AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Halina Palasz
Informatyka, Scenariusze

Zajęcia z wykorzystaniem komputera

- n +

Wyrazy z "ó" i "u" - scenariusz zajęć z wykorzystaniem komputera

Data: 27 października 2003 r.

Klasa: II

Prowadzący: Halina Pałasz

Cele:
Uczeń:
- aktywnie ćwiczy poprawną pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi,
- uczestniczy w rozmowie kierowanej pytaniami nauczyciela,
- potrafi dokonywać właściwego wyboru liter przy wpisywaniu do wyrazu,
- uważnie słucha poleceń Klika,
- posługuje się myszką przy korzystaniu z komputerowego programu edukacyjnego "Klik uczy ortografii",
- porusza się po pasku zadań programu,
- wykonuje kolejne zadania zgodnie z poleceniami Klika,
- podejmuje właściwe decyzje.

Metoda pracy: słowna, oglądowa, ćwiczenia praktyczne.

Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne: komputery, program edukacyjny "Klik uczy ortografii".

Przebieg zajęcia
1. Dzieci siedzą po troje przy jednym komputerze, nauczyciel kieruje pracą.
2. Nauczyciel uruchamia program "Klik uczy ortografii". Ustala z dziećmi cykl postępowania.
3. Po uruchomieniu programu dzieci słuchają polecenia wydawanego przez bohatera programu - chłopca o imieniu Klik.
4. Klik zaprasza dzieci w podróż do świata ortografii. Uczniowie po wybraniu odpowiedniej ikony i podkreśleniu wyrazu klikają myszką i otwierają go.
5. Wybranie i kliknięcie jednego z wyrazów powoduje pojawienie się na ekranie kilku postaci. Dzieci wybierają sobie postać i klikają na postać w ramce.
6. Pojawia się postać w ramce i klawiatura z alfabetem u dołu ekranu.
7. Dzieci podpisują swoim imieniem wybrany portret i klikają na niego.
8. Pojawia się nowy obraz przedstawiający domek z oknami - trudnościami ortograficznymi.
9. Dzieci mają za zadanie wybrać odpowiednią trudność ortograficzną:
ó czy u.
10. W następnym kroku przedstawiona jest kurtyna z "ó" i "u".
Zadaniem dzieci jest odsłonięcie właściwej kurtyny.
11.Po kliknięciu w odpowiednie miejsce, np. "ó" lub "u" odsłania się kurtyna z rysunkami. Dzieci wybierają jeden z nich i słuchają poleceń Klika, np.:
- szukają Józi zanim wybije godzina siódma,
- uzupełniają litery w podanych wyrazach:
wrócić - wracać
szósty - sześć
siódma - siedem, itd.
12. Prawidłowo wykonywane zadania kończą się pochwałą Klika.
13. Z innymi trudnościami ortograficznymi dzieci postępują podobnie. Po wykonaniu zadań przez jednego ucznia następuje zmiana.
14. Na zakończenie dzieci uczą się piosenki pt. "Klik uczy ortografii".
 

Opracowanie: Halina Pałasz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2023


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.