AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Hanna Śniatała
Różne, Scenariusze

Scenariusz zajęć kompensacyjnych - Kształtowanie percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH

Temat: Kształtowanie percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej.

Cel zajęć:
Ţ ćwiczenie spostrzegawczości,
Ţ umiejętność dokonywania analizy i syntezy wzrokowej,
Ţ utrwalenie zróżnicowania prawej i lewej strony ciała,
Ţ utrwalenie podstawowych kierunków: w prawo, w lewo, góra, dół.

Przebieg zajęć:
LpRodzaj ćwiczeniaCel ćwiczeniaPrzebieg ćwiczeniaPomoce
12345
1Recytowanie rymowanki z interpretacją ruchową.Sprawdzenie rozumienia określeń słownych dotyczących stosunków przestrzennychDzieci recytują wierszyk i wykonują ruchy zgodne z poleceniami zawartymi w tekście "Gimnastyka to podstawa, sport dla dzieci ważna sprawa. Ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok". 
2Wykonywanie zadań na polecenie.Utrwalenie zróżnicowania prawej i lewej strony ciała.Dzieci otrzymują polecenia: Pokażcie prawą rękę, weźcie woreczek do prawej ręki, podnieście lewą nogę, połóżcie woreczek na prawej nodze itp.Woreczki z grochem.
3Śledzenie przedmiotu.Ćwiczenie kierunku spostrzegania zgodnego z kierunkiem pisania.Prowadzący zajęcia przesuwa przedmiot od lewej do prawej strony. Dzieci śledzą przedmiot i na sygnał dotykają.Piłka, bębenek.
4Śledzenie linii.Ćwiczenie orientacji przestrzennej.Dzieci otrzymują labirynt i śledzą wzrokiem drogę prowadzącą do danego przedmiotu, np. kwiatek-wazon, kotek-miska. Dzieci mogą pomagać sobie, wodząc po drodze palcem.Plansza z labiryntem .
5Układanki.Odtwarzanie układów przestrzennych.Dzieci układają konstrukcje z zapałek według modelu.Zapałki, plansze z gotowymi wzorami.
6Zabawa ruchowa.Utrwalenie określeń słownych dotyczących orientacji w schemacie własnego ciała.Dzieci tańczą w rytmie walczyka śpiewając piosenkę, podając sobie wskazane w piosence ręce (tekst można zmienić potem na nogę, ucho). 
7Rysowanie z zachowaniem kierunku od lewej do prawej.Ćwiczenie kierunku ruchu zgodnego z kierunkiem pisania.Dzieci otrzymują plansze, na których są narysowane szlaczki oraz kalkę techniczną. Zadaniem dzieci jest przekalkowanie szlaczków.Plansze ze szlaczkami, kalka techniczna (komplet dla każdego dziecka).
8Rzuty do celu.Usprawnianie oburęczne.Dzieci rzucają woreczkiem z grochem do oddalonego kosza(raz lewą, raz prawą ręką).Kosz, woreczki z grochem.
9Poruszanie się według instrukcji.Kształtowanie orientacji przestrzennej. Utrwalenie kierunków: w prawo, w lewo, góra, dół.Dzieci otrzymują plansze z labiryntem i poruszają się według instrukcji.Plansze z labiryntem.
10Zabawa orientacyjno-porządkowa.Utrwalenie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach, na sygnał: w prawo- zwracają się w prawą stronę, przenosząc ciało podskokiem obunóż; lewa ręka- biegają dalej z podniesioną w górę właściwą ręką; dzieci biegają swobodnie, na sygnał: góra- wyskakują obunóż, na sygnał: dół - kucają. 


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 15874


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1