Katalog Kalina Chat, Piotr Stachura Lekcja wychowawcza, Scenariusze Realizujemy projekt: "Zabytki naszego regionu" - scenariusz lekcji wychowawczejZabytki mojego regionu - lekcja podsumowująca projektScenariusz lekcji wychowawczej i historii w kl. IIc LOCel główny: - Poznanie zabytków i kultury regionu Zagłębia Dąbrowskiego, - Integracja zespołu klasowego, - Kształcenie u uczniów szacunku dla przeszłości. Cele operacyjne: Uczeń potrafi: - zanalizować tekst źródłowy i dokonać jego właściwej interpretacji, - pozyskać informacje z różnych źródeł, - dokonać selekcji materiału pod kątem realizacji tematu, - dostrzegać relacje między przeszłością a teraźniejszością, - współdecydować o formie i rodzaju zmian w realizowanym projekcie, - dostrzec we własnej pracy i pracy całego zespołu słabe i mocne strony, - zaprezentować w różnych formach efekt własnej pracy, Uczeń rozwija: - swoje zinteresowania, - poczucie odpowiedzialności za wykonanie powierzonego zadania, Uczeń doskonali: - swoje stosunki interpersonalne Ralizacja ścieżek międzyprzedmiotowych: - edukacja regionalna (dzieje regionu na tle Polski, przeszłość regionu, jego dzidzictwo kulturowe jako podstawa rozumienia współczesności regionu), - edukacja czytelnicza i medialna (tradycyjne i nowoczesne źródła informacji [od książki do przekazów internetowych], kompetencje czytelnicze niezbędne do odbioru tekstów literackich, naukowych i popularnonaukowych), - wychowanie do życia w rodzinie (komunikacja interpersonalna, asertywność, empatia) Metoda pracy: projekt.
Tok lekcji 1. Indywidualne wypowiedzi uczniów dotyczące realizacji projektu (mocne i słabe strony, trudności, radości, korzyści, refleksje......). 2. Prezentacja projektu: Zabytki mojego regionu - Gr. I - zadanie: sonda na temat: Wiedza mieszkańców regionu na temat zabytków najbliższej okolicy; forma: ankieta, wykresy i ich opisy, - Gr. II - zadanie: prezentacja multimedialna na temat zabytków naszego regionu; forma: prezentacja multimedialna, - Gr. III - zadanie: zabytki naszego regionu, forma: przewodnik, - Gr.IV - zadanie: przedstawienie wybranego zabytku w formie plastycznej; forma: makieta, - Gr. V - zadanie: charakterystyka wybranych zabytków; forma: album fotograficzny. 3. Wspólna ocena pracy grup. 4. Podsumowanie realizacji projektu. Podkreślenie pozytywnych stron wspólnej pracy i zwrócenie uwagi na sukcesy. Opracowanie: Kalina Chat Wyświetleń: 2830
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |