Katalog Beata Stoczko Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Lis i kozioł w bajce Adama Mickiewicza. Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie IIILis i kozioł w bajce Adama MickiewiczaScenariusz zajęć w klasie IIIProwadząca: Beata Stoczko - nauczyciel kształcenia zintegrowanego w Szkole Podstawowej Nr 3 w Mońkach Temat:. Cele dnia aktywności: Uczeń: - zna cechy charakterystyczne bajki, - wyszukuje morał bajki i umie go wyjaśnić, - uważnie słucha bajki czytanej przez nauczyciela, - potrafi ocenić postępowanie bohaterów, - samodzielnie przekształca równoważniki zdań w zdania, - potrafi wyrazić w działalności plastycznej cechy charakterystyczne wyglądu, - umie współgrać w zespole, - określa przymiotnikami cechy charakteru. Metody: pogadanka, praca z tekstem, zajęcia praktyczne Formy: jednolita zbiorowa Środki dydaktyczne: - podręcznik "Wesoła Szkoła" cz. 2 - krzyżówka - plan wydarzeń - tabela do uzupełnienia - szkło o wymiarach A4 oraz farby do malowania na szkle - chusteczka i szarfy dla każdego dziecka PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Sprawdzanie pracy domowej - opowiadanie czytanki pt: "Wiewiórka Maryni". 2. Rozwiązanie krzyżówki - praca indywidualna. 1.Kraina we Francji (Sabaudia) 2.Imię Mickiewicza (Adam) 3.Inaczej wykład (lekcja) 4.Ojczyzna Adama Mickiewicza (Polska) 5.Rzeka we Francji (Sekwana) 3. Sprawdzenie rozwiązania krzyżówki. 4. Odczytanie rozwiązania krzyżówki i przypomnienie wiadomości o bajce. N- O jakim utworze możemy powiedzieć, że jest bajką? U- Samorzutne wypowiedzi. N- Bohaterami bajek są najczęściej zwierzęta, którym przypisuje się cechy ludzkie. Bajka zawiera na końcu lub na początku morał czyli pouczenie, jak należy właściwie postępować. 5. Zapowiedź tematu zajęć. N- Dzisiaj poznamy bajkę, w której występuje lis i kozioł. Dowiecie się co się przydarzyło tym zwierzątkom. Autorem tej bajki jest Adam Mickiewicz. Bajka ta jest napisana wierszem. 6. Wyjaśnienie niezrozumiałych wyrazów występujących w bajce "Lis i kozieł". 7. Słuchanie recytacji utworu "Lis i kozieł" w wykonaniu nauczyciela. 8. Wypowiedzi dzieci na temat treści bajki. N- Co robił lis w beczce? Kto nagle zjawił się przy beczce? Jak zachowywał się lis gdy zobaczył kozła? Dlaczego kozieł wskoczył do beczki? W jaki sposób zakończyła się przygoda? 9. Ocena zachowania się lisa i kozła. N- Jak zachowywał się lis w trudnej sytuacji? Jak zachowywał się kozioł w trudnej sytuacji? 10. Ustalenie cech charakteru lisa i kozła. N- Jakie cechy charakteru miał lis? U- chytry, podstępny, cwany, sprytny. N- Jaki był kozieł? U- łakomy, ciekawy, głupi, bezmyślny. 11. Wyszukiwanie w bajce morału i wyjaśnienie go. 12. Praca indywidualna. Polecenie: Uporządkuj podany plan wydarzeń. Zastąp punkty planu zdaniami i zapisz je w zeszycie. Nadejście kozła. Wyprawa po gęś. Ucieczka z pułapki. Wpadnięcie do studni. Chytry pomysł lisa. Skok kozła do studni. 13. Zabawa: Chodzi lisek koło drogi. 14. Uzupełnianie tabelki przymiotnikami - praca indywidualna. Polecenie: Uzupełnij tabelkę oraz poniższe zdanie.
Wyrazy oznaczające cechy lisa i kozła to ........................................................................... 15. Praca domowa - karta pracy nr 84 "Wesoła Szkoła" oraz nauczyć się pięknie czytać bajkę pt: "Lis i kozieł". 16. Malowanie na szkle sylwety lisa lub kozła. 17. Zabawa ruchowa: Berek - lisek (dzieci- liski otrzymują szarfy, które są ogonami, zadaniem berka jest zdobycie jak największej ilości ogonów lisa). 18. Podsumowanie zajęć. Opracowanie: Beata Stoczko Wyświetleń: 9694
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |