Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Reklama
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Scenariusz zajęcia "Zabawy z butelkami"

Miejsce: sala oddziału dzieci 6- letnich w Przedszkolu Samorządowym Nr 1 w Kruszwicy.

Cel ogólny:
- kształcenie inwencji twórczej dzieci

Cele operacyjne: (dziecko...)
- zna możliwości dźwiękowe butelek,
- potrafi wykorzystać butelkę jako instrument muzyczny,
- potrafi współdziałać z partnerem,
- rozbudzi w sobie chęć tworzenia muzyki, oryginalność i fantazję.

Metoda:
- C. Orffa

Forma pracy:
- ruch przy muzyce
Środki dydaktyczne: butelki plastikowe, kaseta magnetofonowa z muzyką, duży kosz.

Przebieg zajęcia:

1. Butelka jako przedmiot, np.:
- miecz, wałek do ciasta, przyrząd do masażu, bramka w slalomie, pędzel, kredki itp.
- układanie różnych wzorów na podłodze - koło, litera, gwiazda.
- "przyklejanie" butelki do różnych przedmiotów, np.: szafki, drzwi, krzesła itp.
2. Butelka jako źródło dźwięku.
- stukanie, pocieranie, wałkowanie itp.- próby.
- echo butelkowe
* 1 osoba pokazuje sposób grania, wszyscy powtarzają,
* 2 osoba pokazuje sposób grania, wszyscy powtarzają,
* 3 osoba pokazuje sposób grania, wszyscy powtarzają.
3. Zabawa przestrzenna- odstaw butelkę- wszyscy idą gęsiego za prowadzącym. Na sygnał dźwiękowy ostatni w rzędzie odstawia butelkę na podłogę. Zabawa się kończy, gdy wszyscy postawią butelki.
4. Zabawa - złap butelkę- na przerwę w muzyce trzeba chwycić butelkę, dla kogo zabraknie- odchodzi.
5. Improwizacja- taniec z butelką. Zabawa- lustro-1 osoba prowadzi ruch, reszta powtarza jak w lustrze. Następnie to samo w parach.
6. Dzieci zamykają oczy. Nauczycielka gra różne rytmy, za pomocą butelek. Wydobywa z nich różne brzmienie. Dzieci powtarzają sposób gry, np. o podłogę, o denka, o rękę, pogniata, pociera itp.
7. Co jest w butelce? Rozpoznawanie materiałów znajdujących się wewnątrz butelki: np. ryż, groch, fasola, piasek itp.
Rytmy- odtworzenie rytmu na właściwych butelkach. Które butelki zagrały? Zagraj tak samo.
Pół grupy ma w butelce fasolę, druga połowa ma ryż. Jedna butelka zawiera pieniądze. Grają wszyscy jednocześnie. Jedna osoba ma zawiązane oczy, chodzi wewnątrz koła i stara się znaleźć butelkę z pieniędzmi.
8. Marsz po kole w rytm melodii. W środku koła kosz. Wrzucanie butelek do kosza na każdą akcentowaną nutę.

Opracowanie: Jolanta Wojtasiak


 
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4.67



Ilość głosów: 3

Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Najczęściej zadawane pytania
Zasady publikacji 
Zobacz jak wygląda zaświadczenie o publikacji Twoich materiałów
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam

O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014