Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Reklama
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Środki czystości stosowane w gospodarstwie domowym

Konspekt do lekcji techniki

Klasa - szósta

Zakres treści:
1.Podział środków czystości.
2.Dobór odpowiednich środków czystości do rodzaju czyszczonej powierzchni.

CELE
Wiadomości:
- Zna rodzaje środków czyszczących służących do utrzymania czystości w domu.
- Wymienia nazwy sprzętów domowych służących to utrzymania czystości.

Umiejętności:
- Potrafi wybrać i zastosować odpowiedni środek czystości do rodzaju czyszczonej powierzchni.
- Umie obsługiwać odpowiedni sprzęt domowy służący do utrzymywania czystości.

Postawy:
- Jest świadomy jaki wpływ mają warunki higieniczne na zdrowie człowieka i czystość środowiska przyrodniczego.

Metody:
Ćwiczeniowa, pogadanka

Formy pracy:
Indywidualna

Środki dydaktyczne:
Opakowania i etykiety różnych środków czystości.

Tok lekcji:

Faza wprowadzająca:
1.Sprawy organizacyjno-porządkowe.
2.Sprawdzenie przygotowania do zajęć-uczniowie mieli przynieść opakowania i etykiety różnych środków czystości.
3.Podanie tematu i celu lekcji.

Faza realizacji:
1.Pogadanka:
- do czego służą środki czystości stosowane w gospodarstwie domowym?
- jakie mamy środki czystości?
- w jaki sposób używamy środków czyszczących?
2. Uczniowie segregują opakowania i etykiety różnych środków czystości ze względu na ich przeznaczenie:
- myjąco-czyszczące, np. płyny, żele, proszki, pasty, do mycia naczyń, podłóg, itp.
- piorące, np. płyny, proszki do prania tkanin, bielizny, dywanów, wykładzin, itp.
- odkażająco-dezynfekujące, np. płyny, proszki, pasty, żele do mycia urządzeń sanitarnych, itp.
3. Rozmowa na tema sposobu używania i zastosowania różnych środków czyszczących.
4. Uczniowie wymieniają nazwy sprzętu służącego do utrzymania czystości, np. odkurzacz, zmywarka do naczyń, pralka, itp.
5. Pogadanka na temat wpływu warunków higienicznych na zdrowie człowieka i czystość środowiska przyrodniczego.

Faza podsumowująca:
1.Zebranie wiadomości na temat różnych środków czystości i ich właściwego zastosowania w zależności od czyszczonej powierzchni.
2. Praca indywidualna uczniów: posegregować i wkleić do zeszytu przyniesione etykiety środków czystości ze względu na rodzaj czyszczonej powierzchni.

 

Opracowanie: mgr Alina Hawro
nauczyciel SP Sietes


 
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2.5



Ilość głosów: 2

Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Najczęściej zadawane pytania
Zasady publikacji 
Zobacz jak wygląda zaświadczenie o publikacji Twoich materiałów
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam

O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014