Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Reklama
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Scenariusz obchodów dnia święta wiosny w liceum ogólokształcącym

Jak można spędzić bardzo miło i pożytecznie czas, obchodząc ŚWIĘTO WIOSNY w naszych szkołach? Chyba wielu z nas, nauczycieli staje przed takim problemem. Nie jest to takie łatwe, kiedy mamy zorganizować dla młodzieży dzień bez zajęć lekcyjnych, żeby świetnie się przy tym bawili, chętnie w tym uczestniczyli i odnieśli jakąś korzyść edukacyjną. Brakuje nam dobrych pomysłów i środków finansowych a młodzież jest coraz bardziej wymagająca. Jednak w końcu, w naszej szkole udało się zorganizować taki dzień, gdzie wszyscy byli bardzo zadowoleni, dlatego chciałabym się podzielić pomysłem.

Jestem opiekunem Samorządu Szkolnego, który ma wiele wspaniałych pomysłów i duży potencjał sił do realizacji powierzonych im zadań, dlatego też DZIEŃ WIOSNY, gdyby go ocenić, otrzymałby ocenę celującą.
Współautorem tego pomysłu była nauczycielka biologii. DZIEŃ WIOSNY minął pod hasłem "ZDROWIE - spędźmy go wesoło, zdrowo i sportowo". Chciałam nadmienić, że z jednego dnia obchodów zrobiło się cztery dni.

PIERWSZY DZIEŃ: Samorząd sporządził afisze z programem imprez i zadań jakie musiały wykonać klasy i ich wychowawcy. Afisze były rozwieszone w całej szkole, oprócz tego ulotki otrzymali wszyscy nauczyciele i przewodniczący klas. W tym dniu rozpoczęła się akcja pod hasłem "odżywiaj się zdrowo". Od tego dnia w naszej dyżurce można było zakupić jabłka po 50 groszy. Kupując jabłko, dyżurni zaznaczali punkt na konto klasy. Klasa, która kupiła największą ilość jabłek wygrała pierwsze zadanie. Jabłka znikały jak świeże bułeczki, schodziły dwie skrzynki dziennie a w ostatni dzień nawet trzy.

DRUGI DZIEŃ:
Odbyły się spotkania i wykłady z zaproszonymi gośćmi. Tematyka wykładów była związana z promocją zdrowia i profilaktyką. Byli to lekarze różnych specjalności, pielęgniarka - profilaktyka raka piersi, pszczelarz - dobrodziejstwa miodu, zielarz, kosmetyczka. Zaproszeni goście odbyli zajęcia nieodpłatnie. Plan lekcji był tak ustawiony aby klasy mogły skorzystać minimum z dwóch wykładów.

TRZECI DZIEŃ: Ciąg dalszy wykładów. Odbył się konkurs wiedzy o zdrowiu. Każda klasa musiała wystawić trzy-osobową drużynę. Wyniki konkursu były przedstawione w dniu następnym. Wszyscy uczestnicy konkursu mieli okazję zwiedzić, zobaczyć jak funkcjonuje Odział Ratownictwa Medycznego w naszym mieście. Dwie ostanie godziny lekcyjne, były poświęcone na przygotowanie przez klasy plakatów promujących zdrowy styl życia oraz przeprowadzenia lekcji według scenariusza przygotowanego przez nauczyciela biologii na powyższy temat. Plakaty zostały wywieszone na sali następnego dnia, gdzie zostały ocenione przez jury.

CZWARTY DZIEŃ - FINAŁ: Rano uczniowie spotkali się z wychowawcami i wspólnie przygotowali surówki lub sałatki (składniki dowolne - cel: zdrowa żywność). Następnie zostały one zebrane w klasie specjalnie przygotowanej, gdzie ich walory smakowe i estetyczne zostały ocenione przez jury. Potem mogli je kosztować inni chętni nauczyciele i uczniowie. O godzinie dziesiątej cała szkoła spotkała się na sali gimnastycznej. Została przedstawiona punktacja za następujące konkursy: która klasa zjadła najwięcej jabłek, przedstawiono wynik konkursu o zdrowiu, oceniono plakaty i sałatki. Następnie odbyły się kolejne konkurencje: pokaz "chirliderek" - 3-5 minutowy układ taneczny, podczas występów chiirliderek, odbyły się rzuty piłki do kosza (8 osób), aerobik (cała klasa naśladuje układ ćwiczeń przy muzyce prowadzony przez ekspertki), konkurs pod tytułem "czy znasz swojego ucznia?" (wychowawcy klas mieli zawiązane oczy i na przygotowanych arkuszach papieru musieli narysować ucznia ze swojej klasy a pozostali musieli odgadnąć kto to jest, oceniana była precyzyjność), ostatni konkurs "jak wychowawca prowadzi swoją klasę?" (był to tor przeszkód przez który musiał wychowawca przeprowadzić wybranego ucznia z klasy, który miał zawiązane oczy, nauczyciel mógł tylko używać głosu, liczył się czas). Wszystkie punkty uzyskane z poszczególnych konkurencji zostały podliczone. Klasa, która uzyskała ich najwięcej, została zwycięzcą i w nagrodę pojechała na basen, druga i trzecia nagroda były to owoce dla całej klasy. Punktem kulminacyjnym był mecz w unihoka nauczyciele kontra uczniowie, gdzie nie liczył się wynik ale dobra zabawa.

Podsumowując, wszyscy bawili się świetnie, został zrealizowany cel: promocja zdrowego stylu życia poprzez profilaktykę, której nie należy lekceważyć, promocja zdrowego stylu życia poprzez zdrowe odżywianie i uprawianie sportu. Kolejny cel jaki na pewno został zrealizowany to integracja klasy i szkoły(nikt nie uciekł na "wagary").

Opracowanie: mgr Małgorzata Wesoły


 
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 2

Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Najczęściej zadawane pytania
Zasady publikacji 
Zobacz jak wygląda zaświadczenie o publikacji Twoich materiałów
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam

O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014