Katalog

Maria Jolanta Sawicka
Różne, Scenariusze

"Lubię bawić się z mamą i tatą" - zabawy ruchowe z rodzicami

- n +

"Lubię bawić się z mamą i tatą" - zabawy ruchowe z rodzicami

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW PRZEPROWADZONEGO DNIA 13. 03. 2003 R. W GRUPIE DZIECI 3 -4 LETNICH.

Cele ogólne:
- Uświadomienie rodzicom, że każda forma ruchu jest bardzo ważna dla rozwoju dziecka.
- Przedstawienie rodzicom różnych form ruchu proponowanych przez K. Wlażnik, W. Gniewkowskiego, W. Sherbon.

Cel operacyjne: Dziecko potrafi:

□ Słuchać poleceń nauczyciela.
□ Wykonać "zadania ruchowe" na określony sygnał słuchowy.
□ Współdziałać z rodzicem w ćwiczeniach i zabawach ruchowych na zasadzie wzajemnej współodpowiedzialności.
□ Wykorzystywać własną wyobraźnię i pomysłowość w zabawach ruchowych.
□ Przyjmować prawidłową postawę ciała w chodzie, w marszu i w biegu.

Metody pracy:

□ Metoda zabawowo - naśladowcza
□ Metoda zadaniowa
□ Metoda ruchu rozwijającego

Formy pracy:

□ Zabawowa
□ Zadaniowa

Pomoce, przybory:
Kaseta magnetofonowa, woreczki, obręcze, kocyki, chusta.

PEBIEG ZAJĘCIA

1. Zapoznanie rodziców z METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO Weroniki Sherbone.
2. Rozdanie dzieciom i rodzicom znaczków (dziecko określa, jakiego kształtu
i koloru ma znaczek - koło, kwadrat, czerwony, niebieski). Dzisiaj zamieniam wszystkie dzieci i rodziców w "misie" - zapraszam do wspólnych zabaw.
3. "Misie dwa" - zabawa z rodzicem przy muzyce (odtwarzanie ruchem słów piosenki)
4. Znajdź "misiu" swój kolor - dzieci i rodzice biorą woreczki w takim kolorze, jaki mają znaczek.
5. "Woreczek jest woreczka nie ma" - siad skrzyżny, woreczek na głowie, skłony w bok woreczek spada na podłogę.
6. Przekładanie woreczka pod kolanem.
7. Rzuty woreczkiem do obręczy w tym samym kolorze, co woreczek.
8. "Berek w parach" przy muzyce.
9. "Rzeczka" - zabawa paluszkowa na kocykach. Rodzice a potem dzieci rysują na plecach wierszyk: Tu płynie rzeczka, tu idzie pani w szpileczkach, tu świecą dwa słoneczka, tak idą słonie, tak biegną konie, tu pada deszczyk czy czujesz dreszczyk?
10. "Misie bawią się na kocykach" - siedząc nogi wyprostowane:
- dotykanie palcami stóp podłogi,
- uderzanie o podłogę piętami,
- uderzanie o podłogę całą stopą (szybko i wolno)
siad kolana zgięte:
- dotykanie łokciami kolan,
- dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie
leżenie na plecach
- turlamy misie na kocykach (rodzic dziecko i odwrotnie)
- odrywamy dziecko od podłogi: jedna ręka, druga ręka, jedna
noga, druga noga, głowa (zmiana ról)
11. Misie wybierają się na spacer - poruszają się na kocykach w siadzie klęcznym, w leżeniu przodem, w leżeniu tyłem.
12. "Misie płyną na wyspę zabaw" - przepływają na kocykach pod mostem utworzonym przez rodziców.
13. Zabawy z chustą:
- chodzeni po falach (jedno dziecko chodzi rozłożonej chuście, pozostali uczestnicy zabawy energicznie nią machają)
- przebieganie pod chustą (na sygnał słowny pod chustą przebiegają dzieci z niebieskimi znaczkami, czerwonymi, chłopcy, dziewczynki, dzieci, rodzice itp.
- "Rekin" - jedno dziecko lub rodzic jest rekinem i jest pod chustą, inna osoba jest ratownikiem i chodzi wokół. Na sygnał ratunku ratuje osobę wciąganą przez rekina, jeśli nie zdąży osoba ta staje się również rekinem.
14. Taniec klaskaniec - dowolna zabawa z rodzicem.
15. Podziękowanie rodzicom za wspólną zabawę.

Literatura:

1. M. Bogdanowicz, B. Kisiel, M. Przasnyska: Metoda Weroniki Sherbone w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. WSiP Warszawa 1994.
2. K. Wlaźnik: Wychowanie fizyczne w przedszkolu. WSiP Warszawa 1988.
3. W. Gniewkowski, K. Wlaźnik: Wychowanie fizyczne. WSiP Warszawa 1985
 

Opracowanie: mgr Maria Jolanta Sawicka.
- nauczyciel Miejskiego Przedszkola Nr 1 "BAJKA" w Szczytnie ul. Pasymska 21

Wyświetleń: 8063


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.