Katalog Barbara Bachora Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Poznajemy państwa należące do Unii Europejskiej z bohaterami lektur szkolnych dla klas I-IIIPoznajemy państwa należące do Unii Europejskiej z bohaterami lektur szkolnych dla klas I-III - scenariusz dnia aktywności w klasie IIITemat ośrodka: W świecie książekTemat dnia: Podróżujemy z psem Lampo po Włoszech. Zapis w dzienniku: Opowiadanie przygód psa Lampo, bohatera książki R. Pisarskiego "O psie, który jeździł koleją". Porządkowanie i nadawanie tytułów zdarzeniom. Gromadzenie informacji o Włoszech. Projektowanie folderu reklamującego Włochy. Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000. Słuchanie piosenek włoskich. Cele ogólne: 1. Rozwijanie umiejętności opowiadania treści utworów literackich. 2. Wdrażanie do wyodrębniania zdarzeń i nadawania im tytułów. 3. Gromadzenie informacji o państwach Unii Europejskiej. 4. Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania w zakresie 1000. Cele szczegółowe: 1. Uczeń wyodrębni wydarzenia i nada im tytuły. 2. Opowie przygody psa Lampo, bohatera lektury pt. "O psie który jeździł koleją". 3. Uzupełni tekst podanymi rzeczownikami i czasownikami. 4. Poszuka informacji o Włoszech oraz opracuje prospekt reklamujący Włochy. 5. Pozna specyfikę języka włoskiego poprzez słuchanie piosenek. 6. Sprawnie doda i odejmie w zakresie 1000 oraz rozwiąże proste zadania tekstowe. Metody: poglądowe: obserwacja, pokaz zajęć praktycznych: ćwiczeń Formy: zbiorowa, zespołowa Środki dydaktyczne: książka pt. "O psie, który jeździł koleją", Przewodnik po państwach Unii Europejskiej, kaseta z piosenkami włoskimi, rozsypanka zdaniowa, Lektury w klasie III. Przebieg zajęć: I Część wstępna 1. Czynności organizacyjne. 2. Zapoznanie z tematem dnia. II. Część główna 1. Opowiadanie przygód psa Lampo, bohatera książki pt. "O psie, który jeździł koleją" według planu. (Lektury w klasie 3, zad 11, str. 29 2. Wyodrębnienie zdarzeń i nadawanie im tytułów. 3. Uzupełnianie tekstu z lukami. (Lektury w klasie 3, zad. 12, str. 29) 4. Rozwiązanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000. 5. Słuchanie z kasety włoskich piosenek. 6. Szukanie i opracowanie informacji o Włoszech. Wykorzystanie metody aktywizującej "zabawa na hasło". Uczniowie podzieleni na grupy szukają informacji o: położeniu Włoch i fladze, ciekawych postaciach i zabytkach, popularnych potrawach i języku. 7. Opracowanie folderu reklamującego Włochy. Zebranie informacji od wszystkich zespołów i opracowanie folderu w formie karty pracy. 8. Wycieczka do pizzerii. III Część końcowa 1. Podsumowanie dnia. 2. Samoocena. Bibliografia: Fechner-Sędzicka I., Główczewska D., Nehring A., (2003), Poznajemy kraje Unii Europejskiej, Wydawnictwo "Aker", Toruń. Łukasik S., Micińska- Łyżniak I., Wiśniewska A., (1995), Wesoła szkoła, Lektury w klasie III, WSiP, Warszawa.
Opracowanie: Barbara Bachora Wyświetleń: 3798
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |