Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Iwona Zarzycka
Język polski, Sprawdziany i testy

Składnia zdania pojedynczego

- n +

Sprawdzian składnia /zdanie pojedyncze/ kl. I gimnazjum

GR. I

.............................................................. /IMIĘ, NAZWISKO, KLASA/

1. Określ rodzaj wypowiedzenia.
A/ Ona uczy się pilnie gramatyki..........................................
B/ Wsiadać, drzwi zamykać!..........................................
C/ Palenie zabronione...........................................
D/ Czy odwiedzisz mnie dzisiaj?..........................................

2. W podanych zdaniach podkreśl podmioty, podaj jego rodzaj. Określ jego rodzaj, wskaż zdanie bezpodmiotowe.
A/ Wreszcie się rozjaśniło............................................
B/ Zrobiłam dobrze zadanie.............................................
C/ Jacek jest w szkole..............................................
D/ Babcia z dziadkiem idą na spacer. .............................................
E/ Ania, Basia i Tomek grają w piłkę. ..............................................
F/ Marka nie ma w domu..............................................

3. W podanych zdaniach podkreśl orzeczenia. Określ jego rodzaj.
A/ Adam jest klasowym prymusem......................................
B/ Olek śpiewa w chórze.....................................
C/ On został bohaterem narodowym....................................
D/ Jola spakowała swój tornister......................................
E/ Mama jest w domu......................................
F/ Wiktor ostatnio stał się znowu sławny.....................................

4. Podkreśl rzeczowniki i wzbogać je o przydawki.
A/ Bartek zrobił w domu kolację.
...........................................................................................
B/ Kotek spadł z krzesła na podłogę.
............................................................................................
C/ Kobieta sprząta z córką dom.
...........................................................................................

5. W podanych zdaniach określ funkcję rzeczownika piosenka.
A/ Skoczna piosenka szybko wpada w ucho. ...........................................
B/ Postanowiliśmy zaśpiewać tę piosenkę. ...........................................
C/ "Karlik" jest śląską piosenką............................................
D/ On szukał tego tekstu wśród piosenek turystycznych. ....................................

6. Wykonaj rozbiór logiczny zdania, nazwij części zdania.
Bohaterowie czasów wojny często stają się niedoścignionymi wzorami dla wspólczesnej, zagubionej młodzieży ze szkoły średniej.

GR. II

........................................................ /IMIĘ, NAZWISKO, KLASA/

1. Określ rodzaj wypowiedzeń.
A/ Zadanie domowe.......................................
B/ Słuchajcie.......................................
C/ Spokój!.....................................
D/ Zaraz wracam........................................

2. W podanych zdaniach podkreśl podmioty, podaj rodzaj podmiotu, wskaż zdanie bezpodmiotowe.
A/ Ania, Olek i Rafał spacerują......................................
B/ Rozpogodziło się.....................................
C/ Pomaluję to wkrótce......................................
D/ Ciocia z wujkiem wyjeżdżają......................................
E/ Mama pracuje w sklepie.....................................
F/ Jurka nie ma w pracy......................................

3. W podanych zdaniach podkreśl orzeczenia, podaj jego rodzaj.
A/ Bartek został w pensjonacie.......................................
B/ Robotnicy budują dom......................................
C/ Ala została słynną aktorką......................................
D/ Pojechaliśmy nad morze......................................
E/ Moja siostra jest obecnie wspaniałym architektem.........................
F/ On ostatnio stał się straszną sknerą.....................................

4. Podkreśl rzeczowniki i wzbogać je o przydawki.
A/ Jacek śpiewa na koncercie piosenkę.
.....................................................................................
B/ Wojtek buduje domek z klocków.
......................................................................................
C/ Piesek niesie gazetę w pysku.
.......................................................................................

5. W podanych zdaniach określ funkcję rzeczownika pole.
A/ Rozległe pola należały do Boryny. ................................................
B/ Wczoraj obejrzeliśmy wszystkie pola. ...............................................
C/ Niektórzy odpoczywają pośród pól. ................................................
D/ Wielkie połacie pól widać już z daleka. .................................................

6. Wykonaj rozbiór logiczny zdania, nazwij części zdania.
Absolwenci Politechniki w Gliwicach zwykle są najlepszymi inżynierami w naszym całym kraju.
 

Opracowanie: Iwona Zarzycka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 21238
 
   Komentarze
  • eh. ?, 2010-06-08

    a odp. ?



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 4.55



    Ilość głosów: 33
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014