Katalog

Bogusław Rajski
Informatyka, Konspekty

Konspekt lekcji - informatyka w gimnazjum - Moja strona internetowa.

- n +

Konspekt lekcji - informatyka w gimnazjum - Moja strona internetowa.
Konspekt lekcji

Informatyka w gimnazjum - Moja strona internetowa

Klasa: 2 gimnazjum;
Zagadnienie: Przygotuj dokumenty do publikacji stron internetowych;
Temat lekcji poprzedniej: przygotowanie dokumentów w edytorze Word;
Temat lekcji następnej: umieszczenie stron WWW na serwerze Wirtualna Polska;
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne t.j. 90 minut.

Co uczeń powinien już wiedzieć:

Znać pojęcia:

  • modem;
  • skaner;
  • edytor tekstu;
  • konto pocztowe;
  • strona WWW;
  • sieć komputerowa.

Posiadać umiejętności:

  • logowania się do sieci lokalnej;
  • uruchomienia programów internetowych;
  • logowanie się na serwerze www.wp.pl;
  • ściąganie i wysyłanie poczty e-mail.

Cele lekcji

Uczeń powinien wiedzieć:

  • jak publikować informacje w sieci;
  • jak wykorzystać gotowe adresy do umieszczenia na swoich stronach internetowych;
  • przyzwyczajenie do przestrzegania zasad kultury w pracy w internecie.

Uczeń powinien umieć:

  • przeglądać stronę internetową naszego gimnazjum;
  • korzystać z zasobów serwera WP.

Metody nauczania

  • pogadanka;
  • elementy wykładu;
  • prezentacja;
  • ćwiczenia.

Formy organizacyjne

  • stanowisko komputerowe podłączone do internetu;
  • praca indywidualna.

Środki dydaktyczne

  • stanowisko komputerowe podłączone do internetu;
  • przeglądarka internetowa Internet Explorer 4.0.

Plan lekcji

  1. część organizacyjna (włączenie komputerów, sprawdzenie obecności);
  2. podanie tematu lekcji i zapoznanie z nim uczniów;
  3. sprawdzenie poprawności logowania się do internetu przy pomocy programu Internet Explorer 4.0;
  4. przeglądnięcie zmodyfikowanej strony naszego Gimnazjum www.strony.wp.pl/wp/gim2cieszyn;
  5. przypomnienie zasad pracy z kilkoma otworzonymi oknami z dokumentami tekstowymi, wykonanymi w WORD;
  6. wykonanie hiperłączy miedzy wykonanymi wcześniej dokumentami;
  7. zapisanie dokumentów z poprawnymi nazwami w formacie *.html;
  8. podsumowanie;
  9. zakończenie.

Przebieg lekcji

  1. Uruchomienie programu Internet Explorer i wypełnienie linii adresu wpisem www.strony.wp.pl/wp/gim2cieszyn.
  2. Wyjaśnienie czym są hiperłącza na przykładzie strony internetowej naszej szkoły.
  3. Wykorzystując hiperłącza odnalezienie i zapoznanie się z aktualnościami Samorządu Uczniowskiego.
  4. Zamknięcie programu IE 4.0 i powrót do pracy w edytorze Word.
  5. Uczniowie mają zadanie otworzyć cztery dokumenty przygotowane do umieszczenia na serwerze www.wp.pl.

  • Omówienie kolejności postępowania przy łączeniu dokumentów hiperłączem:
    • wyróżnienie elementu lub tekstu przy pomocy myszki;
    • wybranie z paska menu "wstaw hiperłącze";
    • w oknie które wyskoczyło przy pomocy opcji "Przeglądaj" "Plik...";
  • Wykonanie prób funkcjonowania naszej pracy.
  • Krótkie wyjaśnienie jak publikować (wysyłać) własne dokumenty na serwer wp.pl.
  • Zakończenie lekcji.

Opracowanie: Bogusław Rajski
nauczyciel informatyki i techniki w Gimnazjum nr 2 w Cieszynie

Wyświetleń: 6142


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.