Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Jolanta Sałacka
Edukacja regionalna, Scenariusze

Festyn rodzinny - scenariusz imprezy środowiskowej

- n +

Festyn rodzinny

Scenariusz imprezy środowiskowej

Koniec maja to czas szczególny. Wiosna w pełni, w nas wstępuje nowa energia. I trzy święta: Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca, które można uczcić razem. Jest więc okazja, aby wykorzystać ten wiosenny przypływ energii i spędzić ten czas wspólnie na festynie.

Do przygotowania rodzinnego festynu zabieramy się dużo wcześniej. Po pierwsze ustalamy termin i miejsce zabawy. Bardzo istotne jest również wybranie osoby koordynującej całe przygotowania, oraz osób odpowiedzialnych (spośród uczniów, nauczycieli i rodziców) za poszczególne etapy. Co pewien okres sprawdzamy stan zaawansowania prac.

Oto przykładowy rezultat przygotowań.
Festyn rodzinny to wspólna zabawa na świeżym powietrzu, na który zapraszamy uczniów, nauczycieli i rodziców. Odbędzie się................. na terenie szkoły. Początek o godz............

Plan pracy z podziałem zadań
 
NAUCZYCIELE UCZNIOWIE RODZICE
1.Wyznaczenie miejsca zabawy
2.Podział ról podczas prowadzenia
3.Przygotowanie występów artystycznych
4.Przygotowanie konkursów
5. Ogłoszenie we wcześniejszym terminie konkursów, których przygotowanie wymaga więcej czasu, np. 2 tygodnie przed festynem
a)wyhodowanie rzeżuchy o najoryginalniejszym kształcie
b) konkurs na najciekawszy plakat reklamujący zdrowy tryb życia
c) konkurs na najciekawszy plakat mówiący o szkodliwości palenia tytoniu
6.Poszukiwanie sponsorów.
1.Ustalenie regulaminu festynu
np.-wiosenne święto przygotowujemy wszyscy
-bawimy się wspólnie
-jesteśmy uśmiechnięci
-obowiązują wygodne stroje
-obowiązuje zakaz mówienia o ocenach, pracy i zmęczeniu.
2. Przygotowanie afiszu.
3.Sprzedaż sałatek, ciast (przygotowanych przez rodziców).
4.Przygotowanie się do wcześniej ogłoszonych konkursów.
5.Zorganizowanie loterii fantowej (każdy los wygrywa). Pieniądze zebrane z loterii przeznaczamy na zakup sprzętu sportowego.
6.Wykonanie dekoracji pod kierunkiem nauczycieli (duże papierowe kwiaty).
1.Przygotowanie wiosennych potraw - ciast, sałatek.
2. Sprzedaż ciast, sałatek, kiełbasek z rożna, kawy, herbaty, napojów itp.
3.Pomoc przy organizacji imprezy
-wykonanie dekoracji bocznej ściany szkoły
-uporządkowanie rekreacyjnego placu szkolnego
-przygotowanie miejsca na ognisko, na pawilony
-wykonanie kilku ławeczek na tym placu.
4. Poszukiwanie sponsorów.

Przebieg imprezy
Początek - godz. 10.00
1.Powitanie wszystkich gości.
2.Występy artystyczne
(każda klasa przygotowuje popis na "Święto Matki" (wiersz, piosenka, skecz, taniec), czas
występu każdej klasy około 5 - 10 minut.(pomiędzy występami uczniów poszczególnych klas proponuję aby włączyć konkurencje sportowe - udział biorą rodzice i uczniowie poszczególnych klas).
-proponowane zabawy (konkurencje)

Klasy pierwsze:
 tor przeszkód - slalom z jajkiem na łyżce, z woreczkiem na głowie, skoki na jednej nodze, współzawodnictwo dwoje dzieci z rodzicami
 Quiz "Sekrety rodzinne"

MAMA/ TATA
1. Czy lubi Pan/ Pani lody?
2. Czy umie Pan/ Pani jeździć na rowerze?
3. Jaką zupę lubi najbardziej Pana/ Pani dziecko?
4. Jaką książkę przeczytało ostatnio Pana/ Pani dziecko?
5. Jaki jest ulubiony program telewizyjny Pana/ Pani dziecka?

