Miesiąc |
Zadania realizowane przez nauczyciela kontraktowego |
Zadania realizowane przezopiekuna stażu |
Spodziewane efekty |
Sposób dokumentowania efektów przez nauczyciela kontraktowego |
Uwagi |
IX 2000 r. |
Opracowanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego. |
- wspólna analiza przepisówprawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego;
- wymiana, omówienie artykułów n/t awansu zawodowego nauczycieli zawartych w czasopismach oświatowych, związkowych i innych publikacjach;
- wspólne opracowanie konstrukcji planu rozwoju zawodowego oraz ustalenie niektórych zadań i form realizacji planu;
|
Opracowanie i złożenie zgodnie z terminem Planu Rozwoju Zawodowego na nauczyciela mianowanego.
Zapoznanie się z ustawą - Karta Nauczyciela (jednolity tekst) i rozporządzeniem MEN z dn. 3.08.2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 70 z 2000 r.)
Zapoznanie się z ustawą z dnia 7.09.1999 r. o systemie oświaty (jednolity tekst).
Zapoznanie się z Rozporządzeniem MEN z dn. 15.02.1999 r. (Dz. U. 1999/14/129, 1999/60/642) w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Zatwierdzenie programu w szkolnym zestawie programów nauczania.
Opracowanie planów pracy dydaktycznej na rok szkolny 2000/2001 z uwzględnieniem bazy szkoły, poziomu klasy (dostosowanie treści programów nauczania do potrzeb i możliwości danej klasy). Umieszczenie w planie ścieżek edukacyjnych. |
Plan Rozwoju Zawodowego (zatwierdzony przez dyrektora)
Wykaz artykułów i publikacji na temat awansu zawodowego |
Zaprowadzenie i aktualizowanie na bieżąco rejestru poznawanych systematycznie przez nauczyciela kontraktowego aktów prawnych obowiązujących w szkole |
Opracowanie planów pracy dydaktycznej na rok szkolny 2000/2001 |
- omówienie podstawy programowej;
- wspólne dokonanie wyboru programu nauczania do zajęć z techniki;
- omówienie realizacji treści ścieżek edukacyjnych na technice;
- wspólne ustalenie konstrukcji planu dydaktycznego;
|
Zatwierdzone plany pracy dydaktycznej, opinia o realizacji |
X 2000 r. |
Planowa realizacja zadań zawartych w Planie Rozwoju Zawodowego na nauczyciela mianowanego. |
- wspólne ustalenie kluczowych zadań do realizacji w roku szkolnym 2000/2001;
- opracowanie harmonogramu współpracy opiekuna stażu z nauczycielem kontraktowym w roku szkolnym 2000/2001;
- wspólne wypracowanie sposobu prowadzenia i gromadzenia dokumentacji przez nauczyciela kontraktowego;
- ustalenie terminów cyklicznych konsultacji z nauczycielem kontraktowym;
- uzgodnienie terminów i tematyki obserwowanych i prowadzonych zajęć przez nauczyciela kontraktowego;
|
Realizacja zdań zawartych w Planie Rozwoju Zawodowego.
Systematyczne prowadzenie zapisów n/t wykonywanych zadań.Dokumentowanie zadań wykonywanych w czasie stażu według określonego porządku. |
Harmonogram współpracy w roku szkolnym 2000/2001.
Terminarz konsultacji.
Notatki
Terminarz i tematyka zajęć obserwowanych i przeprowadzonych przez nauczyciela kontraktowego. Konspekty i scenariusze zajęć. |
|
XI 2000 r. |
Zapoznanie się z podstawami formalno-prawnymi funkcjonowania placówki. |
Pomoc w zgromadzeniu dokumentacji placówki oraz wspólna analiza:
- Statutu Ośrodka;
- Planu Dydaktyczno-Wychowawczego Ośrodka na rok szk. 2000/2001;
- regulaminu Rady Pedagogicznej Ośrodka;
- programu wychowawczego Ośrodka;
|
Zapoznanie się z rozporządzeniem z dn. 21.02.1994 r. w sprawie rodzajów i zasad działania publicznych placówek opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych oraz ramowych statutów tych placówek (Dz. U. Nr 41 i 67 z 1999 r.). |
Zgromadzona dokumentacja dot. funkcjonowania placówki. |
|
XII 2000 r. |
Ocenianie uczniów |
Wspólna analiza prawa oświatowego w sprawie zasad oceniania oraz "Regulaminu wewnątrzszkolnego systemu oceniania..."
- omówienie szczegółowych wymagań edukacyjnych z techniki w klasie czwartej;
|
Zapoznanie się z rozporządzenia MEN a dn. 19.IV.1999 r. (Dz. U. 1999/41/413, 2000/6/72) w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania...
Realizacja Regulaminu wewnątrzszkolnego systemu oceniania |
Szczegółowe wymagania edukacyjne do poszczególnych przedmiotów i klas, w których uczy nauczyciel kontraktowy. |
Omówienie zmian w Regulaminie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. |
I 2001 r. |
Stosowanie motywacyjnego systemu oceniania |
- udostępnienie i omówienie przykładu opracowania dotyczącego graficznego przedstawienia oceny;
- wymiana doświadczeń n/t roli motywacyjnego systemu oceniania i jej wpływu na proces kształcenia umiejętności niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania ucznia w szkole, domu i środowisku
|
Aktywizowanie uczniów poprzez stosowanie motywacyjnego systemu oceniania. |
Dowolne, wybrane opracowanie dotyczące motywacyjnego systemu oceniania. |
|
II 2001 r. |
Prowadzenie dokumentacji jako nauczyciel przedmiotu i wychowawca |
- wspólna analiza prawa oświatowego w tym zakresie;
- omówienie i wymiana doświadczeń w zakresie prowadzenia dokumentacji przez nauczyciela i wychowawcę w II etapie kształcenia;
|
Zapoznanie się z rozporządzeniem MEN z dn. 19.04.1999 r. (Dz. U. 1999/41/414) w sprawie sposobów prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania...
Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi wymogami i rozwiązaniami jakie zostały przyjęte w Ośrodku. |
Notatki |
|
III 2001 r. |
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych |
- wzajemne przekazanie informacji n/t nowości wydawniczych (aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej, gry i zabawy interakcyjne);
- udostępnienie publikacji dotyczących metody W. Sherborne oraz metody komunikacji symbolicznej - Bliss;
- zaprezentowanie pomocy dydaktycznych związanych z metodą komunikacji symbolicznej Bliss;
|
Stosowanie i odpowiedni dobór metod i technik w pracy dzieckiem upośledzonym w stopniu lekkim. |
Scenariusze i konspekty zajęć z zastosowaniem metod aktywizujących
Notatki
Wykaz literatury |
|
IV 2001 r. |
Posiadanie wiedzy z zakresu problemów środowiska uczniów |
- wymiana doświadczeń na temat gromadzenia informacji o środowisku ucznia;
- uczestnictwo nauczyciela kontraktowego w wywiadzie środowiskowym jako obserwator;
- techniki gromadzenia informacji zwrotnej;
- instytucje wspomagające pracę wychowawczą i opiekuńczą szkoły;
|
Uwzględnienie w codziennej pracy z uczniem jego specyficznych warunków środowiska. |
Wzory druków wywiadów, ankiet
Notatka
Wykaz literatury
Opis wybranych technik, scenariusze zajęć
Notatki |
|
V 2001 r. |
Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty |
- wspólne sporządzenie wykazu pozostałych aktów prawnych, z którymi powinien zapoznać się nauczyciel kontraktowy;
- pomoc w zgromadzeniu pozostałych przepisów dotyczących systemu oświatowych;
- omówienie struktury prawa oświatowego;
|
Zgromadzenie przepisów prawa oświatowego i systematyczne poznawanie aktów prawnych obowiązujących w Ośrodku.
Umiejętność posługiwania się w praktyce przepisami prawa oświatowego. |
Wykaz aktualnych aktów prawnych z którymi powinien zapoznać się nauczyciel w okresie stażu.
Opracowanie dowolnego przykładu na funkcjonowanie prawa oświatowego. |
|
VI 2001 r. |
Przedstawienie i omówienie dorobku zawodowego na nauczyciela mianowanego za rok szkolny 2000/2001 |
- dokonanie analizy realizacji zadań Planu Rozwoju Zawodowego na nauczyciela mianowanego w roku szkolnym 2000/2001;
- wspólne wyznaczenie zadań z Planu Rozwoju Zawodowego do realizacji na rok szkolny 2001/2002;
|
Zgromadzenie i uporządkowanie dorobku zawodowego za rok szk. 2000/2001 |
Dokumenty potwierdzające dorobek zawodowy za rok szkolny 2000/2001. |
|