Katalog

Ewa Bałazińska
Język angielski, Scenariusze

Crime and Punishment - scenariusz lekcji języka angielskiego

- n +

Scenariusz lekcji z języka angielskiego - Crime and Punishment

Temat: Crime and punishment

Klasa: II, poziom preintemediate

Metody:
- Praca indywidualna i praca w grupach
- dyskusja

Cele:
- Poszerzenie słownictwa: słownictwo dotyczące przestępczości
- Powtórzenie zdań przydawkowych definiujących
- Powtórzenie II trybu warunkowego w zdaniach "If you were..."
- Ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem krótkich artykułów z gazet
- Ćwiczenie umiejętności mówienia: definiowanie wyrazów, relacjonowanie zdarzeń

Środki dydaktyczne:
- Podręcznik Format Preintermediate
- Materiały przygotowane przez nauczyciela (tabelka, wybór tekstów autentycznych)
- Słowniki (angielskojęzyczne)

Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne.
2. Rozgrzewka językowa: Krótka dyskusja - Why do people commit crimes?
3. Podział klasy na 4 grupy. Każda grupa czyta jeden tekst z podręcznika na temat przestępstw, następnie przedstawia opisane w nim przestępstwo i karę.
4. Dyskusja na temat tekstów: Which crime is the most serious? Which crime is the most shocking? Which crime is the least serious? If you were a judge, how would you punish those criminals? (possible punishment: a fine, prison sentence, suspended prison sentence, community work)
5. Nauczyciel rozdaje materiały z tabelką:
Crime  DEFINITION  CRIMINAL  VERB
Smuggling      
Assassination      
Arson   arsonist  
Forgery     to forge
Hooliganism      
Shoplifting      
Mugging      
Burglary     To burgle
Drug trafficking     To traffic drugs
Bribery      
Hijacking      
Kidnapping      
Theft Stealing someone else's property    
Murder      
Pickpocketing   A pickpocket  


6. Praca indywidualna ze słownikiem: uczniowie uzupełniają tabelkę.
7. Dyskusja nad słownictwem z tabelki z wykorzystaniem zdań przydawkowych definiujących, np.
How do we call a person who...?
A shoplifter is a person who steals things in shops.
An arsonist is a person who deliberately sets fire to buildings, forests.
Dalsza aktywizacja słownictwa: If you were a judge, how would you punish muggers / murderers / hooligans?
8. Każda z grup otrzymuje jeden autentyczny artykuł na temat jednego z przestępstw i przygotowuje relację z tego zdarzenia dla innych grup.
9. Podsumowanie zajęć.

Zadanie domowe:

Przygotuj krótki biuletyn dla szkolnego radia z trzema wybranymi przestępstwami przedstawionymi w czasie zajęć.

Opracowanie: Ewa Bałazińska

Wyświetleń: 4436


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.