AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Janina Hływa
Język niemiecki, Konspekty

Konspekt lekcji języka niemieckiego przeprowadzonej w oparciu o metodę projektu - "Miasta niemieckie"

- n +

Konspekt lekcji języka niemieckiego przeprowadzonej w oparciu o metodę projektu - "Miasta niemieckie"

Typ szkoły: Szkoła Podstawowa.
Poziom nauczania: klasa VI.
Czas trwania: 1 h (w tym czasie następuje prezentacja).

I. Cel projektu:
- poszerzenie wiedzy na temat miast niemieckich,
- rozwijanie kompetencji interkulturowej,
- rozwijanie umiejętności językowych,
- urozmaicenie lekcji,
- rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
- zaktywizowanie uczniów,
- kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji.

II. Tematyka.
Ogólny temat: "Miasta niemieckie".
Proponowane szczegółowe tematy w tej dziedzinie:
* Weimar
* Dresden
* München
* Hamburg
* Köln
* Stuttgart

III. Podział na grupy.
Jest to projekt grupowy, w związku z tym po zapoznaniu uczniów z zasadami projektu (z etapami) nauczyciel dzieli klasę na grupy metodą odliczania do sześciu. Grupę I tworzą uczniowie z liczbą "jeden", grupę II - z liczbą "dwa" itd.

Poszczególne grupy wybierają jeden z tematów szczegółowych (jedno z miast). Nauczyciel określa zakres tematyczny do każdego z miast (liczba mieszkańców, położenie - nad jaką rzeką, w jakim landzie, zabytki, sławni ludzie związani z miastem, historia, przemysł, z czego słynie miasto).

IV. Kontrakt.
Wspólnie z uczniami sporządzamy kontrakt.
Przykładowy kontrakt:
* Czas trwania - dwa tygodnie,
* Terminy etapowe - konsultacje po lekcjach, w zależności od potrzeb grup,
* Forma prezentacji:
- plakaty,
- albumy,
- odczytanie pracy pisemnej.
* Kryteria oceny:
- zaangażowanie wszystkich osób w grupie;
- sposób prezentacji projektu;
- poprawność językowa;
- estetyka wykonania prac.
*
Odbiorcy prezentacji - pozostali uczniowie klasy.

V. Na koniec realizacji projektu grupa pisze sprawozdanie z realizacji projektu.

Sprawozdanie zostaje napisane przez uczniów w oparciu o ankietę przygotowaną przez nauczyciela.


ANKIETA

1) Temat projektu................................................
2) Data rozpoczęcia projektu...................................
3) Data zakończenia projektu........................................
4) Osoby odpowiedzialne za realizację projektu:
................................................
................................................
.................................................
................................................
5) Za jakie elementy projektu były odpowiedzialne poszczególne osoby?
............................... -....................................
.............................. -....................................
.............................. -....................................
............................... -....................................

6) Kto pracował najbardziej efektywnie?.....................
7) Kto nie wywiązał się z zadania?.............................
8) Źródła wykorzystane do realizacji projektu.......................
9) Co sprawiło trudności?.............................................
10) Co spodobało się wam najbardziej?...............................
11) Oceńcie swój projekt w skali 1 - 6...........................

Na podstawie powyższej ankiety uczniowie piszą sprawozdanie i przekazują nauczycielowi dzień przed prezentacją.

VI. Forma prezentacji.
Uczniowie prezentują rezultaty swojej pracy.
W prezentacji uczestniczą wszyscy członkowie grupy:
- jedna osoba z grupy odwołując się do plakatów opracowanych przez grupę
przedstawia informacje dotyczące położenia, liczby mieszkańców...,
- druga osoba - w oparciu o plakaty wypracowane przez grupę przedstawia
informacje dotyczące zabytków,
- trzecia osoba - informacje dotyczące sławnych ludzi związanych z miastem,
- czwarta osoba - ważniejsze instytucje, przemysł, ciekawostki.

VII. Ocena pracy uczniów.
Ocenie podlegają następujące elementy:
* przebieg pracy nad projektem,
* sam projekt:
- zakres materiału uwzględniony w projekcie,
- wykonanie pracy,
- estetyka,
- poprawność językowa, gramatyczna,
- wykorzystanie materiałów źródłowych,
* prezentacja:
- udział wszystkich członków grupy w prezentacji,
- przygotowanie członków grupy do prezentacji (np. poprawność
językowa prezentowanego materiału).

Oceny członków danej grupy mogą być zróżnicowane np. w zależności od włożonego wkładu pracy.
 

Opracowanie: Janina Hływa

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5502


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.