AWANS Dla nauczyciela Dla ucznia
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Reklama
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Scenariusz uroczystości przygotowanej przez Samorząd Uczniowski z okazji Dnia Zakochanych

Szkoła Podstawowa w Myślachowicach

Cele:
- uczeń poszerza światopogląd - poznaje zwyczaje innych krajów;
- uczeń nabywa umiejętność przygotowania konkursów i zabaw;
- uczeń posiada poczucie odpowiedzialności za powierzone mu zadania;
- uczeń ma okazję do głębokich, wewnętrznych przeżyć;
- uczeń kształci postawę "ja - dla innych"

Przygotowanie imprezy:
1. Ogłoszenie konkursów na:
- scenkę klasową o tematyce walentynkowej (SU);
- wiersz miłosny (gazetka szkolna);
- piosenkę walentynkową (SKO).
2. Przygotowanie nagród:
- zakup słodyczy dla klas 1 - 6;
- zakup nagród i przygotowanie dyplomów w konkursie literackim;
- zakup materiałów na wykonanie dekoracji.
3. Wykonanie "walentynek".
4. Przygotowanie symbolicznych upominków dla nauczycieli.
5. Wykonanie dekoracji sali gimnastycznej.
6. Przygotowanie kaset i płyt z wybranymi utworami.

Przebieg imprezy:
1. 12 i 13 luty - sprzedaż "walentynek". Wypełnione kartki trafiają do skrzynki z "walentynkową pocztą".
2. 12 luty - przypięcie na tablicy na górnym korytarzu "serca przyjaźni", na którym to sercu każdy uczeń mógł wpisać dowolną dedykację.
3. 14 luty - uroczyste powitanie zebranych.
4. Odczytanie paru faktów z historii życia św. Walentego - przewodnicząca SU.
5. Przedstawienie "Spotkanie z tajemniczą Walentynką i tajemniczym Walentym" przygotowane przez SU - załącznik nr 1.
6. Wręczenie przez "Amorki" upominków przygotowanych przez SU.
7. Rozstrzygnięcie konkursów:
- wiersz miłosny - wręczenie przez panią dyrektor dyplomów i nagród. Najlepsze prace zostaną umieszczone na gazetce ściennej i opublikowane na łamach "Co w szkole piszczy".
- piosenka o tematyce walentynkowej na melodię "Zawsze z Tobą chciałbym być" zespołu Ich Troje - j.w.
8. Walentynkowa poczta - rozdanie kartek adresatom przez Amorki.
9. Prezentacje przygotowanych przez klasy 1 - 6 scenek:
- klasa I - wiersz "Żuraw i czapla";
- klasa II - "Kopciuszek" w wersji współczesnej autorstwa pani D. Zając;
- Klasa III - piosenka
- Klasa IV - wiersz "My z drugiej połowy XX wieku" M. Hillar; fragmenty scenariusza A. Kurnickiej "Międzynarodowy Dzień Teatru";
- Klasa V - pokaz par walentynkowych;
- Klasa VI - Miłość na przestrzeni wieków - scenki.
10. Wręczenie przez panią dyrektor słodkich upominków każdej klasie.
11. Podziękowanie zebranym za przybycie i zakończenie uroczystości.

Załącznik 1

Scenariusz wzorowany na telewizyjnej "Randce w ciemno". Cała zabawa polega na tym, iż chłopcy są przebrani za dziewczęta, a dziewczęta za chłopców.

Prowadząca 1: Czy wam tez tak bardzo nie chce dzisiaj się uczyć? (potwierdzenie ze strony publiczności)

Prowadząca 1: Kamień spadł mi z serca, bo to znaczy, że dopadło mnie szaleństwo walentynkowe. A już się bałam, że to lenistwo.

Prowadząca 2: Marzena! Co ty wyprawiasz! Zacznij według scenariusza!

Prowadząca 1: Aha.... niestety kabaret "Amor" znów przedstawia... tym razem antymiłosny program.

Prowadząca 2: Dzisiaj? Też pomysł!

