Tytuł
POLICEALNE STUDIUM ZAWODOWE
Technik obsługi turystycznej
NYSA
SCENARIUSZ LEKCJI realizowanej techniką 635
Przedmiot: | | Obsługa ruchu turystycznego |
Klasa: | | I PSZ |
Temat: | | Sylwetka zawodowa pilota |
1. CELE LEKCJI:
Po zakończeniu lekcji uczeń powinien:
znać:
umiejętności i cechy jakie powinien posiadać pilot aby móc sprawować opiekę nad grupą turystów, umiejętności w zakresie zagadnień ekonomiczno-finansowych;
wiedzieć:
jakimi predyspozycjami powinien wykazać się pilot;
umieć:
scharakteryzować "idealnego pilota"
2. METODY NAUCZANIA:
a/ technika 635
b/ pogadanka mająca na celu wprowadzenie uczniów do rozwiązania problemu
c/ dyskusja dydaktyczna, której celem jest ocena poprawności toku rozumowania oraz ocena końcowa poprawności rozwiązanego problemu
d/ praca samodzielna uczniów
3. POMOCE DYDAKTYCZNE:
a/ podręcznik "Obsługa ruchu turystycznego" pod red. Z. Kruczka
b/ formularze do techniki 635
4. CZAS TRWANIA - 2 godz. lekcyjne
5. STRUKTURA LEKCJI:
- WPROWADZENIE:
Wprowadzenie do tematu -pogadanka, sformułowanie problemu, "Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać pilot aby móc sprawować opiekę nad grupą turystów"
- PODZIAŁ KLASY
na 6 osobowe zespoły, omówienie zasad pracy techniką 635
rozdanie formularzy do pracy
- PRACA W ZESPOŁACH - ustalenie jednego najbardziej twórczego formularza danego zespołu -obróbka pomysłów
(w załączeniu dwa przykładowe formularze z zajęć lekcyjnych )
- DYSKUSJA DYDAKTYCZNA na temat:
- "Umiejętności i cechy jakie powinien posiadać pilot aby móc sprawować opiekę nad grupą turystów"
- "Umiejętności jakie powinien posiadać pilot w zakresie zagadnień ekonomiczno-finansowych"
- "Predyspozycje jakimi powinien wykazać się pilot"
- Sformułowanie wniosków i przygotowanie notatki z zajęć
- Ocena najbardziej aktywnych uczniów
opracowała: mgr Bożena Węcka