AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Raducka
Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Sznurkowy świat - scenariusz zajęć świetlicowych

- n +

Sznurkowy świat - scenariusz zajęć świetlicowych

TEMATYKA: Twórczość aktywna dziecka.

CELE:
Dziecko powinno:
- dostrzegać sznurek i wykorzystywać w różny, niekonwencjonalny sposób,
- doświadczać możliwości użycia sznurka do różnych zabaw, wypowiedzi słownych i plastycznych,
- dawać sobie i innym prawo do inności wypowiedzi słownych, ruchowych i plastycznych,
- wierzyć we własne siły i możliwości twórcze,
- czuć swobodę,
- umieć tworzyć z innymi dziećmi.

METODA:
CZYNNA - zadań stawianych dziecku do wykonania,
- samodzielnych wypowiedzi, doświadczeń

MATERIAŁYI POMOCE DYDAKTYCZNE:
Sznurek, kolorowa kreda, blok rysunkowy, magnetofon.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I ĆWICZENIA WPROWADZAJĄCE:
Przywitanie, podanie tematu zajęć.
1. Przywitanie za pomocą różnych części ciała:
- witają się nasze ręce, nogi, głowy itp.
- lustro (jedno dziecko wykonuje wolno ruchy różnymi częściami ciała, drugie je naśladuje),
- cień (naśladujemy ruchy osoby idącej przed nami).

II Informacja na temat sznurka (do czego służy, z czego jest zrobiony)

III ZABAWY RUCHOWE
1. Igraszki ze sznurkiem- Sznurek leży na podłodze. Dzieci podają swoje pomysły i je wykonują, np. chodzą po sznurku, przeskakują przez niego, chodzą z zamkniętymi oczami itp.
2. "Gdy myślę sznurek, to mówię..." - dzieci siedzą w kręgu i kończą rozpoczęte zdanie.
3. "Sznurki zamieńcie się w figurki" - każde dziecko otrzymuje sznurek. Robi z nim co chce, a na hasło "Sznurki..." nieruchomieje i przyjmuje różne postawy. Najciekawsze zamieniają się z prowadzącym.

IV TRENING ZADANIOWY.
1. Dzieci tworzą na podłodze, dywanie ze sznurka, co tylko chcą i mówią co zrobiły. Następnie większym, dłuższym sznurkiem otaczają to, co zrobiły i mówią, że jest to ZBIÓR.
- cechą wspólną jest to, że zrobiony jest ze sznurka
- może to być "kraina sznurków"
2. Dzieci otrzymują czarny karton z naklejonym białym sznurkiem i kolorową kredę. Ich zadaniem jest tak rysować, aby ten sznurek był wkomponowany w całość. Po skończonej pracy mówią, co narysowały.

- Co utworzyły nam ilustracje?
(Układamy rysunki jeden obok drugiego)
- Krainę, przez którą płynie rzeka.
3. "Rzeźba grupy" - dzieci mają stworzyć rzeźbę grupy, wykorzystując sznurek.

W czasie wykonywania zadań z magnetofonu płynie cicho spokojna muzyka

V ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ - podziękowanie wszystkim uczestnikom, poprzez uściśnięcie dłoni.

 

Opracowanie: mgr Dorota Raducka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3806


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.