Katalog

Halina Górna
Język polski, Konspekty

Plan wychowawczy dla klasy czwartej

- n +

Plan wychowawczy dla klasy czwartej

Cel wychowania:

Uczeń zna swoje mocne i słabe strony, potrafi nad nimi pracować.

Efekty oddziaływań wychowawczych:

- obserwuje własne zachowanie w różnych sytuacjach,
- ma świadomość swoich zalet i wad,
- dostrzega wpływ innych osób na kształtowanie osobowości i drogi życiowej, potrafi to prawidłowo ocenić,
- rozumie potrzebę krytycyzmu wobec wzorców proponowanych przez środki masowego przekazu,
- potrafi i chce się pozytywnie ocenić

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
DZIAŁ TEMATY
I. Szkoła - klasa
Cele:
Umacnianie poczucia więzi z całą społecznością szkolną poprzez:
- postrzeganie klasy jako elementu społeczności szkolnej,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za działania zespołowe,
- budzenie poczucia współodpowiedzialności za klasę,
- wskazywanie na zasady współżycia w społeczności klasowej
1. Wybór samorządu klasowego.
2. Jesteśmy członkami społeczności szkolnej.
3. Kodeks ucznia - zakres praw i obowiązków.
4. Nasza klasa w oczach innych.
5. W klasie jak w rodzinie.
II. Z życia najbliższego środowiska.
Cele:
- zainteresowanie regionem,
- kształtowanie świadomości ekologicznej i właściwych postaw wobec środowiska
- naturalnego,
- kształtowanie życzliwego, humanitarnego stosunku do zwierząt
1. "Cudze chwalicie, swego nie znacie", czyli co warto wiedzieć o naszej wiosce.
2. Zacznijmy od siebie - ekologia dla każdego.
3. Zwierzęta człowiekowi - człowiek zwierzętom.
III. Jak kształtować własną osobowość.
- uwrażliwienie na zasady właściwego współżycia z ludźmi i kształtowanie odpowiedniego stosunku do norm kultury bycia i form towarzyskich,
- budzenie zainteresowania własną osobowością
1. Jak cię widzą, tak cię piszą.
2. Poznaj i zaakceptuj samego siebie.
3. Bądź zorganizowany.
IV. Życie rodzinne.
- wprowadzenie w zagadnienia życia rodzinnego,
- umiejętność właściwego współżycia w gronie rodzinnym
1. Moje tradycje rodzinne.
2. Zrozumieć rodziców.
3. Dom moich marzeń.
4. Różne rodzaje miłości.
Umiejętności społeczne.
- umiejętność właściwego współżycia z innymi ludźmi
1. Umiejętność słuchania.
2. Umiejętność rozmawiania.
3. Umiejętność wzbudzania sympatii.
4. Sztuka przyjaźni.
V. Życie w społeczeństwie.
- zainteresowanie zmianami zachodzącymi w świecie,
- wdrażanie do świadomego poszerzania swojej wiedzy m.in. przez świadomą lekturę.
1. Nasz zmieniający się świat.
2. Wydarzenie miesiąca.
VI. Higiena fizyczna i psychiczna.
- kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu,
- wpajanie podstawowych zasad bezpiecznego spędzania czasu w różnych warunkach i sytuacjach,
- zapoznanie z wybranymi działami medycyny,
- zainteresowanie techniką pracy umysłowej,
1. Co znaczy żyć zdrowo?
2. W trosce o własne bezpieczeństwo.
3. Są tacy lekarze.
4. Jak ćwiczyć pamięć.

Formy i metody pracy:

- gry dramatyczne, sytuacyjne,
- gry i zabawy interakcyjne,
- ankiety,
- wywiady,
- testy (np. zadań niedokończonych),
- kwestionariusze do samooceny ucznia,
- metoda kuli śnieżnej,
- ćwiczenia indywidualne, słowne i plastyczne,
- głosowanie,
- scenki tematyczne,
- dyskusja,
- pogadanki,
- indywidualne rozmowy

 

Opracowanie: mgr Halina Górna
nauczyciel SP nr 1
w Gilowicach

Wyświetleń: 2112


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.