AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Adela Hiero
Zawodowe, Konspekty

Konspekt lekcji - Technologia i towaroznawstwo - Analiza procesów technologicznych wybranych produktów - ćwiczenia.

- n +

Konspekt lekcji - Analiza procesów technologicznych wybranych produktów - ćwiczenia
Konspekt lekcji

Technologia i towaroznawstwo. Analiza procesów technologicznych wybranych produktów - ćwiczenia

Typ szkoły: Liceum Ekonomiczne
Zawód: technik ekonomista
Numer programu nauczania: 2302/T - 5,SP/MEN/1998.02.24
Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut

Temat lekcji

Analiza procesów technologicznych wybranych produktów - ćwiczenia

Cele lekcji

  1. Wiadomości i umiejętności na wejściu:
    • Uczeń zna:
      • pojęcie surowca, półfabrykatu, wyrobu gotowego;
      • pojęcie procesu technologicznego;
      • elementy składowe procesu technologicznego;
      • pojęcia: fazy, operacji, zabiegu, ruchu roboczego;
    • Uczeń umie:
      • podać przykłady różnych procesów technologicznych;
      • podać zasady podziału procesu technologicznego na elementy składowe;
  1. Wiadomości i umiejętności na wyjściu:
    • Uczeń umie:
      • wykorzystać zdobytą wiedzę w praktycznym działaniu;
      • dokonywać analizy dowolnych procesów technologicznych;
      • dzielić dowolny proces technologiczny na fazy i operacje;
      • uzasadniać dokonany podział;
      • pracować w grupie;
      • właściwie komunikować się;
      • właściwie organizować pracę w zespole;
      • ponosić indywidualną odpowiedzialność za wyniki pracy zespołu;
      • uzgadniać i uzasadniać stanowiska;
      • wyrażać własne poglądy

Forma organizacji lekcji

Praca w grupach

Metody pracy

Problemowa, dyskusji dydaktycznej, ćwiczenia przedmiotowe.

Środki dydaktyczne

  • schematy procesów produkcyjnych (ksero dla uczniów - wydane na poprzedniej lekcji, tablice):
    • karmelków;
    • galaretek agarowych;
    • pierników;
    • ciastek makowych;
  • karta odpowiedzi;
  • zeszyty przedmiotowe.

Plan lekcji

  1. Wprowadzenie do lekcji, przedstawienie tematu - 5 min;
  2. Praca w grupach - 10 min;
  3. Prezentacja wyników pracy - 25 min;
  4. Podsumowanie - 5 min.

Przebieg lekcji

Ad. 1. Wprowadzenie do lekcji, przedstawienie tematu

  • sprawdzenie obecności;
  • nawiązanie do poprzedniej lekcji;
  • podział na grupy wg przydzielonych na poprzedniej lekcji schematów produkcyjnych różnych wyrobów;
  • wybór liderów grupowych;
  • podanie i zapisanie tematu w zeszytach;
  • rozdanie kart odpowiedzi i wyjaśnienie zasad pracy grupowej;

Ad. 2 Praca w grupach

  • podział procesu technologicznego na fazy i operacje;
  • uzasadnienie przyjętego rozwiązania;
  • wypełnienie kart odpowiedzi;

Ad. 3 Prezentacja wyników pracy grupowej

Lider każdej grupy przedstawia podział analizowanego procesu na fazy i operacje. Uzasadnia przyjęte rozwiązanie. Każdy uczeń może zadawać pytania i zgłaszać uwagi do przedstawionego podziału, odpowiedzi udzielają twórcy. Nauczyciel koryguje błędne wypowiedzi.

Ad. 4 Podsumowanie

  1. Wyrażenie przez nauczyciela opinii o osiągnięciu celów lekcji.
  2. Dokonanie oceny pracy grup.
  3. Podanie rozwiązań problemu w przypadku dużych odchyleń od przyjętych rozwiązań.
  4. Zadanie pracy domowej: "Wybierz dowolny produkt. Opisz krótko przebieg procesu technologicznego, dokonaj analizy procesu i podziel go na fazy i operacje".

Polecenie

  1. Dokonaj analizy otrzymanego procesu technologicznego.
  2. Podziel proces na fazy i operacje.
  3. Uzasadnij przyjęte rozwiązanie.
  4. Efekty pracy grupowej zapisz w KARCIE ODPOWIEDZI.

KARTA ODPOWIEDZI

Proces technologiczny .................................................................................................................
Skład grupy .................................................................................................................................

Faza Operacje Uzasadnienie
Faza I
  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
 
Faza II
  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
 
Faza III
  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
 
Faza IV
  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
 
Faza V
  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
 

UWAGA!
W "Karcie odpowiedzi" została przyjęta przypadkowa liczba faz i operacji, którą nie należy się sugerować.

Opracowanie: Adela Hiero

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3760


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.