Prowadząca 1: A bo co? Nie można? Nie podoba się coś?

Prowadząca 2: Przecież dziś jest 14 luty!

Prowadząca 1: Wiem, wczoraj był 13, a jutro będzie 15, a zatem dzisiaj musi być 14. No i co z tego??

Prowadząca 2: Dziś obchodzimy Walentynki.

Prowadząca 1: Faktycznie! A zatem zapraszamy na program, w którym aż niedobrze się robi od miłosnych wyznań.

Prowadząca 2: Może podasz tytuł tego programu?

Prowadząca 1: "Spotkanie z tajemniczą Walentynką i tajemniczym Walentym"

Prowadząca 2: Dziś spotkamy cztery dziewczyny i czterech chłopców, którzy w nietypowy sposób postanowili umówić się na randkę.

Prowadząca 1: Hola, hola - to ja prowadzę ten program!!! Chciałam zaprosić do studia pierwszego wybierającego -jest nim (wchodzi wybierający nr 1) Albercik Max.

Prowadząca 1: Witam. Może opowiesz nam coś o sobie.

Albercik Max: Nazywam się Albert Max - proszę nie mylić z supermarketem -jestem 100% mężczyzną. Wyznaję zasadę: Żyj na maxa! Minimum wysiłku, maksimum efektów!

Prowadząca 1: Czas poznać nasze trzy urocze kandydatki. Kandydatka nr 1: Ewa (wprowadza, przedstawia i usadza na krześlę Kandydatkę nr 1) .

Prowadząca 1: Proszę opowiedzieć nam w dwóch słowach o sobie.

Ewa: Lubię jabłka.

Prowadząca 1: Kandydatka nr 2: Julia, (wprowadza Julię). A co ty nam powiesz o sobie?

Julia: Poszukuję pana, który naprawi barierkę na moim balkonie.

Prowadząca 1: I wreszcie kandydatka nr 3: Lukrecja. Co lubisz robić w wolnym czasie7

Lukrecja: Lubię eksperymentować w kuchni...

Prowadząca 1: Oddaję głos naszemu wybierającemu.

Albercik: Pytanie do kandydatki nr l: (zadaje 3 pytania z poniższej listy)
1 Beznadziejny film, czy dobra książka?
2 List, czy internet?
3 Hot - dog czy owoce?
4 Sensowny wypoczynek czy beznadziejna praca?
5. Dyskoteka, czy basen?
6. Kszyk, czy cisza?
7 Horror, czy komedia?
8 Kwiaty, czy pieniądze?
9. Pocałunek, czy czekoladki?
10 Matematyka, czy język polski?

Albercik: Pytanie do kandydatki nr 2:.....

Albercik: Pytanie do kandydatki nr 3:.... (Prowadząca nr 1 zapisuje odpowiedzi i sprawdza zgodność z gustem wybierającego)

Prowadząca 2: Największą zgodność gustów masz z...... (wyniki kandydatek w %)

Albercik: Jesteśmy w pizzerii. Zamówiliśmy pizzę z dużą ilością ketchupu. Jedząc,
pobrudziłaś sobie nim nową bluzkę Co robisz? O odpowiedź poproszę kandydatkę nr 1.

Ewa: Pozostałą ilością ketchupu smaruję bluzkę udając, ze taka właśnie miała być!
(piosenka "To nie ja byłam Ewą")

Albercik: O odpowiedź poproszę kandydatkę nr 2.

Julia: Ściągam skarpetki i przypinam je wykałaczkami, by przykryć widoczną plamę.
(piosenka)

Albercik: O odpowiedź poproszę kandydatkę nr 3.

Lukrecja: Po prostu zdejmuję poplamioną bluzkę, bo zawsze, tak na wszelki wypadek mam na sobie drugą.
(piosenka)

Prowadząca nr 1: Czy już zdecydowałeś z którą kandydatką się umówisz? Jeżeli nie, to posłuchaj Magdy. (prowadząca nr 2 - odczytuje charakterystykę kandydatek)

Prowadząca 2: Kandydatka nr l: na randce z nią nie musisz obawiać się wypadków z ketchupem: ona zapewni ci dietę owocową! Kandydatka nr 2: Najpierw odurzy cię zapachem skarpet, a później zapędzi do pracy!

