AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Polak
Zajęcia przedszkolne, Konspekty

"Co mogą zrobić dzieci, by Ziemi nie zaśmiecić?" - konspekt dla grupy 6-latków

- n +

Co mogą zrobić dzieci, by Ziemi nie zaśmiecić

KONSPEKT DLA GRUPY 6-LATKÓW

CELE:
- aktywizowanie myślenia, analizowanie zdarzeń, wyciąganie wniosków
- kształtowanie właściwych, aktywnych postaw wobec ochrony środowiska
- wyrabianie umiejętności rozumienia ochrony środowiska
- doskonalenie czytania
- rozbudzanie wyobraźni twórczej
- zakomponowanie kolażu inspirowanego wyobraźnią

METODY:
- słowna: rozmowa
- oglądowa: pokaz plansz globusa
- czynna: samodzielnych doświadczeń zadań stawianych dziecku

POMOCE:
plansze, globus, napisy, pudła, odpady, rozsypanka sylabowa, książki: "Świat i człowiek", "Moje 6 lat", "Zabawy z ekologii", kaseta magnetofonowa, odznaki, gazety, blok.

PRZEBIEG:
1. Powitanie - zabawa integracyjna "Iskierka przyjaźni".
2. Przekazanie przez Panią dyrektor tajemniczej paczki dla dzieci.
3. Zapoznanie dzieci z zawartością paczki (list, globus)
4. Odczytanie przez dzieci listu "To ja planeta Ziemia. Dbajcie o mnie, pozdrawiam was, oto zagadka dla was".
5. Otworzenie koperty, ułożenie kartoników z literami do krzyżówki, odczytanie hasła "EKOLOGIA".
6. Wyjaśnienie słowa "EKOLOGIA" na podstawie wiersza D.Klimkiewicz "Co to jest ekologia?"

"Ekologia- mądre słowo
A co znaczy? - powiedz sowo
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała.
To nauka o zwierzakach,
Lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach
Miedzy nimi, bo to wszystko
To jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować
powiedziała mądra sowa..."
7. Pytanie nauczyciela: Dlaczego planeta ziemia przysłała nam ten list, a może zobaczyła coś, co ją mocno oburzyło i zasmuciło?
8. Nauczyciel przypina kolejne plansze:

I plansza: Czworo dzieci ze wsi wybiera się rowerami i motocyklem do lasu. Oglądanie i opisywanie zjawisk.
II plansza: Dzieci bawią się w lesie nad rzeką w towarzystwie zwierząt.
III plansza: Znudzone zabawą zaczynają niszczyć otaczającą przyrodę
IV plansza: Dzieci odjechały i zostawiły zanieczyszczony teren nad rzeką.

9. Pytania nauczycielki na temat tego co zdarzyło się nad rzeką? Jak postąpiły dzieci? I Co mogą zrobić dzieci, by Ziemi nie zaśmiecić? Utrwalenie słowa ekologia.
10. Zabawa dydaktyczna "Segregujemy śmieci". 4 pojemniki z napisami - metal, szkło, papier, plastik i rozrzucone śmieci.
11. Zabawa w kręgu przy piosence "Ratujmy naszą Ziemię"
12. Quiz ekologiczny: wspólne określanie pozytywnych i negatywnych zachowań człowieka. Każde dziecko otrzymuje dwie plansze ze słowami: "wolno", "nie wolno". Nauczycielka pyta: "wolno, czy nie wolno":
Łamać gałęzi, wycinać na drzewach znaków, rzucać papierków, słuchać śpiewu ptaków, biegać po wyznaczonych ścieżkach, rozbijać butelek, krzyczeć, przyglądać się roślinom, obserwować zwierzęta, zanieczyszczać rzeki.
13. Rozdanie medali - "Ekoludek -przyjaciel przyrody"
14. Zabawa twórcza- zachęcenie do zrobienia kolażu z odpadów:gazet, nakrętek, folii, kolorowych czasopism.
 

Opracowanie: mgr Dorota Polak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 8857


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.63



Ilość głosów: 8