrzucania śmieci, aktywna praca na lekcji, współdziałanie w zespole. Metody i formy pracy - odgrywanie ról - praca w grupach - burza mózgów Środki dydaktyczne Podręczniki, ćwiczenia, rozsypanki wyrazowe, plansze, krzyżówka Tok lekcji Faza wprowadzająca - krótka inscenizacja "chemia niszczy czy ratuje środowisko"? - sprawdzenie dotychczasowych wiadomości dotyczących zagrożeń środowiska naturalnego, Faza realizacyjna 1. Odgrywanie ról - scenka "sprzątanie lasu" Uczniowie odgrywają zwierzęta, które zebrały się aby posprzątać swój "dom", las zaśmiecony przez turystów. 2. Pytania do uczniów (burza mózgów) - co to są śmieci? - skąd się biorą? - dlaczego ich ilość wzrasta? - jak możemy je wykorzystać i na czym polega segregacja? 3. Krzyżówka 4. Recycling - przykłady - notatka 5. Podsumowanie - rozsypanka - notatka
Opracowanie: mgr Edyta Laskowska Wyświetleń: 3005
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |