Katalog Agata Ledwoń Historia, Scenariusze Epoka Napoleońska - usystematyzowanie i utrwalenie wiadomościEpoka napoleońska - usystematyzowanie i utrwalenie wiadomościSCENARIUSZ LEKCJI HISTORII W KL. III. CELE OPERACYJNE LEKCJI: Po lekcji uczeń powinien: - znać i rozumieć wydarzenia epoki napoleońskiej. - wyjaśnić pojęcia i nazwy historyczne - ocenić ważność wydarzeń (hierarchizacja) - usystematyzować wiadomości z epoki napoleońskiej Metody: - praca w grupach - uczniowie przygotowują słownik historyczny Środki dydaktyczne: - duże karty papieru, flamastry - podręcznik historii dla kl. II II. PRZEBIEG LEKCJI: 1. Wprowadzenie: a. przedstawienie celu i tematu lekcji b. podział uczniów na 3 grupy drogą odliczania do 3. 2. Rozwinięcie: a. praca w grupach: - uczniowie otrzymują polecenie sporządzenia słownika historycznego obejmującego postacie, wydarzenia, nazwy i pojęcia, miejsca bitew itp. uporządkowane alfabetycznie, tak aby zawrzeć jak najwięcej informacji o epoce napoleońskiej np. A- autonomia, Austerlitz. Grupa I - opracowuje lata 1797- 1804 Grupa II- opracowuje lata 1805- 1812 Grupa III- opracowuje lata 1813- 1815 - uczniowie zapisują wyniki swojej pracy na dużej karcie papieru. Starają się, aby każdej literze alfabetu były przyporządkowane różnorodne pojęcia. - grupa, która najdokładniej i najszybciej wykona polecenie otrzymuje oceny. 3. Zakończenie: a. Czy ten sposób pracy pozwolił Wam utrwalić wiadomości dotyczące epoki napoleońskiej? b. Co pomagało Wam w pracy, a co przeszkadzało? 4. Zadanie: Przygotuj się do pracy klasowej obejmującej wiadomości z epoki napoleońskiej. 5. Zadanie: przygotuj się do pracy klasowej z epoki napoleońskiej.
Opracowanie: Agata Ledwoń Wyświetleń: 4560
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |