Katalog

Ewa Kruczkowska-Komenda
Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju nauczyciela języka polskiego.

- n +

Plan rozwoju nauczyciela języka polskiego.
Plan

Plan rozwoju nauczyciela języka polskiego.

Cele ogólne Cele szczegółowe Sposób realizacji Sposób dokumentowania Terminy
I. Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia własnej pracy i podniesienia jakości pracy szkoły w tym posługiwanie się technologią komputerową. 1. Doskonalenie umiejętności obsługi komputera i wykorzystanie technologii komputerowej podczas zajęć:
  • system operacyjny Windows 98;
  • program Microsoft Word;
  • programy edukacyjne z zakresu języka polskiego;
  • encyklopedie multimedialne;
  • tworzenie drobnych druków akcydensowych typu - zaproszenia, ogłoszenia, kartki okolicznościowe, itp.;
  • internet;
Kurs komputerowy. Szkolenie WDN. Stała i ścisła współpraca polonisty z pracownią komputerową. Wykorzystanie oprogramowania edukacyjnego np. w nauczaniu ortografii. Wykonywanie materiałów do wykokrzystania podczas lekcji języka polskiego. Wzbogacenie własnego komputera o narzędzia do obsługi internetu. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Przykładowe prace uczniowskie. Konspekty lekcji z wykorzystaniem technologi komputerowej i materiałów zaczerpniętych z internetu. Cały okres stażu
2. Doskonalenie form współpracy z rodzicami Ukończenie szkolenia: Nowoczesne formy współpracy z rodzicami Potwierdzenie dyrektora szkoły o uczestnictwie w szkoleniu Zgodnie z harmonogramem szkoleniowych posiedzeń Rady Pedagogicznej.
3. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych Ukończenie szkolenia w zakresie komunikacji interpersonalnej
4. Doskonalenie umiejętności dydaktycznych - nauczanie blokowe Ukończenie szkolenia w zakresie nauczania blokowego
II. Pogłębienie wiedzy na temat zmian, wynikających z reformy systemu edukacji 1. Zapoznanie się ze zmianami w Karcie Nauczyciela Uczestnictwo w szkoleniach WDN. Przeglądanie stron www MEN. Potwierdzenie dyrektora szkoły o uczestnictwie w szkoleniu Wrzesień 2000 r.
2. Poznanie procedury awansu zawodowego
III. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami edukacji 1. Podejmowanie działań związanych z międzyszkolnym i wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym w zakresie dydaktyki Praca w komisji humanistycznej:
  • opracowanie rocznego planu pracy komisji humanistycznej;
  • ustalenie kryteriów ocen z języka polskiego;
  • przygotowanie scenariuszy jednostek lekcyjnych obejmujących szczególnie trudne zagadnienia;
  • opracowanie sprawozdań z działalności zespołu - po pierwszym semestrze i na koniec roku szkolnego.
Działalność w zespole humanistów, zrzeszającym nauczycieli ze szkół należących do stowarzyszenia M.A.K.A.B.R.A.:
  • prezentacja opracowanego programu - "Rozważania o tolerancji...";
  • prowadzenie zajęć otwartych;
  • organizacja warsztatów szkoleniowych;
  • dokonywanie publikacji na łamach biuletynu M.A.K.A.B.R.A.;
  • publikacje na stronach www stowarzyszenia M.A.K.A.B.R.A.;
Plan pracy komisji humanistycznej. Fragment kryteriów ocen. Konspekty lekcji.

Sprawozdanie z działalności komisji.

Protokoły z posiedzeń zespołu humanistów stowarzyszenia M.A.K.A.B.R.A.

Opinie obserwatorów zajęć.

Biuletyn.

Dyskietka.
Wrzesień 2000 r.




Luty 2000 r.




Czerwiec 2001 r.







Cały okres stażu.
2. Wymiana doświadczeń pedagogicznych Praca w ramach programu Tempus - wiązka klas 4 - 5. Omawianie problemów wychowawczych i dydaktycznych podczas regularnych posiedzeń zespołu wychowawców i nauczycieli uczących w danej klasie. Przeprowadzenie ankiety o tolerancji dla nauczycieli podczas Rady Pedagogicznej. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Kserokopie zapisów dokumentujących pracę "wiązek"

Ankieta: "Czy jesteśmy tolerancyjni".
Cały okres stażu.





