Katalog Marzena Kosińska-Puchalska Przyroda, Konspekty Przystosowanie zwierząt do życia - projekt zajęć integracyjnych prowadzonych na terenie Wrocławskiego Ogrodu ZoologicznegoProjekt zajęć integracyjnych prowadzonych na terenie Wrocławskiego Ogrodu Zoologicznego dla uczniów z klas VI a, b, cData: 08.05.2003r.Cel ogólny: Wykorzystanie ogrodu zoologicznego do realizacji zajęć integrujących treści różnych przedmiotów Zakres treści: - przystosowanie zwierząt do: a) zdobywania pokarmu b) ochrony przed drapieżnikami i środowiskiem naturalnym - przynależność do grup systematycznych - nadawanie cech osobowych zwierzętom Środki dydaktyczne: - atlasy przyrodnicze - karty pracy - podkładki - ołówki - długopisy Metody i formy pracy Obserwacja zwierząt w zoo, praca w grupach - realizacja zadań zawartych w kartach pracy różnym frontem Cele zajęć - uczeń potrafi: - wymienić przystosowania do życia niektórych zwierząt - wymienić pojęcie "ubarwienie ochronne" - omówić jego znaczenie - korzystać z atlasu - czytać tabliczki informacyjne umieszczone na klatkach zwierząt - pisać list gończy - nadać cechy osobowe zwierzętom - rozpoznać, które rodziny ptaków mają dany typ kończyny - wymienić nazwy ptaków o określonym typie budowy dzioba i kończyn - zachować się na terenie ogrodu zoologicznego - współpracować w grupie - ocenić wyniki pracy - określić rolę ogrodu zoologicznego dla prowadzenia badań i obserwacji zmierzających do zachowania ciągłości gatunku - dokonywać obliczeń matematycznych z uwzględnieniem dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia i obliczania procentów - posługiwać się osią liczbową i zaznaczać na niej liczby Przebieg zajęć: 1. Zapoznanie uczniów z regulaminem ogrodu zoologicznego, oraz planem sytuacyjnym 2. Podział na grupy 3. Określenie czasu pracy i miejsca spotkania 4. Rozdanie kart pracy 5. Grupowe opracowanie zadań 6. Omówienie i przedstawienie zadań 7. Samoocena w grupach 8. Ocena zajęć poprzez skalę punktową od 0 do 6 punktów. 9. Pytania nauczyciela: Co podobało im się najbardziej? Co przysporzyło najwięcej problemów? Dlaczego? Co było proste?
Opracowanie: Marzena Kosińska - Puchalska Wyświetleń: 1766
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |