Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Beata Radzięta-Lipska
Wychowanie do życia w rodzinie, Scenariusze

Scenariusz lekcji wychowania do życia w rodzinie dla kl. I - Dojrzało?ć i jej obszary.

- n +

Scenariusz lekcji wychowawania do życia w rodzinie dla klasy pierwszej - Dojrzałość i jej obszary.
Scenariusz

Scenariusz lekcji wychowawania do życia w rodzinie dla klasy pierwszej - Dojrzałość i jej obszary

Cele

  • przedstawienie uczniom obszarów dojrzałości człowieka: fizyczna, psychiczna, społeczna, prawna, płciowa;
  • uświadomienie faktu, iż dojrzałość w poszczególnych obszarach osiągamy w różnym wieku i wiążących się z tym niebezpieczeństw;
  • uświadomienie faktu konieczności odpowiedzialności za własną dojrzałość.

Treści

  • dojrzałość: fizyczna, psychiczna, społeczna, prawna, płciowa - charakterystyka, wiek osiągania;
  • odpowiedzialność za własną dojrzałość.

Metody i formy pracy z uczniami

  • praca w grupach;
  • "burza mózgów";
  • wykład;
  • dyskusja;
  • wnioski.

Pomoce

Szary papier, pisaki.

Czas zajęć

45 minunt

Osiągnięcia

Uczeń wie:

  • jakie są płaszczyzny dojrzewania człowieka;
  • ma świadomość, że dojrzałość na poszczególnych płaszczyznach osiągamy w różnym wieku;
  • ma świadomość odpowiedzialności za własną dojrzałość.

Przebieg zajęć

  1. Podział uczniów na pięć grup, w których młodzież pracując w grupach stara się poprzez "burzę mózgów" zabrać swoją wiedzę na temat poszczególnych płaszczyzn dojrzewania. Czas 8 - 10 minut.
  2. Poszczególne grupy prezentują swój dorobek. Po wypowiedzi każdej grupy nauczyciel podsumowuje wiadomości, koryguje, uzupełnia.
  3. Wykład nauczyciela: zwrócenie uwagi na wiek osiągania dojrzałości w każdej płaszczyźnie, na różnice, podkreślenie konieczności odpowiedzialności za swoją dojrzałość, zwrócenie uwagi na fakt, iż dojrzałość, w niektórych obszarach osiągamy samoistnie, np. dojrzałość prawna i nie mamy na to wpływu, w innych przypadkach mamy prawo i obowiązek pracować nad sobą w osiąganiu dojrzałości.

Opracowanie: Beata Radzięta-Lipska
pedagog ZSZ w Żarowie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4079
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014