Listopad 2000 r.
IV. Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań wychowawczych oraz innych przedsięwzięć 1. Napisanie i wdrożenie programu: "Rozważania o tolerancji..." - na przykładzie różnic narodowościowych, kulturowych i religijnych Nawiązanie ścisłej współpracy ze Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży oraz z Pracownią Plastyczną i Galerią "Atelier". Organizacja lekcji w terenie. Współpraca nauczycieli różnych specjąlności. Przygotowanie wystaw: plastycznej i fotograficznej. Program wychowawczy. Prace uczniowskie. Fotografie. Nagrania video. Opinie obserwatorów zajęć. Cały okres stażu.
2. Organizacja międzyszkolnego konkursu ortograficznego dla uczniów szkół należących - M.A.K.A.B.R.A. Opracowanie regulaminu konkursu ortograficznego, testów, przygotowanie dyplomów itp. Przygotowane materiały do konkursu Grudzień 2000 r.
3. Opracowanie tematyki godzin wychowawczych z uwzględnieniem programu: "Rozważania o tolerancji..." Realizacja podczas godzin wychowawczych i lekcji w terenie Plan godzin wychowawczych. Program. Cały okres stażu
4. Opracowanie planu działania komisji humanistycznej uwzględniającego zastosowanie technologii komputerowej w nauczaniu języka polskiego Realizacja zadań wg planu Plan pracy komisji humanistycznej Cały rok szkolny
5. Organizacja wycieczek i wyjazdów uczniów na tzw. "Zielone szkoły" oraz wdrażanie opracowanego programu ponadprzedmiotowego Wycieczki o walorach edukacyjnych. "Zielona szkoła" - wypoczynek połączony z rekreacją i nauką Prace uczniowskie. Program "Zielonej szkoły" Cały okres stażu. II semestr
V. Publikacje 1. Opublikowanie: programu wychowawczego, konspektów lekcji, artykułów o charakterze naukowym, itp. Biuletyn M.A.K.A.B.R.A. Internet, itp. Kserokopia biuletynu, internet Cały okres stażu
VI. Aktywna i systematyczna współpraca z organizacjami działającymi na rzecz edukacji 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 1 w Krakowie Rozwiązywanie problemów uczniów mających trudności w nauce i problemy natury emocjonalnej, psychologicznej:
  • określenie sfery problemów ucznia (opinia wychowawcy);
  • praca z dzieckiem dyslektycznym;
  • praca z uczniem, któremu obniżono próg wymagań (dostosowanie wymagań do możliwości percepcyjnych dziecka)
Przykładowa opinia wychowawcy. Przykładowe ćwiczenia ortograficzne dla dyslektyków. Sprawdziany dla dzieci z obniżonymi wymaganiami. Cały czas
2. Współpraca ze Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży Korzystanie z pomocy Staromiejskiego Centrum Kultury przy wdrażaniu programu: "Rozważania o tolerancji..." Zaświadczenie o współpracy Cały okres stażu
3. Współpraca z Placówką Opiekuńczo-Wychowawczą nr 2 w Krakowie Stałe konsultacje z pedagogiem, psychologiem i wychowawcami Państwowego Domu Dziecka:
  • wymiana informacji o postępach w nauce i zachowaniu uczniów, przekazywanie stosownej dokumentacji
Opinie. Notatka. Zaświadczenie Cały okres stażu
4. Współpraca z Policją i Strażą Miejską Organizacja prelekcji, wystaw, zajęć samoobrony, itp. Sprawozdanie nauczyciela. Prace uczniowskie. Poświadczenie współpracy przez pracowników Policji i Straży Miejskiej. Cały okres stażu
VII. Realizowanie innych zadań na rzecz edukacji i pomocy społecznej 1. Pozyskanie funduszy na potrzeby klasy Wykonanie kartek okolicznościowych (Boże Narodzenie, Wielkanoc). Wykonanie drobnych upominków dla pensjonariuszy Domu Opieki Społecznej Przykładowe prace dzieci Grudzień 2000 r.
Kwiecień 2001 r.
2. Kształtowanie postaw altruistycznych
VIII. Realizacja innych zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe 1. Redagowanie i wydawanie biuletynu humanistów należących do stowarzyszenia M.A.K.A.B.R.A. Dobór i selekcja materiałów do druku, wszelkie sprawy organizacyjne i techniczne Przykładowy biuletyn Cały okres stażu

Opracowanie: Ewa Kruczkowska-Komenda

Wyświetleń: 6359


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.