Katalog Adela Hiero Zawodowe, Konspekty Konspekt lekcji - Technologia i towaroznawstwo - Racjonalne odżywianie (wersja 1).Konspekt lekcji
Technologia i Towaroznawstwo - Racjonalne odżywianie (wersja 1)Typ szkoły: Liceum Ekonomiczne Cele lekcji
Forma organizacji lekcjiPraca w grupach i praca indywidualna Metoda dydaktycznaMetoda problemowa, metoda przypadków, dyskusji wielokrotnej Środki dydaktyczne
Plan lekcji
Przebieg lekcjiAd. 1. Wprowadzenie do zajęć, wyjaśnienie celu i tematu zajęć oraz zasad pracy
Ad. 2. Prezentacja zdarzenia i jego wstępna analiza
Ad. 3. Analiza opisu zdarzenia w grupach i dyskusja nad wyborem określonego rozwiązania
Ad. 4. Prezentacja wyników dyskusji grupowej, przedstawienie przyjętego rozwiązania wraz z uzasadnieniem
Ad. 5. Dyskusja plenarna nad propozycjami rozwiązań grupowych
Wybór optymalnego rozwiązania nastąpi przez:
Ad. 6. Podsumowanie pracy
Opis przypadkuKatarzyna, uczennica III klasy szkoły średniej przez 2 ostatnie lata miała poważne kłopoty zdrowotne. Przyczyną tych kłopotów było wadliwe odżywianie. Postanowiła, że bezwzględnie weźmie pod uwagę wszystkie wskazówki lekarza i przestrzegać będzie zasad racjonalnego odżywiania, nie rezygnując z wielorakich zajęć wynikających z jej obowiązków szkolnych i zainteresowań. A oto jeden dzień z życia Kasi. Wstała o 7:15, zjadła małą kanapkę z masłem i wędliną, popijając herbatą. Do szkoły zabrała kanapkę przygotowaną przez mamę. Zapowiadał się trudny dzień: klasówka z matmy, powtórzenie z towaroznawstwa i odpytywanie ze znajomości słówek z angielskiego - wg rozkładu - 6 lekcji i jeszcze zebranie Samorządu Uczniowskiego na długiej przerwie. Lekcja WF-u na sali gimnastycznej - ćwiczenia z piłką siatkową. 2 lekcja - matematyka, na szczęście niezbyt trudne zadania. Angielski - tym razem pamięć nie zawiodła. Długa przerwa zajęta. I towaroznawstwo - podsumowanie wiadomości o żywieniu. Przypomniała sobie o kanapce. Co też mama przygotowała? Zobaczę na przerwie - pomyślała. Na przerwie spotkała przyjaciółkę z równoległej klasy. 5 i 6 lekcja - komputery. Gdzie ta kanapka? Po 5-tej lekcji zjadła kanapkę z pasztetem. Do domu dotarła na 14:00. Do obiadu jeszcze 1,5 godziny. Na obiad poszła do pobliskiej stołówki. Nie miała ochoty na zupę, z menu wybrała kotlet schabowy z frytkami. Na 17:00 umówiła się z koleżanką w kawiarni. Posiedziały godzinkę przy kawie i chipsach. Na 18:30 miała zajęcia w siłowni - tylko godzinkę. Zjawiła się w domu o 20-tej. Czekało ją jeszcze odrabianie lekcji. Była głodna jak wilk! Otworzyła lodówkę i zobaczyła kabanosy, ulubione kiełbaski. Chwyciła 2 i zabrała się za lekcje. W trakcie pracy chrupała snacki i popijała herbatę. Położyła się około 23:00. Odpowiedz:
Karta odpowiedzi
Opracowanie: Adela Hiero Wyświetleń: 4460
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |