Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Reklama
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Zestaw ćwiczeń kształtujących z przyborami z zastosowaniem na lekcjach wychowania fizycznego w szkole podstawowej

Ćwiczenia z gumą.

1. W staniu- RR wyprostowane przed sobą- wymachy RR w bok z rozciąganiem gumy.
2. W staniu- RR wyprostowane nad głową- naprzemianstronne opusty RR w bok, do ułożenia poziomego.
3. P. w. j. w.- obustronne opusty RR w bok.
4. Przekładanie gumy nad sobą o RR prostych, w tył i w przód, trzymanej oburącz.
5. Guma założona na wysokości stawów skokowych- wymachy jednonóż P. N. i L. N. w przód, w tył, w bok.
6. P.w. j. w.-podskokiem zmiana NN- ustawienie w pozycji rozkroczno- zakrocznej.
7. RR wyprostowane z gumą nad głową:
-naprzemianstronne skłony T w bok
-skłony T w przód z pogłębieniem
8. P.w.- RR wzniesione w bok- skręty T w prawą i w lewą stronę
9. Przechodzenie przez gumę trzymaną oburącz w przód i w tył.
10. W leżeniu tyłem - RR w bok, guma założona w na stawach skokowych- wznosy NN w przód do ułożenia pionowego.
11. P.w. j. w. RR z gumą za głową- skłony T w przód z pogłębieniem zakładając gumę za stopy
12. P.w. j. w.- skłon T w przód, założenie gumy za stawy skokowe, powrót do leżenia tyłem. Następnie przenos prostych NN za głowę do leżenia przewrotnego i przełożenie gumy do rąk.
13. Leżenie przodem-guma założona na stawach skokowych i trzymana oburącz- kołyska.
14. P.w. j. w.- RR wzniesione w przód z gumą- skłon T w tył z jednoczesnym wznosem RR.
15. P.w. j. w.- guma założona na stawach skokowych- wznos prostych NN w tył.

Ćwiczenia z plastykową butelką

1. W staniu rozkrok, RR wzdłuż T z butelką- wznos RR w przód, w górę, opust RR w przód, w dół.
2. P.w. j. w, RR bokiem w górę, przełożenie butelki do l.r., opust RR bokiem w bok
-wznos RR bokiem w górę, przełożenie butelki do prawej ręki, powrót do p.w.
3. W staniu- podrzucanie butelki z wykonywaniem różnych zadań-
klaśnięcie 1x z przodu, z tyłu, 2x, przysiad, obrót, krążenie RR, w przód, w tył.
4. W staniu P.N. prosta, butelka leży na palcach P.N..- podrzut butelki w górę i chwyt oburącz, to samo ćwiczenie wykonujemy N.L.
5. W staniu RR w dół na wysokości bioder z butelką, w marszu kolana dotykają butelki.
j. w. w biegu.
6. P.w. j.w. RR z butelką z tyłu na wysokości pośladków w marszu pięty
dotykają pośladków
j.w. w biegu
7. W przysiadzie- butelka leży na udach marsz tak, aby butelka nie spadla na podłogę
8. W staniu w rozkroku skłon T w przód, wyprost- skłon T w tył, wyprost.
9. W staniu opad T w przód, butelkę kładziemy na szyi- wyprost T i butelka toczy się po plecach-chwyt na wysokości pośladków, powrót do pozycji wyjściowej.
10. Klęk, butelka z RR w górze- siad klęczny ze skłonem T w przód, położenie butelki jak najdalej w przód, wyprost do klęku, siad, skłon T w przód i chwyt butelki, powrót do p.w.
11. W staniu- skłon T w przód i przekładanie butelki z P.R. do L.R przed kostkami, za kostkami, przed kolanami, za kolanami.
12. Leżenie przodem - RR w bok, butelka w P.R.,- skłon T w tył i
przetaczanie butelki do L.R.
13. Leżenie na lewym boku-butelka w p. r.
-wznos P.N. w bok z jednoczesnym wznosem P.R bokiem w górę ugięcie P.N. i P.R.- wyprost P.R i P.N, powrót do pozycji wyjściowej W leżeniu na prawym boku ćwiczy L.R. i L.N.
14. Siad prosty, butelka stoi na podłodze przy stopach wznos NN nad butelką, oparcie nad przedramionach krążenie obunóż nad butelką w pr. stronę i w lewą stronę.
15.Leżenie tyłem, RR wzdłuż T, butelka leży na brzuchu napinanie mm
brzucha, próba podrzucania butelki.

Ćwiczenia z laską gimnastyczną

1. W staniu- RR z laską na wysokości bioder-wymachy RR w górę.
2. Wymachy RR w bok, przekładając laskę z P.R do L.R przed sobą.
3. Laska trzymana przed sobą prawą lub lewa ręką w połowie długości- wykonujemy odwracanie i nawracanie nadgarstkiem.
4. W staniu- laska trzymana oburącz- przekładanie przyboru przed sobą w tył: kolejno prawa a potem lewa ręka jednocześnie prawa i lewa ręka
5. Laska trzymana prawą lub lewa ręką pionowo przed sobą- puszczamy ją i chwytamy jak najbliżej końca przyboru.
6. Przekładanie na przemian prawej i lewej nogi nad laską trzymana oburącz przed sobą.
7. Przechodzenie w przód i w tył nad laską trzymana oburącz.
8. Dowolne przeskoki przez laskę leżącą na podłodze.
9. W lekkim rozkroku skręty T w prawo i w lewo, laska przylega do pleców, umieszczona w dole łokciowym.
10. W lekkim rozkroku trzymając laskę nachwytem, RR wyprostowane, skłony T w przód, w tył, w prawo, w lewo.
11. kolanowych W siadzie prostym- skłony z laską w przód.
12. Leżenie przodem- RR z przodu nachwytem na lasce- unoszenie RR i klatki piersiowej w górę.
13.W leżeniu przodem laska umieszczona za stopami, NN ugięte w stawach - przybliżanie T do NN poprzez unoszenie klatki piersiowej.
14. W leżeniu tyłem NN ugięte w stawach kolanowych, RR z laska za głową- unoszenie klatki piersiowej z jednoczesnym przeniesieniem RR w przód dotykając laska kolan.
15. Leżenie tyłem, NN uniesione nad podłogą i ugięte w stawach kolanowych, laska umieszczona w dole podkolanowym-przybliżenie klatki piersiowej do kolan.

Ćwiczenia z woreczkami

1. Marsz w miejscu z woreczkiem na głowie, przejście do siadu skrzyżnego,
siadu prostego, leżenia przodem (cały czas woreczek na głowie).
2. Rzuty i chwyty woreczka z wykonywaniem różnych zadań: klaśnięcie,
przysiad, obrót, podskok.
3. W siadzie skulnym podpartym- chwytanie woreczka palcami stóp i prostowanie z jednoczesnym wymachem w górę
4. W staniu jednonóż woreczek na kolanie nogi wzniesionej i zgiętej- RR wyprostowane w bok zataczają małe kółka. Zmiana NN.
5. W staniu -woreczek leży na stopie P.N., podrzucenie woreczka i chwyt.
Zmiana nogi.
6. W leżeniu przodem- przetaczanie woreczka z P.R do L.R., wykonując skłon w tył.
7. W leżeniu przodem przekładanie woreczka z tyłu z P.R. do L.R
8. Siad rozkroczny- skłony do jednej NN i do drugiej NN.
9. Siad prosty- skłon w przód, woreczek między stopami- przejście do leżenia przewrotnego i woreczek przekładamy do RR.
10. Leżenie tyłem -woreczek między stopami - unoszenie NN 10 cm nad
podłogę i wytrzymanie ok. 5 sek.
11. Dowolne przeskoki nad woreczkiem.
12. Woreczek na podłodze- na sygnał obiegnięcie woreczka dookoła, podniesienie go do góry.
13. Klęk podparty- skłony T w przód- RR z woreczkiem jak najdalej wysunięte do przodu.

Na podstawie: Lider 3/99, 5/95, 7,8/99 i pomysłów własnych opracowała Urszula Grochowska- nauczyciel wychowania fizycznego w Zespole Szkół w Łapach.

 

Opracowanie: Urszula Grochowska


 
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2



Ilość głosów: 2

Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Najczęściej zadawane pytania
Zasady publikacji 
Zobacz jak wygląda zaświadczenie o publikacji Twoich materiałów
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam

O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014