Katalog

Barbara Bachora
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Poznajemy państwa należące do Unii Europejskiej z bohaterami lektur szkolnych dla klas I-III

- n +

Poznajemy państwa należące do Unii Europejskiej z bohaterami lektur szkolnych dla klas I-III - scenariusz dnia aktywności w klasie III

Temat ośrodka: W świecie książek

Temat dnia: Podróżujemy z psem Lampo po Włoszech.

Zapis w dzienniku: Opowiadanie przygód psa Lampo, bohatera książki R. Pisarskiego "O psie, który jeździł koleją". Porządkowanie i nadawanie tytułów zdarzeniom. Gromadzenie informacji o Włoszech. Projektowanie folderu reklamującego Włochy. Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000. Słuchanie piosenek włoskich.

Cele ogólne:
1. Rozwijanie umiejętności opowiadania treści utworów literackich.
2. Wdrażanie do wyodrębniania zdarzeń i nadawania im tytułów.
3. Gromadzenie informacji o państwach Unii Europejskiej.
4. Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania w zakresie 1000.

Cele szczegółowe:
1. Uczeń wyodrębni wydarzenia i nada im tytuły.
2. Opowie przygody psa Lampo, bohatera lektury pt. "O psie który jeździł koleją".
3. Uzupełni tekst podanymi rzeczownikami i czasownikami.
4. Poszuka informacji o Włoszech oraz opracuje prospekt reklamujący Włochy.
5. Pozna specyfikę języka włoskiego poprzez słuchanie piosenek.
6. Sprawnie doda i odejmie w zakresie 1000 oraz rozwiąże proste zadania tekstowe.

Metody:
poglądowe: obserwacja, pokaz
zajęć praktycznych: ćwiczeń

Formy: zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne: książka pt. "O psie, który jeździł koleją", Przewodnik po państwach Unii Europejskiej, kaseta z piosenkami włoskimi, rozsypanka zdaniowa, Lektury w klasie III.

Przebieg zajęć:

I Część wstępna

1. Czynności organizacyjne.
2. Zapoznanie z tematem dnia.

II. Część główna
1. Opowiadanie przygód psa Lampo, bohatera książki pt. "O psie, który jeździł koleją" według planu. (Lektury w klasie 3, zad 11, str. 29
2. Wyodrębnienie zdarzeń i nadawanie im tytułów.
3. Uzupełnianie tekstu z lukami. (Lektury w klasie 3, zad. 12, str. 29)
4. Rozwiązanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000.
5. Słuchanie z kasety włoskich piosenek.
6. Szukanie i opracowanie informacji o Włoszech. Wykorzystanie metody aktywizującej "zabawa na hasło". Uczniowie podzieleni na grupy szukają informacji o: położeniu Włoch i fladze, ciekawych postaciach i zabytkach, popularnych potrawach i języku.
7. Opracowanie folderu reklamującego Włochy. Zebranie informacji od wszystkich zespołów i opracowanie folderu w formie karty pracy.
8. Wycieczka do pizzerii.

III Część końcowa
1. Podsumowanie dnia.
2. Samoocena.

Bibliografia:

Fechner-Sędzicka I., Główczewska D., Nehring A., (2003), Poznajemy kraje Unii Europejskiej, Wydawnictwo "Aker", Toruń.
Łukasik S., Micińska- Łyżniak I., Wiśniewska A., (1995), Wesoła szkoła, Lektury w klasie III, WSiP, Warszawa.
 

Opracowanie: Barbara Bachora

Wyświetleń: 3798


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.