DZIECKO
1. Czy twoja mama /twój tata lubi lody?
2. Czy mama/ tata umie jeździć na rowerze?
3. Jaką zupę lubisz najbardziej?
4. Jaką książkę przeczytałaś/eś ostatnio?
5. Jaki jest twój ulubiony program telewizyjny?
Klasy drugie:
 Rozpoznawanie przez rodziców swoich dzieci z zawiązanymi oczami.
 Slalom na hulajnogach w parach mama lub tato i dziecko.

Klasy trzecie:
 Quiz "Sekrety rodzinne" pary dziecko i rodzic.

DZIECKO
1. Czy twoja mama/ twój tata ogląda seriale telewizyjne? Jeśli tak, to jaki najczęściej?
2. Jaki kolor lubi mama/ tata?
3. Jaka jest twoja ulubiona postać z bajki?
4. Jaki kolor oczu ma twoja mama/ twój tato?
5. Jakie są twoje obowiązki domowe?

MAMA/ TATA
1. Czy ogląda Pan/ Pani seriale telewizyjne?
Jeśli tak, to jaki najczęściej?
2.Jaki kolor lubi Pan/ Pani najbardziej?
3. Jaką postać z bajki Pana/ Pani dziecko lubi najbardziej?
4. Jaki ma Pan/ Pani kolor oczu?
5. Jakie Pana/ Pani dziecko ma obowiązki w domu?
 Rozpoznawanie smaków: musztarda, chrzan, czekolada, cytryna - pary: dziecko i rodzic.

Klasy czwarte:

 Konkurs skoków na skakance, współzawodnictwo rodzic - dziecko.
 Składanie obrazka z części - dziecko i rodzic otrzymują takie same obrazki.

Klasy piąte:
 Zjedzenie pączka bez użycia rąk - jedna osoba jako przedstawiciel rodziny.
 Rzut piłeczką tenisową do celu, współzawodnictwo rodzic - dziecko.

Klasy szóste:
 Konkurs rzutów piłką do kosza, współzawodnictwo rodzic - dziecko.
 Przeciąganie liny: dzieci - rodzice.

3.Występ szkolnego zespołu wokalno - tanecznego.
4.Występ laureatów konkursu Szansa na sukces 2.
5.Ogłoszenie wyników konkursu
- na najładniejszą rzeżuchę o najoryginalniejszym kształcie
- na najciekawszy plakat reklamujący zdrowy tryb życia
- na najciekawszy plakat mówiący o szkodliwości palenia tytoniu.
6. Aukcja plakatów.
7.Nauka i wspólne zaśpiewanie piosenki "MAZURY"

I. Błękit jeziora dokoła,
A tam w oddali gdzieś las,
Słońce i przestrzeń nas woła,
Tutaj więc spędź wolny czas.

Ref. Hej Mazury jakie cudne,
Gdzie jest taki drugi kraj,
tu przeżyjesz chwile trudne,
tu przeżyjesz życia maj.

II Harcerz z harcerką ze wzgórza,
Patrzą na las pełen brzóz,
Słońce się w falach zanurza,
Zapada zmrok powiał chłód.

Ref. Hej Mazury...

III. Od ogniska do namiotu
pora wracać, wracać czas,
jutro wstanie słońce złote,
hej Mazury, żegnam Was.

Ref. Hej Mazury...

Na samo zakończenie proponuję wspólną zabawę dla dzieci i ich rodziców przy dźwiękach miejscowego zespołu. Aby wspólny wysiłek nie przeszedł bez echa, warto podsumować festyn. Dzieci mogą wykonać prace plastyczne, prezentujące czas spędzony na powietrzu. Dorośli natomiast muszą rozważyć czy został osiągnięty cel imprezy: integracja i dobra zabawa.
 

Opracowanie: Jolanta Sałacka
nauczycielka kształcenia zintegrowanego
Szkoła Podstawowa w Elgnówku
11 -015 Olsztynek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 27852
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.5



Ilość głosów: 2
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014