AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE

Turystyka, Program nauczania

Program "Zielonej szkoły" region Usti - Czechy

- n +

Program "Zielonej szkoły" region Usti - Czechy 03.06. - 09.06.01r.

CELE:
- poznanie kraju najbliższych sąsiadów, jego środowiska przyrodniczego, zabytków
- upowszechnianie form aktywnego wypoczynku
- kształtowanie samodzielności
- integrowanie zespołu klasowego

DZIEŃ 1
Wyjechaliśmy o godzinie 8.00 spod szkoły. Granicę przekraczaliśmy w Boboszowie. "Chwilę później" byliśmy w naszym pensjonacie, w miejscowości Cervena Voda. Po zakwaterowaniu się i omówieniu obowiązujących zasad bezpieczeństwa poszliśmy zwiedzać okolicę. W tym dniu rozpoczęliśmy prowadzenie dzienniczka turysty, w którym zapisujemy przebieg kolejnych dni wycieczki. Poza notatką wklejamy zdobyte skarby: widokówki, pieczątki, bilety i robimy ilustracje najciekawszych miejsc.

DZIEŃ 2
Pojechaliśmy na pierwsze zakupy do Kralik, gdzie mogliśmy wykazać się umiejętnością porozumiewania się w nieznanym nam języku i gospodarowania naszym kieszonkowym. Następnie wdrapaliśmy się na Górę Hedec, skąd oglądaliśmy okolicę i gdzie zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne. Wieczorem odbyła się dyskoteka.

DZIEŃ 3
W drodze na basen zwiedziliśmy warsztat ceramiczny, tam niektórzy z nas mieli okazję własnoręcznie wyrabiać gliniane naczynia. Wszyscy zakupili drobne pamiątki. Aqua Centrum, to kryty basen ze wszystkimi atrakcjami w miejscowości Hradec Kralowe - polecamy zwłaszcza gdy pogoda nie dopisuje. Jeżeli jest ciepło można wybrać drugą możliwość, czyli kompleks basenów odkrytych w Żamberku.

DZIEŃ 4
Wyruszyliśmy niebieskim szlakiem w góry. Mimo wysiłku podziwialiśmy piękne krajobrazy. Z naszej wyprawy przynieśliśmy kilka roślin i założyliśmy mini zielnik roślinności górskiej - kolejny skarb do naszego dzienniczka turysty. Wieczorem kolejna atrakcja - ognisko i pieczenie kiełbasek.

DZIEŃ 5
Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się na całodniową wycieczkę. Najpierw zwiedziliśmy Jaskinię Javorziczko, gdzie przewodnik opowiadał ciekawe historie o figurach utworzonych przez stalaktyty, stalagmity i stalagnaty. Podczas wycieczki czekała nas też przeprawa łodziami.
Następnym punktem programu było uzdrowisko Velke Losiny, gdzie znajduje się basen termalny - czyli z ciepłą wodą, która ma również działanie zdrowotne ze względu na swój skład.

DZIEŃ 6
Dzisiaj wybraliśmy się do skalnego miasta w Adrszpach. Podziwialiśmy piękne twory natury np. Głowę Indianina, Niedźwiedzia, Starostę i Starościnę itd. Przewodnik opowiadał o nich ciekawe historie. Płynęliśmy też łódkami po Skalnym Jeziorku i pokonywaliśmy setki schodów. Wyprawa choć męcząca bardzo nam się podobała, mogliśmy też zakupić pamiątki.

DZIEŃ 7
Ostatni dzień pobytu. Pakujemy się, po drodze wydajemy ostatnie korony i wracamy do Poznania, wieziemy ze sobą cenne skarby: nowe doświadczenia, chęć poznawania........ i własnoręcznie zrobioną kronikę - dzienniczek turysty.

Opracowanie: Joanna Biernaczyk

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1567

Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.

BAROMETR

1 2 3 4 5 6
Oceń artukuł!

Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.