AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE

NEWS


2014-05-13
Ruszył ogólnopolski konkurs „Przedsiębiorcza szkoła jutra”

Przedmiotem konkursu jest przygotowanie konspektu zadania z wykorzystaniem Internetu i ogólnodostępnych narzędzi on-line, które będzie miało na celu rozwinięcie umiejętności wymaganych podstawą programową nauki przedsiębiorczości.

Internet to szkolna biblioteka XXI w. Nie wszyscy jednak wiedzą jak się po niej prawidłowo poruszać, dlatego też młodzież potrzebuje przewodników, którzy im to pokażą. Między innymi w tym ma pomóc nasz konkurs, którego najważniejszym celem jest uatrakcyjnienie zajęć w kontekście wybranej kategorii podstawy programowej z zakresu przedsiębiorczości, tak aby były one ciekawsze i bardziej przystępne – mówi Wojciech Gawlik, Koordynator projektu Mana Game.

Aby wziąć udział w konkursie należy jedynie zarejestrować się na portalu oraz stworzyć scenariusz w odpowiednim formularzu na stronie portal.managame.pl i przesłać w wyznaczonym terminie, który mija 10 czerwca.

Równolegle do konkursu uruchomiony zostanie portal edukacyjny skierowany do uczniów, nauczycieli oraz specjalistów z firm szkoleniowych. W późniejszym etapie programu pojawi się także przeglądarkowa gra symulacyjna Mana Game, rozwijająca praktyczne umiejętności przedsiębiorcze w przystępnej i atrakcyjnej dla użytkowników formie.

Dla uczestników przewidziane zostały atrakcyjne nagrody, takie jak udział w szkoleniu dotyczącym aktywizujących metod prowadzenia zajęć z przedsiębiorczości z wykorzystaniem gry Mana Game, materiały szkoleniowe Mitra, roczny pakiet licencyjny gry dla jednej klasy oraz wiele innych.

Więcej informacji o konkursie i grze Mana Game można uzyskać na stronie Portal.Managame.pl

***

Mana Game to ekonomiczna gra decyzyjna w formie przeglądarkowej. Skierowana jest do młodych osób, które pragną nauczyć się przedsiębiorczości w praktyce. Jest to również doskonałe narzędzie edukacyjne dla szkoleniowców oraz miłośników przedsiębiorczości, którzy chcą trenować ją w wirtualnym świecie. W ramach gry uczniowie działają na rynku (popytowo-podażowym) i mają za zadanie zarządzać swoim przedsiębiorstwem tak, aby przynosiło największe zyski.
Dzięki dużej liczbie wariacji w odniesieniu do poziomu trudności gra będzie mogła być wykorzystywana zarówno w szkołach, jak również na uczelniach, czy szkoleniach dla osób dorosłych.


Mat. prasowe