AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Reklama
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Scenariusz pasowania na ucznia klasy 1

Uczniowie klas 1ustawieni czwórkami po prawej i lewej stronie sali. Na wprost dekoracja przedstawiająca salę lekcyjną: kilka ławek, imitacja tablicy z rysunkami odpowiednimi do tekstu w części artystycznej, hasło "Witaj pierwsza klaso".
Przebieg:
1. Na scenę wchodzi 6 pierwszaków (każdy przedstawia swój tekst)

  • Chodzi nadęty mój starszy brat, jak gdyby wszystkie rozumy zjadł,
  • Ja chciałem coś powiedzieć do mojej siostrzyczki, a ona odejdź mały uczę się tabliczki,
  • Tabliczki czekolady?
  • Nie, nie bez wątpienia,
  • Chodziło jej o tabliczkę, no tego…mnożenia!
  • Mi rzekł kuzyn, co strasznie jest zarozumiały, ty nie rusz komputera, bo jesteś za mały!
  • Słuchajcie, ja mam pomysł, od dziś się nie damy, przecież jesteśmy teraz pierwszoklasistami
    2. Prowadząca uroczystość:
    Dzisiaj właśnie pierwszaki pokażą, co potrafią! Za chwilę rozpocznie się wielki turniej wiedzy i umiejętności! Blasku, powagi i świetności dodają turniejowi zaproszeni goście. Serdecznie wszystkich witam.!
    A teraz czas na podanie zasad turnieju.
  • Popisywać się będą dzieci, zaś państwo będziecie oceniać ich popisy.
  • Po każdym wykonanym zadaniu, będę pytała, czy można zadanie uznać.
  • Jeżeli będziecie państwo zdania, że tak - to proszę o okrzyk: owszem, owszem,tak, tak, tak
  • Jeżeli nie będziecie usatysfakcjonowani występem swoich pociech należy po-wiedzieć: oj, nie, nie!
  • Nad prawidłowym przebiegiem zabawy czuwać będzie komisja, w skład której weszła dyrekcja szkoły p............. .Jeżeli komisja podzieli decyzję rodziców, wówczas oczom nas wszystkich ukaże się słowo t a k, w prze-ciwnym razie słowo n i e. Komisja trzyma kwiaty z napisami.

    Z A C Z Y N A M Y

    1. Przed dziećmi zadanie pierwsze - "Powiedzcie co to jest Polska?"
    - recytacja wiersza
    2. Piosenka - "Nasze ABC"
    3. Proszę rodziców pierwszy werdykt:
    - Czy uważacie państwo, że dzieci wiedzą, co to jest Polska? (okrzyk)
    - Co na to komisja? (dyrekcja podnosi kwiatek z odpowiednim napisem)
    4. Inscenizacja - "Kredki siostrzyczki"
    5. Piosenka "Kolorowe kredki"
    6. Recytacja wiersza "Plastelina" - 1 dziecko mówi wiersz, w trakcie wychodzi 10 pla-
    stelinek, stają w kole i lepią Plastusia.
  • Od tego się historia zaczyna, że była sobie plastelina
  • A dalej tak jak w bajce są wróżki - były sobie paluszki
  • Paluszki szast-prast, fiki miki, zaczęły lepić zwierzątka i ludziki
  • Różowe słonie, żółtego strusia, a nawet małego czerwonego Plastusia
    Plastelinki odsłaniają Plastusia (przebrany chłopczyk)
    Plastuś
    Jestem Plastuś z Plastelinki, kocham chłopców i dziewczynki,
    I Plastusiem już zostanę, hopciuś dana - dalej w taniec.
    Prowadząca
    Podajcie dzieci tytuł książki, z której wyskoczył Plastuś
    Kto napisał tę książkę?
    Dzieci odpowiadają (opinia komisji)
    Zadanie drugie
    Inscenizacja "Trochę przykre widowisko pod tytułem "Lodowisko"
    ( Janek i Franek wychodzą z dwóch stron. Janek żwawym krokiem, z wesołą miną, Franek skrzywiony, z zabandażowaną głową i ręką, siniec na brodzie, kuleje).
    JANEK
    Coś ty Franek ranny z wojny?
    FRANEK
    Nie, ze ślizgawki zwykłej szkolnej…
    To Ryś pchnął mnie z całej siły…
    W oczach świeczki zaświeciły,
    bo wyrżnąłem głową w ławkę….
    Taką mieliśmy ślizgawkę.
    JANEK
    A ta ręka, guz na brodzie?
    Też zdobyłeś go na lodzie?
    FRANEK
    Nie… ślizgając się niechcący,
    Ktoś przy schodach mnie potrącił
    i upadłem na podłogę…
    stłukłem wtedy brodę…nogę
    JANEK
    Cóż za dziwne lodowisko!
    Powiedz mi porządnie wszystko!
    Bo powiadasz, że ślizgawka, a tu szkoła, schody, ławka….
    Widzisz, bo ja zawsze wolę ślizgać się pod dachem w szkole…
    Wszystkie dzieci razem:
    Podobna przykrość się zdarza, gdy się ślizgamy po korytarzach!
    Pamiętaj!! Nawet, gdy namawia cię kolega - na przerwie nie hałasuj i nie biegaj.
    Piosenka "Mam 7 lat" - I zwrotka
    U C Z E Ń
    Czy teraz już może odbyć się ślubowanie?
    Na to pytanie odpowiedź zna jedna osoba - Pani Dyrektor................

    Część oficjalna

  • Przemówienie Pani dyrektor - dopuszczenie do ślubowania
  • Wprowadzenie sztandaru szkoły
  • Ślubowanie - tekst czyta uczennica z samorządu szkolnego kl. I - VI
  • Pierwszaki odpowiadają: "ślubuję"
  • Pasowanie na ucznia - (przez Panią Dyrektor)
  • Wręczenie dyplomów - pamiątek pamiątek uroczystości.
  • Wyprowadzenie sztandaru.
  • Zakończenie - piosenka "Mam 7 lat"- II zwrotka

    Opracowanie: Renata Rempała


  •  
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów:

    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Najczęściej zadawane pytania
    Zasady publikacji 
    Zobacz jak wygląda zaświadczenie o publikacji Twoich materiałów
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam