AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Grobel, Beata Bryk-Pokrzywa, Urszula Szkutnik
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

"Andrzejki - listopadowy dzień wróżb i zabaw" - konspekt zajęć zintegrowanych dla klasy II

- n +

Andrzejki - listopadowy dzień wróżb i zabaw

Prowadzące: Beata Bryk - Pokrzywa
Dorota Grobel
Urszula Szkutnik
Konspekt zajęć andrzejkowych

Temat kręgu: Andrzejkowe wróżby.

Klasa: II a i II d.

Czas: 90 min.

Cele ogólne:
Uczeń umie:
- wypowiadać się na określony temat
- uważnie słuchać czytany tekst
- zredagować odpowiedzi na pytania
- przeczytać tekst ze zrozumieniem
- zapisać poprawnie wyrazy z "ó", "h", "rz"
- rozwiązywać i układać zadania na porównywanie różnicowe związane z tematem jednostki
- odczytywać i pisać cyfry rzymskie
- wskazywać liczby parzyste i nieparzyste

Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
- wymienić zwyczaje i obrzędy andrzejkowe
- wypowiadać się na temat wróżb i przepowiedni
- wypowiadać się na temat wysłuchanego utworu
- układać zdania z rozsypanki wyrazowej
- rozwiązywać proste zadania na mnożenie
- sprawnie mnożyć w zakresie 25
- przedstawić środkami plastycznymi wybrany temat
- współdziałać w grupie

Metody: pogadanka, rozmowa, zadaniowa, zabawowa, praca z tekstem.

Formy pracy: indywidualna, grupowa, zespołowa zróżnicowana.

Środki dydaktyczne: podręcznik "Moja Szkoła" cz. 3, zeszyty, karta pracy, zabawa "Podaj proszę swoje dłonie", karta samooceny dla uczniów, karta ewaluacji dla obserwatorów, papierowe serca, rozsypanka wyrazowa, pomoce przygotowane przez nauczycieli.

Przebieg zajęć:

I. Wprowadzenie w tematykę zajęć.

1. Powitanie w kręgu.
Dzieci z obu klas witają się, podając sąsiadowi rękę, bawią się śpiewając:
Podaj, proszę swoje dłonie.
Podaj, proszę swoje dłonie i uśmiechnij się, teraz podaj swoje imię,
zabawimy się.
Kolejno każde dziecko wypowiada swoje imię.
2. Porządkowanie imion dzieci napisanych na serduszkach w kolejności alfabetycznej.
3. Odczytanie hasła zapisanego na tablicy: ANDRZEJKI- LISTOPADOWY DZIEŃ WRÓŻB I ZABAW.
4. Rozmowa na temat znaczenia hasła.
- O jakim dniu mówi hasło?
- Kto wróży sobie w andrzejkowy wieczór?
- Kiedy wróżą sobie chłopcy? (w wieczór św. Katarzyny)
- Czego chcemy dowiedzieć się z wróżb?
5. Wypowiedzi uczniów na temat zwyczajów andrzejkowych na podstawie tekstu przygotowanego przez nauczyciela.
- Kiedy na wsiach zaczynał się czas zabaw i wróżb?
- Jaki wieczór był poświęcony wróżbom?
- Kto mógł sobie wówczas powróżyć?
- Jak obecnie obchodzi się Andrzejki?
6. Ułożenie zdań z rozsypanki wyrazowej i zapisanie ich w zeszytach (do realizacji tego punktu zajęć przygotowano dwa zestawy rozsypanek: pierwsza - dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
druga - dla pozostałych uczniów.
Tekst rozsypanki:
- Andrzejki to wieczór pełen wróżb i wspaniałej zabawy.
- W tym dniu każdy chciałby poznać swoją przyszłość.
- Najbardziej znanym andrzejkowym zwyczajem jest lanie wosku.

Przerwa śródlekcyjna: ćwiczenia relaksujące.
II. Wspólne rozwiązywanie kart pracy.

Do realizacji tego punktu zajęć przygotowano trzy rodzaje kart pracy:
pierwsza - dla ucznia z niedojrzałością szkolną, druga - dla uczennicy z zespołem Downa, trzecia - dla pozostałych uczniów.
Przygotowane karty pracy dotyczą materiału realizowanego na zajęciach, posłużą zatem:
- sprawdzeniu umiejętności poprawnego mnożenia w zakresie 25,
- rozwiązywania zadań tekstowych z wykorzystaniem mnożenia,
- uzupełniania tekstu z lukami (dla uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi),
- łączenie elementów tej samej wielkości (dla uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi),
- grupowania wyrazów należących do tej samej rodziny wyrazów.

III. Wspólne zabawy andrzejkowe:

- przestawianie lewych butów w kierunku drzwi (która dziewczyna wyjdzie pierwsza za mąż?),
- rzucanie skórką jabłka przez lewe ramię (na jaką literę będzie imię przyszłego męża/żony),
- losowanie karteczek z imionami (imię przyszłego męża/ żony),
- wybieranie ukrytych pod kubeczkami przedmiotów (co ich czeka w przyszłości)

IV. Ewaluacja:

- Podsumowanie zajęć (wklejanie do zeszytów serduszek upamiętniających wspólne zajęcia).
- Wypełnienie kart samooceny przez uczniów.
- Wypełnianie kart ewaluacji przez obserwatorów.
 

Opracowanie: Beata Bryk - Pokrzywa, Dorota Grobel, Urszula Szkutnik

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 9474


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.2



Ilość głosów: 5