Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Elżbieta Michalska
Technika, Konspekty

Rodzaje skrzyżowań - konspekt lekcji techniki w klasie IV szkoły podstawowej

- n +

Rodzaje skrzyżowań

KONSPEKT DO LEKCJI TECHNIKI W KLASIE IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Cele:
- Poznawanie definicji skrzyżowania
- Wskazanie rodzajów skrzyżowań ze względu na oznakowanie lub jego brak.
- Zapoznanie się ze znakami drogowymi, występującymi przy skrzyżowaniach oraz z rodzajami sygnałów świetlnych dla kierujących
- Kształtowanie postawy bezpiecznego zachowania się w rejonie skrzyżowania w trosce o bezpieczeństwo swoje i innych oraz umiejętności przewidywania zagrożeń.

Umiejętności:
- Porównywanie skrzyżowań ze względu na kształt, oznakowanie, obowiązujące zasady pierwszeństwa przejazdu.
- Ocena stopnia zagrożenia w miejscu, gdzie przecinają się kierunki ruchu pojazdów.
- Właściwe interpretowanie znaczenia sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych.

Środki dydaktyczne:
- Plansze ze znakami drogowymi
* ostrzegawczymi
* zakazu
* nakazu
* informacyjnymi
* tabliczkami do znaków drogowych
- Kartki z krzyżówkami dla uczniów
- Podręcznik (kodeks drogowy)

Metody pracy:
- Oparte na słowie (pogadanka, dyskusja)
- Pokaz
- Praca z książką- podręcznik "Z Agatką na drodze", inne pozycje zawierające znaki drogowe

Formy pracy:
- Praca grupowa
- Praca indywidualna

Przebieg lekcji:
- Rozpoczęcie lekcji od rozwiązania krzyżówki, której hasło brzmi-skrzyżowanie.
- Wyjaśnienie co to jest skrzyżowanie? (propozycje dzieci).Następnie sformułowanie definicji w oparciu o kodeks drogowy.
- Narysowanie skrzyżowania:
* Typowe
* W kształcie litery T
* W kształcie litery Y
* W kształcie kąta ostrego
* Z wysepką lub placem(rondo)
- Pogadanka na temat występowania niebezpiecznych sytuacji w rejonie skrzyżowań
- Omówienie znaków występujących w pobliżu skrzyżowania.
- Praca domowa (Narysuj i podpisz 5 znaków dotyczących skrzyżowania, po jednym z każdej grupy)
 

Opracowanie: ELŻBIETA MICHALSKA - NAUCZYCIELA INFORMATYKI w Gimnazjum w Białymstoku

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6849
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.36



Ilość głosów: 11
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014