Katalog

Emilia Zachacz
Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Dzień hiszpański - scenariusz zajęć

- n +

Scenariusz zajęć "Dzień hiszpański"

Cele:
Dziecko:
- Rozpozna wśród innych flag flagę Hiszpanii,
- Zapamięta nazwę stolicy Hiszpanii,
- Rozpozna hymn tego kraju,
- Poda nazwę tradycyjnego tańca hiszpańskiego- flamenco,
- Zaimprowizuje taniec flamenco,
- Corridę i torreadora kojarzy z Hiszpanią,
- Odgadnie zagadkę o ZORRO,
- Bierze udział w zabawie ruchowej "ZORRO",
- Zapamięta słówka grzecznościowe w języku hiszpańskim,
- Wykona wachlarz hiszpański.

Metody:
- Słowne,
- Oglądowe,
- Aktywizujące.

Formy pracy:
- Zbiorowa jednolita,
- Indywidualna jednolita i zróżnicowana.

Środki dydaktyczne: ilustracje krajobrazów hiszpańskich, stroje hiszpańskie, mapa Europy,
Flaga Hiszpanii, kaseta magnetofonowa z hymnem Hiszpanii, przebranie ZORRA, przebranie do scenki "corrida", rekwizyty wiążące się z Hiszpanią, strój do tańca flamenco.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

W tym dniu już od samego wejścia do przedszkola słychać było hiszpańskie rytmy. Przychodzących do przedszkola witała w holu wystawka przybliżająca dzieciom Hiszpanię. Na korytarzach i salach były dekoracje w stylu hiszpańskim. Dzieci poprzebierane w stroje hiszpańskie. Następnie wszystkie grupy wraz z nauczycielkami i przybyłymi gośćmi zaproszeni zostali do jednej z sal na wyprawę po Hiszpanii.

Tutaj dzieci poznały położenie geograficzne tego kraju na mapie, poznały flagę, stolicę, wysłuchały z kasety magnetofonowej hymnu, z także dowiedziały się o panującej rodzinie królewskiej. Wszyscy odczuli gorący klimat Hiszpanii i mogli posmakować owoców cytrusowych, które tam rosną.

Gorący klimat tego kraju nie tylko wiąże się z pogodą, ale i gorącym flamenco. Oglądaliśmy na kasecie video taniec flamenco, następnie koleżanki ze szkoły podstawowej wprowadziły całe przedszkole w rytmy flamenco, tańcząc ten taniec, aby już za chwilę wszyscy uczestnicy zabawy próbowali swoich sił we flamenco.

Z Hiszpanią nierozerwalnie wiąże się corrida, dlatego zaproszeni goście z Punktu Informacji Europejskiej przybliżyli nam historię corridy. Następnie uczniowie ze szkoły odegrali scenkę "walki byków".

Kolejnym zadaniem dla wszystkich zebranych było odgadnięcie zagadki o ZORRO, z którą nie było żadnego problemu. Podróżując po Hiszpanii natknęliśmy się na tajemniczą postać ukrywającą się pod czarną maską i ściskającą szpadę w dłoni. Rozpoznaliśmy w niej ZORRA, który stoczył na naszych oczach bohaterski pojedynek. ZORRO zachęcił wszystkich do wzięcia udziału w zabawie ruchowej "ZORRO".

Będąc w Hiszpanii musieliśmy nauczyć się kilku czarodziejskich słówek w tym języku, a były to słowa: proszę dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia.

Wyprawa do Hiszpanii trwała cały dzień, dlatego żeby nie opaść z sił zaproszeni zostaliśmy do kuchni hiszpańskiej. Co tu za pyszności: na śniadanie jedliśmy jajecznicę po flamendzku, na obiad była wyśmienita zupa czosnkowa, a na podwieczorek delektowaliśmy się cytrusami.

Przygodę z Hiszpanią zakończył konkurs na najpiękniejszy wachlarz hiszpański, bo czym jest piękna Hiszpanka bez wachlarza. Wachlarze dzieci wykonywały już po rozejściu się do sal, dowolną techniką. Wachlarze były wspaniałe i pomysłowe i można było je podziwiać na wystawie w przedszkolnym holu. A każdy przedszkolak do domu poszedł z flagą Hiszpanii.

Opracowanie: Emilia Zachacz

Wyświetleń: 11575


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.