AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Wasilewska
Wychowanie fizyczne, Konspekty

Gry i zabawy na śniegu - konspekt lekcji z wychowania fizycznego dla klasy IV

- n +

Gry i zabawy na śniegu

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY IV

Data: 18. 01. 2003r.
Czas trwania lekcji - 45 minut
Miejsce ćwiczeń - boisko szkolne
Liczba ćwiczących - 16 uczennic

Cele lekcji
Umiejętności:
- trafianie śnieżkami do celu stałego i ruchomego,
- przeciąganie liny.
Motoryczność:
- kształtowanie szybkości, siły i celności rzutu,
- rozwijanie szybkiej reakcji i szybkiego działania wobec osób będących w ruchu.
Wiadomości:
- zasady BHP na śniegu,
- zasady hartowania rąk przez rozcieranie,
- zasady gier i zabaw.

Metody: zabawowa, zadaniowa, ścisła

Środki dydaktyczne: lina długości około 12 metrów, szarfy



 
Tok lekcji Nazwa i opis zadania Uwagi
CZĘŚĆ WSTĘPNA



Czynności organizacyjno- porządkowe
















Rozgrzewka - ćwiczenia ramion,
tułowia, nóg
1. Zbiórka w szatni, powitanie, sprawdzenie
obecności i przygotowania do zajęć,
podanie tematu, omówienie celów lekcji.
Wymarsz na boisko szkolne.

2. Zabawa ożywiająca
Berek - myśliwy. Jeden uczeń wybrany na
Berka lepi trzy kule i goni uciekających rzucając w nich śnieżkami. Trafione dziecko staje się myśliwym. Jeżeli berek rzucając trzy razy nie trafi nikogo, musi ponownie ulepić kule i próbować swoich sił powtórnie.

3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe:
- rozcieranie dłoni i palców- bez rękawic,
- jw., ale ze śniegiem,
- w małym rozkroku - kolana proste, lepienie 6 śnieżek,
- podrzut śnieżek w górę - unieść kolano prawe, lewe do poziomu, wyłapać śnieżkę na kolano,
- podrzuconą śnieżkę kopiemy nogą prawą, lewą do góry,
- podskoki pajaca - odbicie w postawie, odbicie w rozkroku, ramiona w bok.
4 minuty








3 minuty












4 minuty
CZĘŚĆ GŁÓWNA

1. Zabawa bieżna















2. Zabawa rzutna











3. Zabawa z mocowaniem
























4. Zabawa skoczna
















5. Zabawa rzutna
"Ucieczka".

Dzieci stoją ustawione w dwóch szeregach zwrócone twarzą do siebie w odległości około 3-5 kroków. Na sygnał jeden z szeregów odwraca się i ucieka do linii mety. Dzieci z drugiego szeregu starają się złapać uciekających przed metą. Na sygnał wszyscy wracają na swoje miejsce. Za każdego złapanego stronie przeciwnej przyznaje się punkt. Potem szeregi zamieniają się miejscami i zabawę powtarzamy.

"Kule śnieżne" - podział na dwa zespoły.

Każdy zespół lepi małego bałwanka. Ćwiczący z zespołu lepią po trzy kule śnieżne. Z odległości 5-10 metrów celują w swojego bałwana. Wygrywa zespół, który uzyskał więcej trafień.


"Przeciąganie liny".

Podział klasy na dwa 8-osobowe zespoły. Prostopadle do wyznaczonej linii (mety) układamy linę, tak aby jej zaznaczony środek był na linii mety. Wzdłuż liny ustawiają się 8-osobowe zespoły. Zespoły chwytają linę, tak aby pierwszy z zespołu opierał nogę wykroczną na linii dodatkowej od mety (2m). Na sygnał prowadzącego jednocześnie zespoły przeciągają linę na swoją stronę. Jeśli pierwszy z zespołu przekroczy linię mety to zespół przegrywa walkę.




"Przeskakiwanie rowu".

Dwa zespoły ustawiają się na linii startu. W odległości 5m układamy rów z szarf o szerokości dostosowanej do możliwości dzieci. Na sygnał pierwsi z rzędów wybiegają z linii startu, przeskakują rów i ustawiają się po drugiej stronie. Na następny sygnał startują następni itd. Wygrywa zespół, który wykonał zadanie prawidłowo (przeskok przez rów nie dotykając szarf).

"Polowanie"

Uczniów dzielimy na trzy zespoły. Dwa zespoły ustawiają naprzeciw siebie, na liniach (odległość linii około 10m). Każdy uczeń lepi po trzy śnieżki.
Trzeci zespół na sygnał przebiega korytarzem (między liniami) na drugą stronę. Dzieci z ulepionymi śnieżkami starają się upolować przebiegające dzieci. Liczymy trafienia (ujemne punkty) dla przebiegającego zespołu. Później następuje zmiana przebiegających. Wygrywa zespół, który ma mniej upolowanych dzieci.


4 razy
















3 razy











2 razy

























2 razy

















2 razy każdy zespół
(6 razy)
CZĘŚĆ KOŃCOWA

1. Zabawa
uspokajająca





2. Zakończenie
lekcji
"Skąd słychać gwizdek"

Dzieci zamykają oczy. Prowadzący cicho gwiżdże, a dzieci obracają się w kierunku sygnału. Prowadzący zmienia miejsce i powtarza sygnał.

Zebranie pomocy i przejście do szkoły. Oczyszczenie ubrania i obuwia. W szatni (korytarz) omówienie zabaw na śniegu.

 



4-6 razy





4 minuty

Opracowanie: Anna Wasilewska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 9059


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.67



Ilość głosów: 3

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.