Katalog Maria Jolanta Sawicka Różne, Scenariusze "Lubię bawić się z mamą i tatą" - zabawy ruchowe z rodzicami"Lubię bawić się z mamą i tatą" - zabawy ruchowe z rodzicamiSCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW PRZEPROWADZONEGO DNIA 13. 03. 2003 R. W GRUPIE DZIECI 3 -4 LETNICH.Cele ogólne: - Uświadomienie rodzicom, że każda forma ruchu jest bardzo ważna dla rozwoju dziecka. - Przedstawienie rodzicom różnych form ruchu proponowanych przez K. Wlażnik, W. Gniewkowskiego, W. Sherbon. Cel operacyjne: Dziecko potrafi: □ Słuchać poleceń nauczyciela. □ Wykonać "zadania ruchowe" na określony sygnał słuchowy. □ Współdziałać z rodzicem w ćwiczeniach i zabawach ruchowych na zasadzie wzajemnej współodpowiedzialności. □ Wykorzystywać własną wyobraźnię i pomysłowość w zabawach ruchowych. □ Przyjmować prawidłową postawę ciała w chodzie, w marszu i w biegu. Metody pracy: □ Metoda zabawowo - naśladowcza □ Metoda zadaniowa □ Metoda ruchu rozwijającego Formy pracy: □ Zabawowa □ Zadaniowa Pomoce, przybory: Kaseta magnetofonowa, woreczki, obręcze, kocyki, chusta. PEBIEG ZAJĘCIA 1. Zapoznanie rodziców z METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO Weroniki Sherbone. 2. Rozdanie dzieciom i rodzicom znaczków (dziecko określa, jakiego kształtu i koloru ma znaczek - koło, kwadrat, czerwony, niebieski). Dzisiaj zamieniam wszystkie dzieci i rodziców w "misie" - zapraszam do wspólnych zabaw. 3. "Misie dwa" - zabawa z rodzicem przy muzyce (odtwarzanie ruchem słów piosenki) 4. Znajdź "misiu" swój kolor - dzieci i rodzice biorą woreczki w takim kolorze, jaki mają znaczek. 5. "Woreczek jest woreczka nie ma" - siad skrzyżny, woreczek na głowie, skłony w bok woreczek spada na podłogę. 6. Przekładanie woreczka pod kolanem. 7. Rzuty woreczkiem do obręczy w tym samym kolorze, co woreczek. 8. "Berek w parach" przy muzyce. 9. "Rzeczka" - zabawa paluszkowa na kocykach. Rodzice a potem dzieci rysują na plecach wierszyk: Tu płynie rzeczka, tu idzie pani w szpileczkach, tu świecą dwa słoneczka, tak idą słonie, tak biegną konie, tu pada deszczyk czy czujesz dreszczyk? 10. "Misie bawią się na kocykach" - siedząc nogi wyprostowane: - dotykanie palcami stóp podłogi, - uderzanie o podłogę piętami, - uderzanie o podłogę całą stopą (szybko i wolno) siad kolana zgięte: - dotykanie łokciami kolan, - dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie leżenie na plecach - turlamy misie na kocykach (rodzic dziecko i odwrotnie) - odrywamy dziecko od podłogi: jedna ręka, druga ręka, jedna noga, druga noga, głowa (zmiana ról) 11. Misie wybierają się na spacer - poruszają się na kocykach w siadzie klęcznym, w leżeniu przodem, w leżeniu tyłem. 12. "Misie płyną na wyspę zabaw" - przepływają na kocykach pod mostem utworzonym przez rodziców. 13. Zabawy z chustą: - chodzeni po falach (jedno dziecko chodzi rozłożonej chuście, pozostali uczestnicy zabawy energicznie nią machają) - przebieganie pod chustą (na sygnał słowny pod chustą przebiegają dzieci z niebieskimi znaczkami, czerwonymi, chłopcy, dziewczynki, dzieci, rodzice itp. - "Rekin" - jedno dziecko lub rodzic jest rekinem i jest pod chustą, inna osoba jest ratownikiem i chodzi wokół. Na sygnał ratunku ratuje osobę wciąganą przez rekina, jeśli nie zdąży osoba ta staje się również rekinem. 14. Taniec klaskaniec - dowolna zabawa z rodzicem. 15. Podziękowanie rodzicom za wspólną zabawę. Literatura: 1. M. Bogdanowicz, B. Kisiel, M. Przasnyska: Metoda Weroniki Sherbone w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. WSiP Warszawa 1994. 2. K. Wlaźnik: Wychowanie fizyczne w przedszkolu. WSiP Warszawa 1988. 3. W. Gniewkowski, K. Wlaźnik: Wychowanie fizyczne. WSiP Warszawa 1985
Opracowanie: mgr Maria Jolanta Sawicka. Wyświetleń: 8063
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |