AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Józala
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Krążenie wody w przyrodzie - scenariusz zajęć w klasie III

- n +

Scenariusz do zajęć zintegrowanych w klasie III

Krąg tematyczny: Woda w przyrodzie.

Temat dnia: Historia kropli wody.

Improwizowanie ruchem piosenki pt. "Kropelka". Dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi porównujące treść utworu pt. "Jedna srebrna kropla" z przewidywaniami uczniów. Zbiorowe wyodrębnianie wydarzeń i nadawanie im tytułów. Porządkowanie zdarzeń zgodnie z przebiegiem akcji. Opowiadanie przygód kropli wody. Pisemne odejmowanie liczb. Granie melodii staccato i legato. Doskonalenie kozłowania piłką ze zmianą kierunku i tempa.

Cele:
- Kształtowanie umiejętności nazywania i rozpoznawania stanów skupienia wody.
- Wdrażanie do cichego czytania ze zrozumieniem.
- Doskonalenie umiejętności pisemnego odejmowania liczb w zakresie 2000.

Cele operacyjne:
Uczeń
- Dostrzega zmiany stanów skupienia wody.
- Wie, na czym polega krążenie wody w przyrodzie.
- Trafnie wyszukuje fragmenty tekstu na dany temat.
- Czyta płynnie i poprawnie, respektując znaki przestankowe.
- Potrafi ułożyć wypowiedź w formie opowiadania.
- Śpiewa i gra na flecie legato i staccato.
- Rozwija swoją sprawność fizyczną.

Metody: pogadanka, m. inscenizacji - drama, operatywna - ćwiczenia praktyczne, ćwiczenia ruchowe, giełda pomysłów.

Formy pracy: praca indywidualna jednolita, grupowa zróżnicowana.

Środki dydaktyczne: woda w szklance, kostki lodu, czajnik, talerzyk, wata, chusteczki higieniczne, flety, piłki, kartki z tytułami wydarzeń, prezentacja "Krążenie wody w przyrodzie".

Przebieg zajęć:
1. Słuchanie piosenki pt. "Kropelka". Improwizowanie utworu ruchem.
2. Poznanie stanów skupienia wody. Oglądanie wody w szklance i kostek lodu, obserwacja "obłoczka" unoszącego się nad gotującą się wodą. Wprowadzenie pojęcia: stany skupienia wody, stan stały, ciekły i gazowy.
3. Badanie właściwości wody. Przeprowadzenie doświadczeń. Karta pracy.
4. Swobodne wypowiedzi na temat ilustracji w podręczniku (s. 18-20).
5. Słuchanie tekstu pt. "Jedna srebrna kropla" czytanego przez nauczyciela.
6. Dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi uczniów porównujące treść utworu z ich przewidywaniami.
7. Zestawienie ilustracji w podręczniku z fragmentami tekstu. Głośne jednostkowe czytanie odpowiednich fragmentów utworu.
8. Zbiorowe wyodrębnianie wydarzeń nadawanie im tytułów (ustnie).
9. Wyszukiwanie fragmentów tekstu do wylosowanych tytułów wydarzeń.
Jakiego wydarzenia dotyczy czytany z właściwą intonacją tekst? (Tekst czyta chętny uczeń. Pozostali odgadują tytuły wydarzeń.)
Proponowane tytuły zapisane na oddzielnych kartkach.
Kropla wody marzy.
Kropla wody z kwiatka zamienia się w parę wodną.
 
Kropla spada z deszczem do strumyka i płynie dalej.
 
Kropla wody znowu zamienia się w parę wodną
 
Kropla wody sfruwa na ziemię w postaci śnieżynki.
10. Drama: Kropla wody opowiada swoje przygody. Scenki przygotowane na podstawie tekstu z wykorzystaniem środków werbalnych i pozawerbalnych.
11. Pisemne odejmowanie liczb. K.M. 6
12. Zmiany stanu skupienia wody. Karta pracy
13. Prezentacja: Krążenie wody w przyrodzie.
14. Ćwiczenie dramowe: Wywiad z kroplą wody.
15. Realizowanie gestem, ruchem różnych motywów melodycznych granych legato i staccato.
16. Granie melodii staccato i legato na fletach.
17. Minikoszykówka. Doskonalenie kozłowania piłką ze zmianą kierunku i tempa biegu.
18. Podsumowanie dnia i samoocena:
 
Dokończ zdania:
Dowiedziałem się, że...
Najbardziej podobało mi się...
Nie podobało mi się...

Opracowanie: Anna Józala

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7516


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1