Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Beata Kozłowska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć zintegrowanych - Ortografia to zabawa - kl. III, szkoła podstawowa.

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych przeprowadzonych w klasie trzeciej w Szkole Podstawowej nr 3 w Zgierzu - Ortografia to zabawa.
Scenariusz

Scenariusz zajęć zintegrowanych przeprowadzonych w klasie trzeciej w Szkole Podstawowej nr 3 w Zgierzu - Ortografia to zabawa

Temat dnia

Rozwiązujemy problem króla Abecadlocji.

Tematy:

  • powtórzenie mnożenia i dzielenia w zakresie 100 - karta pracy;
  • utrwalenie i doskonalenie poznanych reguł ortograficznych;
  • grupowe układanie swobodnego tekstu w oparciu o materiał słownikowy;
  • Śpiewanie piosenki "Hymn ortograficzny";
  • układanie dialogu.

Cele ogólne:

  • doskonalenie tabliczki mnożenia w zakresie 100;
  • kształtowanie umiejętności układania swobodnego tekstu i dialogu;
  • rozwijanie twórczej aktywności.

Cele szczegółowe:

Uczeń potrafi:

  • mnożyć i dzielić w zakresie 100;
  • zastosować poznane reguły w praktyce;
  • współpracować w grupie;
  • skoncentrować swoją uwagę na wypowiedziach innych;
  • zredagować dłuższą pisemną wypowiedź;
  • napisać dialog;
  • wykonać kartę informacyjną o pisowni danego wyrazu;
  • zaśpiewać poznaną piosenkę.

Metody według Okonia:

  • asymilacji wiedzy (pogadanka);
  • samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, gry i zabawy dydaktyczne).

Forma pracy:

Praca w grupach, zbiorowa jednolita

Środki dydaktyczne:

  • kartki z wyrazami;
  • materiał słownikowy;
  • kolorowe litery;
  • dyktanda piosenka;
  • wierszyki ortograficzne;
  • karty pracy z matematyki;
  • przybory plastyczne.

Przebieg zajęć:

1. Wprowadzenie do tematu zajęć - karta matematyczna i wierszyki ortograficzne:

"Mózg pisząc myśl o głowie, jej kształt wszystko ci powie".

Żółw to jasne jak słońce,
to "O" z kreską chodzące."

"Rózgę wstaw w wodę wiosną:
O, o, o bazie rosną."

"Przez Ó pisz zawsze jaskółka
wszak w locie robi kółka."

2. Losowanie karteczek - literek dzielących dzieci na grupy.

3. Opowiadanie przez nauczyciela historii o stworku.

Król Abecadlocji miał straszny problem. Stworek zamieszkujący pobliską jaskinię powiedział mu, wyniesie się w góry jeżeli nauczy swoich poddanych ortografii.

4. Ustalenie z dziećmi sposobu pozbycia się stworka

5. Ułożenie okrzyku i gestu swojej wioski.

6. Wypisanie na kartkach w ciągu 20 sek. jak największej liczby wyrazów z określoną literą.

7. Układanie dialogu między literami, w celu zareklamowania własnej literki.

8. Ułożenie królewskiego jadłospisu z określoną literką.

9. Układanie opowiadania z przygotowanym materiałem słownikowym.

10.Uzupełnianie dyktand z określoną trudnością ortograficzną.

11. Wykonanie karty informującej o określonej trudności ort.

12. Podsumowanie- hymn ortograficzny.

Opracowanie: Beata Kozłowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7078
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.25



Ilość głosów: 4
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014