AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Sajnaga
Różne, Scenariusze

Umiem dbać o bezpieczeństwo własne i kolegów - scenariusz konkursu

- n +

Scenariusz konkursu "Umiem dbać o bezpieczeństwo własne i kolegów"

Organizacja
W konkursie biorą udział 2 grupy dzieci 6 - letnich.
Każda grupa podzielona jest na 3 zespoły:
I zespół artystów (dzieci posiadają emblemat - palety farb)
II zespół sportowców (dzieci posiadają emblemat - piłki)
III zespół tęgich głów (dzieci posiadają emblemat - togi)
Każda drużyna wskazuje 1 dziecko, które jest odpowiedzialne za zapisywanie i liczenie punktów.

Miejsce rozgrywania konkursu

Sala gimnastyczna, pracownia plastyczna.

Regulamin konkursu
Za każdą poprawną odpowiedź drużyny otrzymują maksymalnie 3 punkty, w przypadku odpowiedzi niepełnej - 1 lub 2 punkty, za odpowiedź błędną nie otrzymują punktu.
Za zadania sportowe drużyna zwycięska otrzymuje 2 punkty, drużyna zajmująca II miejsce - 1 punkt.
Za wykonaną pracę plastyczną drużyny otrzymują do 5 punktów.

Jury
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa jury, w skład którego wchodzą:
Dyrektor Przedszkola
Przewodnicząca Rady Przedszkola
Policjant

Przebieg

I Część wstępna
1. Powitanie: Nauczycielka prowadząca wita obie drużyny i zaprasza do uczciwej rywalizacji.
Przedstawia jurorów, a następnie regulamin konkursu.
2. Powitanie drużyn
Dzieci śpiewają piosenkę:
Bo nasze przedszkole to jedna rodzina
Bawmy się razem, konkurs się zaczyna
Hej, hej bawmy się,
Będzie szczęście albo pech /bis - ostatnie dwa wersy

II Część główna
1. Zespoły artystów opuszczają salę gimnastyczną i udają się do pracowni plastycznej. Ich zadaniem jest wykonanie pracy na temat "Bezpieczni na drodze", na dużym arkuszu papieru z wykorzystaniem różnorodnych materiałów - farb, mazaków, gazet, kolorowego papieru, bibuły, tkanin itp.

Czas przeznaczony na wykonanie zadania - 30 minut. Dzieci pracują pod opieką 1 nauczycielki.

Zadania dla drużyn

1. Zadanie dla zespołu "sportowców":
W ciągu 30 sekund należy odszukać 20 znaków drogowych ukrytych w sali.

2. Zadanie dla zespołu "tęgich głów"
W jak najkrótszym czasie posegregujcie znaki drogowe według rodzaju - znaki ostrzegawcze, zakazu, nakazu, informacyjne.

3. Zadanie dla zespołu "sportowców"
Pokonaj tor przeszkód: przejście po ławeczce gimnastycznej, pod plątaniną sznurka, przeskocz "rzeczkę" (ręcznik), wrzuć piłkę do kosza.
Wygrywa drużyna, która bezbłędnie wykona zadanie i wrzuci najwięcej piłek do kosza.

4. Zadanie dla zespołu "tęgich głów"
Pod znakiem "+" ułóż obrazki przedstawiające miejsca bezpiecznej zabawy.(plac zabaw, park, ogrodzone podwórko, sztuczne lodowisko)
Pod znakiem "-" obrazki przedstawiające miejsca niebezpieczne.(plac budowy, jezdnia, tory kolejowe, warsztat stolarski, zamarznięte jezioro)

5. Zadanie dla zespołu "sportowców"
Wyścig piłek - podawanie piłki pomiędzy nogami, ostatnie dziecko w rzędzie przechodzi na początek.

6. Zadanie dla zespołu "tęgich głów"
Na makiecie we wskazanych miejscach wstaw właściwe znaki.
Dzieci otrzymują makietę skrzyżowania ulic. Ich zadaniem jest umieszczenie znaku informacyjnego "Przejście dla pieszych" przed zebrą, znaku ostrzegawczego "Uwaga dzieci" przy budynku przedszkola, sygnalizatora ze światłem zielonym dla dzieci przechodzących przez jezdnię, sygnalizatora ze światłem czerwonym dla samochodów zatrzymujących się przed przejściem.

7. Zadanie dla "sportowców"
"Najładniejsza figura"
Bieg w różnych kierunkach na tle muzyki, na przerwę w muzyce dzieci tworzą wspólnie figurę.

8. Zadanie dla "tęgich głów"
Pod słowem "NIE" umieścić obrazki z przedmiotami, którymi bawić się nie wolno (nóż, lekarstwa, zapałki, piłka, żelazko, mikser)

9. Zadanie dla "sportowców"
Wyścig piłek nad głową - dzieci podają piłkę nad głową, ostatnie z rzędu przebiega na początek.

10. Zadanie dla "tęgich głów"
"TAK" czy "NIE"
Dzieci otrzymują 2 lizaki - jeden z napisem TAK, drugi z napisem NIE. Ich zadaniem jest podniesienie właściwego, który będzie odpowiedzią na wysłuchaną historię:

TEKST I:
Rodzice wyszli na zakupy. Kasia i Tomek zostali w domu sami. Nagle Kasia wpadła na doskonały pomysł. Zrobimy rodzicom niespodziankę, upieczemy ich ulubione ciasteczka. Wyjęły mikser, włączyły piekarnik.
Czy dzieci postąpią właściwie? Dlaczego?

TEKST II:
Rodzice wyszli na zakupy. Kasia i Tomek zostali w domu sami. Kasia wpadła na doskonały pomysł. Zrobimy rodzicom niespodziankę, poukładamy zabawki na półkach.
Czy dzieci postąpią właściwie? Dlaczego?

TEKST III:
Kasia i Tomek bawili się na podwórku. W pewnej chwili na parking przyjechał piękny samochód. Nieznajomy pan zapytał dzieci o ulicę Kwiatową. Dzieci powiedziały mu, jak tam można dojechać. W nagrodę pan zaproponował, aby dzieci przejechały się z nim kawałek. Kasia i Tomek wsiedli do samochodu.
Czy postąpiły właściwie? Dlaczego?

TEKST IV
Tomek został w domu sam. Zadzwonił telefon. Nieznajomy głos w słuchawce zapytał czy rodzice są w domu. Chłopiec odpowiedział, że rodzice w tej chwili nie mogą podejść do telefonu. Poprosił, aby osoba, która dzwoni podała swoje imię i nazwisko oraz numer telefonu, wówczas rodzice do niej oddzwonią.
Czy postąpił właściwie? Dlaczego?

11. Zadanie dla sportowców
"Gazetowy taniec"
Dzieci tańczą z gazetami wykonując następujące polecenia:
- taniec z gazetą na głowie
- niesienie gazety na lewej dłoni
- niesienie gazety na prawej dłoni
- formowanie kul
- rzut kul gazetowych do obręczy
(Dzieci mogą otrzymać punkty karne za zrzuconą gazetę, wygrywa drużyna, która popełniła najmniej błędów i wrzuciła najwięcej kul do obręczy)

12. Zadanie dla "tęgich głów"
Spośród bajkowych postaci wybierzcie te, które w kontaktach z nieznajomymi postępowały nierozsądnie. Opowiedzcie, dlaczego tak uważacie.
(Dzieci otrzymują sylwety: Czerwonego Kapturka, Królewny Śnieżki, Siedmiu Koźlątek, Wilka, Słonia Trąbalskiego, Kaczki Dziwaczki, Calineczki)

13. Zadanie dla "sportowców"
Dzieci otrzymują woreczki.
Ich zadaniem jest przejście slalomem między chorągiewkami z woreczkiem na głowie.

14. Zadanie dla "tęgich głów"
Z rozsypanki wyrazowej ułóżcie zdania:
Nie przyjmuj prezentów od nieznajomych.
Nie otwieraj drzwi obcemu.
Dbajmy o swoje bezpieczeństwo.

15. Zadanie dla "sportowców"
"Wyścig kelnerów"
Dzieci otrzymują krążki i woreczki.
Ich zadaniem jest przeniesienie "śniadania" na drugą stronę.
Wygrywa drużyna, która pierwsza dotrze na miejsce i nie zrzuci woreczka.

16. Zadanie dla "tęgich głów"
Dopasuj numery telefonów do odpowiednich pojazdów:
997 - policja
998 - straż pożarna
999 - pogotowie ratunkowe

17. Zadanie dla "sportowców"
Z każdej drużyny dzieci wybierają dwóch przedstawicieli. Każdej parze związujemy nogi w kostkach. Wygrywa ta drużyna, której para pierwsza dotrze do mety.

18. Zadanie dla "tęgich głów"
"Kogo zawiadomisz?"
Zadaniem dzieci jest podniesienie sylwety właściwego pojazdu alarmowego - karetki pogotowia, straży pożarnej, policji.

TEKST I
Mały chłopiec jechał rowerem, przewrócił się, nie może się podnieść, skarży się, że boli go noga.

TEKST II
Na łące obok lasu pali się trawa.

TEKST III
Przed kinem mała dziewczynka płacze, bo zgubiła się rodzicom.

TEKST IV
Na drodze zderzyły się 3 samochody. Ludzie mają zakrwawione ręce i głowy. Jeden z kierowców nie może wydostać się z samochodu.

III Zakończenie

1. Do sali gimnastycznej zostają zaproszone dzieci, które tworzyły pracę plastyczną. Prezentują ją. Jury przydziela odpowiednią ilość punktów.
2. Punkty za prace plastyczne dodane są do punktów zdobytych przez pozostałe zespoły.
3. Drużyny wykonują na cześć przeciwnej drużyny "Rakietę"
4. Komisja ogłasza zwycięzców
Następuje wręczenie nagród, złożenie gratulacji.
 

Opracowanie: mgr Barbara Sajnaga - wicedyrektor Przedszkola Miejskiego Nr1 w Giżycku

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3698


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.