Przykładowy sprawdzian znajomości przepisów gier zespołowych dla klas IV - VI
szkoły podstawowej
W puste pole wpisz symbol gry, której dotyczy przepis
1. W czasie gry nie wolno przebywać zawodnikom w polu bramkowym. |
|
2. Jeżeli gracz zagra piłkę ręką na polu karnym, sędzia dyktuje rzut
karny. |
|
3. Przejście w drużynie odbywa się po błędzie przeciwnika, gdy jego
drużyna zagrywała wcześniej piłkę. |
|
4. Zawodnik z piłką może wykonać tylko 3 kroki i trzymać piłkę tylko 3
sekundy. |
|
5. Błędem jest bieganie z piłką, umyślne kopnięcie jej lub uderzenie
pięścią. |
|
6. Gdy dokładnie pilnowany zawodnik, trzymający piłkę przez 5 sekund nie
rzuca, nie toczy lub nie kozłuje- popełnia błąd. |
|
7. Błędem w grze jest rzut z oderwaniem obu nóg z ziemi (rzut z wyskoku
) |
|
8. Rzut karny podyktowany może być za celowe przesunięcie bramki przez
drużynę broniącą w czasie strzału na bramkę. |
|
9. W polu bramkowym może poruszać się tylko bramkarz. |
|
10. Przekroczenie linii środkowej w czasie odbicia piłka uważane jest za
błąd. |
|
minikoszykówka- A, minisiatkówka - B, minipiłkaręczna - C,
minipiłkanożna - D, unihok- E, ringo- F, rugby - G
Opracowanie: mgr Elżbieta Zabłocka