AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Reklama
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Scenariusz uroczystości dnia babci i dziadka

Cele:

  • wzbudzanie uczuć przywiązania i szacunku do osób starszych: babcia, dziadek
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez wspólne uczestnictwo w zajęciach dzieci z dziadkami
  • wzmacnianie kontaktu między dziećmi, dziadkami i nauczycielem
  • likwidowanie nieśmiałości dzieci i dziadków
  • zachęcanie dzieci do aktywności, a nie biernego obserwowania
  • umożliwienie dzieciom odczucia satysfakcji z dobrze wykonanego zadania
Uroczystość stanowi podsumowanie bloku tematycznego pt. " Kocham Babcię i Dziadzusia" .Część artystyczną, a więc wiersze, piosenki, inscenizacje przygotowały dzieci z nauczycielką. Nagranie opowiadań o dziadkach zostało dokonane na zajęciach pt. "Za co kocham Babcię i Dziadzia". Wcześniej nauczycielka przeprowadziła okazjonalny wywiad z rodzicami dotyczący imion dziadków, rodziców, rodzeństwa. Zgromadziła też zdjęcia rodzinne kilkorga dzieci. W przeddzień uroczystości dzieci wspólnie z nauczycielką przygotowały poczęstunek tj. zimny torcik z galaretki, bitej śmietany i biszkoptów.

Pomoce: 4 kolorowe ponumerowane kartki A-4 ( z tyłu rysunki-schematy), rysunek domu z babcia i dziadkiem w środku, opaska na oczy, zdjęcia rodzinne, taśma magnetofonowa nagranym wywiadem o dziadkach, koc.


PRZEBIEG:


1. Powitanie.
Dzieci wchodząc do sali, w której zgromadzeni są goście witają kolejno
- kochane Babunie
- drogich Dziadziusiów
- nasze dzieci
- wszystkich, którzy nie byli dotąd powitani
Wywołane osoby machają ręką.

2. Wprowadzenie w plan dzisiejszej Uroczystości.

Do długo oczekiwanego spotkania z ukochaną Babunią i Dziadziusiem poprowadzą nas dzisiaj kolorowe
karteczki z numerkami - zadania. Po drugiej strony kartki znajdują się zadania narysowane w postaci symboli. Naszym zadaniem będzie je rozwiązać. Będą one zbliżały nas krok po kroku do spotkania z dziadkami i wspólnego świętowania tej uroczystości. Są one jednak nieuporządkowane i musimy je ułożyć we właściwej kolejności. Dzieci podając nauczycielce kolory kartek porządkują je od 1 do 4.



Zaprezentowanie części artystycznej przygotowanej przez dzieci.

Złożenie przez nauczycielkę w imieniu dzieci życzeń Babciom i Dziadziusiom, uroczyste odśpiewanie "Sto lat", wręczenie przygotowanych przez dzieci upominków.


  • Wybrane dziecko " odczytuje" pytania - zagadki skierowane do gości:

    1. Jaki kolor jest najbardziej wybuchowy? (granat)
    2.Co ma dużo oczek, a nie widzi? (rosół)
    3.Dlaczego owca jest smutna? (bo ma męża barana)
    4.Ile zakrętów jest w Polsce? (dwa, w prawo i w lewo)
    5.Co łączy człowieka z psem? (smycz)

    Kto udzielił poprawnej odpowiedzi może zaprosić do siebie swojego wnuka.

  • Odtworzenie z taśmy magnetofonowej nagrań dotyczących samodzielnych opowiadań dzieci swojej babci lub dziadku. Prawidłowo rozpoznany wnuk zajmuje miejsce przy swoich dziadkach.


  • Czyja to rodzina? ( rysunek drzewa genealogicznego)
    Nauczycielka z przeprowadzonego uprzednio wywiadu odczytuje z karteczki imiona rodziców, rodzeństwa, dziadków występujące w danej rodzinie. Dziecko, które rozpoznało swoją rodzinę zajmuje miejsce przy swoich dziadkach.
  • Czyje to zdjęcie? ( rysunek zdjęcia)
    Nauczycielka prezentuje dzieciom kilka zdjęć. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie swojej rodziny. Nagroda to zajęcie miejsca przy nich miejsca.
  • Czy to moja babcia, a może mój dziadziuś? (rysunek babci i dziadzia)
    Nauczycielka opisuje głośno wygląd babci i dziadka. Dziecko, które rozpozna na podstawie opisu swoich bliskich - siada z nimi przy stoliku.
  • Czy to mój wnuk, a może moja wnuczka? ( rysunek dziecka )
    Nauczycielka opisuje dziecko. Zadaniem dziadków jest rozpoznanie kto to .Prawidłowe rozwiązanie pozwala na zajęcie miejsca obok dziadków.
  • To mój wnuk, wnuczka! (rysunek dziecka)
    Dzieci odwracają się tyłem do dziadków. Wybrana babcia lub dziadek opisuje głośno swojego wnuka, lub wnuczkę. Kto rozpozna głos swojej babci lub dziadka - podnosi rękę do góry, a następnie zajmuje przy nich miejsce.
  • Kim dotykowy (rysunek dłoni)
    Ochotnicy ( babcia i dziadzio) z zasłoniętymi opaską oczyma rozpoznają za pomocą dotyku spośród dwojga dzieci swojego wnuka. Prawidłowe rozwiązanie pozwala usiąść razem przy stoliku.
  • Pod kocem ( rysunek koca)
    Kilkoro dzieci leży na dywanie przykrytych kocem, spod którego wysuwają pewną część swojego ciała. Zadaniem dziadków jest rozpoznanie swojego wnuka bądź wnuczki. Nagroda to wspólne zajęcie miejsca przy stole. Żadne dziecko nie pozostaje już na dywanie - wszystkie siedzą z babcia i dziadkiem przy stolikach.


    Nauczycielka zaprasza wszystkich na wspólny poczęstunek przygotowany wczoraj przez dzieci tj. " zimny torcik" ( Biszkopty przełożone galaretką ze śmietaną).

    Opracowanie: Anna Tyza
    Przedszkole Nr 18 w Stalowej Woli


  •  
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów:

    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Najczęściej zadawane pytania
    Zasady publikacji 
    Zobacz jak wygląda zaświadczenie o publikacji Twoich materiałów
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam