Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Dorota Grobel, Beata Bryk-Pokrzywa, Urszula Szkutnik
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

"Tropiciele wiosny" - konspekt zajęć zintegrowanych dla klasy I

- n +

Tropiciele wiosny - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I "a" i I "d"

Prowadzące: Beata Bryk - Pokrzywa, Dorota Grobel, Urszula Szkutnik

Blok tematyczny: Witaj wiosno!


Cele:
Uczeń potrafi:
- wypowiadać się na temat zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny,
- posługiwać się pojęciami zwiastuny wiosny,
- czytać tekst ze zrozumieniem,
- zestawić tekst z ilustracją, pisać wyrazy z ó niewymiennym,
- uważnie słuchać czytanych zagadek i udzielać na nie odpowiedzi,
- dodawać i odejmować w zakresie 20,
- naśladować odgłosy ptaków,
- śpiewać piosenki o wiośnie,
- wspólnie bawić się z kolegami z innej klasy,
- dbać o otaczającą przyrodę.

Metody: oglądowa, słowna, praktyczna działalność uczniów.

Formy: zbiorowa, indywidualna zróżnicowana, praca tekstem.

Środki dydaktyczne: magnetofon z nagraniem odgłosów wiosny, wiosenny domek z zagadkami, karty pracy, karty ewaluacji Oceń sam, piosenka Wiosna tuz, tuż..., wiersz Przyjście wiosny, zabawa Podaj, proszę swoje dłonie.

Przebieg zajęć:

l. Powitanie w kręgu.
Dzieci z obu klas witają się, podając sąsiadowi rękę, bawią się śpiewając:
Podaj, proszę swoje dłonie.
Podaj, proszę swoje dłonie i uśmiechnij się, teraz podaj swoje imię,zabawimy się.
Kolejno każde dziecko wypowiada swoje imię.

2. Zabawa w skojarzenia.
Dzieci siedząc w kręgu, mówią, co kojarzy im się ze słowem wiosna.

3. Wiersz Przyjście wiosny, czytany przez nauczyciela, z podkładem odgłosów wiosny.

Naplotła sama, że już się zbliża wiosna.
Bocian skrzywił się ponuro: - Przyjedzie pewnie furą.
Jeż też się najeżył srodze: - Raczej na hulajnodze.
Wiewiórka: - Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Ptak gwizdnął: - Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
Mrówka: - Nieprawda! Wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem.

A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą,
już trawy za nią rosną
i szumią: - Witaj wiosno!

4. Omówienie wiersza.

- Jakie zwierzęta rozmawiały o nadchodzącej wiośnie?
- W jaki sposób według nich miała przyjść wiosna?
- W jaki sposób pojawiła się?

5. Rozmowa na temat zwiastunów wiosny.

Swobodne i kierowane wypowiedzi dzieci na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną oraz zwiastunów wiosny na podstawie wiersza i własnych obserwacji.

6. Naśladowanie odgłosów ptaków, innych zwierząt (bocian, żaba).

7. Wiosenny domek z zagadkami.

Dzieci nadal siedzą w kręgu, w środku stoi magiczny domek z zagadkami. Domek jest w kolorze zielonym, ma okiennice, na których znajdują się obrazki z różnymi zwiastunami wiosny. Na wykładzinie leżą kartki z nazwami obrazków, które znaj dują się na okiennicach. Dziecko wybiera kartkę z napisem, np. motyl, otwiera okiennicę, na której jest motyl, odczytuje ukrytą za okiennicą zagadkę. Inne dziecko odszukuje rozwiązanie zagadki na karteczce, np. jaskółka i otwiera okiennicę, na której jest jaskółka, czyta zagadkę. Zabawa tak długo trwa, dopóki nie skończą się zagadki.

Zagadki o wiośnie

Niedługo zima pryśnie, śnieg już przebiłem... (przebiśnieg).

Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną (bazie).

Lecę, będę w czasie krótkim, czy gotowe nasze budki? (szpak).

W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce (biedronka).

Powiem po prostu, nie zawile, skromny, lecz piękny jest... (zawilec).

Wrócił zza morza, chodzi po błocie w czerwonych butach, biały pan...(bociek).

Ulepiła nad oknem swego gniazdka połowę, a już ćwierka wesoło, że mieszkanie gotowe (jaskółka).

Zwykle ztote, białe albo fioletowe, wychodzą spod ziemi te kwiaty marcowe (krokusy).

Skaczę po łące, pływam w wodzie, żyję z bocianem w ciągłej niezgodzie (żaba).

Nadchodzi po zimie, zielony dywan ściele wokół. Czy znasz imię tej pory roku? (wiosna).

Miła niespodzianka, już kwitnie... (sasanka).

Barwne skrzydła ogrzał w słonku. Leci ponad polem, ponad łąką. Czy to listek frunie w dali? Czy to latający kwiatek? (motyl).

Choć są malutkie, lecz pracowite. Ciągle wędrują po leśnych ścieżkach. Z drobny cli igiełek buduj ą pałac, w którym ich tysiąc mieszka (mrówki).

8. Dzieci siadają przy stolikach i rozwiązuj ą karty pracy.

9.Wspólne śpiewanie piosenki Wiosna tuż, tuż...

10. Zabawa Nieostrożne żabki.
Dzieci siedzą w kręgu z opuszczonymi głowami. Jedno dziecko cichutko kumka, pozostałe milczą. Wybrane dziecko - bociek, stoi poza kręgiem, słucha skąd dochodzi głos. Stara się wskazać dziecko będące nieostrożną żabką.

11. Podsumowanie zajęć - ewaluacja.

Samodzielne wypełnienie przez dzieci kart ewaluacji - Oceń sam.

Oceń sam

Przeczytaj uważnie pytania i podkreśl wybraną przez siebie odpowiedz. Każda odpowiedź będzie dobra. Jeże l i będzie zgodna Twoimi odczuciami.

- Czy chciałbyś przeżyć podobne zajęcia jeszcze raz?
TAK NIE NIE WIEM

- Czy udział w zajęciach poszerzył Twoją wiedzę na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną?
TAK NIE NIE WIEM

- Czy chętnie uczestniczyłeś w zajęciach?
TAK NIE NIE WIEM

12. Wspólne wyjście na wycieczkę w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny.
 

Opracowanie: Beata Bryk - Pokrzywa, Dorota Grobel, Urszula Szkutnik

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 10437
 
   Komentarze
  • Magda, 2005-02-15

    Dobrze opracowany metodycznie konspekt zajęć zintegrowanych.

  • Webeszek, 2005-02-17

    Czesc mamosiu :) o jejku... moje nazwisko jest w internecie :D bardzo
    sie ciesze a umiesz tak: brum brum :) cze :) dlaczego zjadlas
    wszystkie migdały ?? Pozdrowienia dla taty :) cze. a teraz przejde do
    konkretów. Bardzo podoba mi się konspekt, jestem zachwycona wysokim
    poziomem IQ mojej mamosi :P Dziekuje, że mogłam sie wypowiedziec.



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 3.3



    Ilość głosów: 10
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014