Kandydatka nr 3: O ile przeżyjesz jej kulinarne eksperymenty możesz liczyć na niezłą zabawę! Ale decyzja należy do ciebie Albercie!

Albert: Wybieram kandydatkę nr... (pada imię wybranej kandydatki)
(następuje przedstawienie kandydatek i odsłonięcie zasłony, losowanie nagrody - wycieczka po szkole lub szkolnym podwórku)

Prowadząca 1: Zapraszamy do nas wybierającą, którą jest Klara, (wchodzi Klara, Następuje jej przedstawienie).
Jaki jest twój pogląd na miłość?

Klara: Do swego wybranka mam tylko jedno życzenie: "Jeśli nie chcesz mojej zguby, co dzień wyślij mi sms-y luby!".

Prowadząca 1: Pora poznać naszych wspaniałych kandydatów: Kandydat nr l - Walenty Niezbyt - Święty, (pojawia się kandydat nr 1). Może się nam przedstawisz?

Walenty Niezbyt - Święty: Siemanko! Jam Walenty Niezbyt - Święty. Włosy kolorowe, ciuchy odjazdowe, a pomysły odlotowe - to cały ja!

Prowadząca 1: Poznajmy kandydata nr 2: nazywa się Walenty Love. (wchodzi kandydat nr 2)
Opowiedz nam coś o sobie.

Walenty Love: Każde młode dziewczę marzy, aby ujrzeć uśmiech na mej twarzy A ja nie! Ja o jednej tylko śnię: tej przez duże M.

Prowadząca 1: Kandydat nr 3 - Walenty Cash. A jakie jest twoje spojrzenie na miłość'? Walenty Cash: Kasa to podstawa Ja uczciwy jestem niesłychanie, na początku mówię każdej pannie: Jak dostaniesz kieszonkowe, to zabiorę Cię do kina!

Prowadząca 1: Oddaję głos naszej wycierającej.

Wybierająca: Pytanie do kandydata nr 1: (trzy spośród poniższej listy)
l Plaża, czy solarium?
2. Miasto, czy wieś?
3 Żyletka, czy golarka?
4. Biały, czy czarny?
5. Zupa, czy kotlet?
6 Kawa z cukrem, czy cukier bez kawy0
7 Piękna, czy mądra?
8. Towarzystwo, czy samotność?
9. Bokserki czy stringi?
10 T - shert. czy koszula z krawatem?

Klara: Pytanie do kandydata nr 2......

Klara: Pytanie do kandydata nr 3... (Prowadząca 2 notuje odpowiedzi kandydatów i sprawdza zgodność gustów z wybierającą)

Prowadząca 2: Największą zgodność gustów masz z... (wyniki kandydatów w %)

Klara: Wychodzimy z kina. Jest późno, patrzysz, a twojego samochodu nie ma. Żadna taksówka nie kursuje. Co robisz? O odpowiedź poproszę Kandydata nr..

Kandydat nr l: Wykupię w kinie bilety na komedię z happy endem do samego rana i
poczekam, aż któraś taksówka podjedzie pod wyjście, (piosenka)

Kandydat nr 2: Zadzwonię do mojego przyjaciela, który ma wypożyczalnię limuzyn. Gdy
jednak on będzie zajęty, wezmę Cię w swoje barczyste ramiona i w podskokach zaniosę do
domu (piosenka)

Kandydat nr 3: Po programie zadzwonię do mamusi i wtedy dam Ci odpowiedź, (piosenka)
Prowadzący: Czy już zdecydowałaś z którym kandydatem się umówisz? Jeżeli nie, to
posłuchaj Magdy.
(piosenka)

Prowadząca 2: Kandydat nr l: na randce z nim nie musisz obawiać się nudy - zapewni ci odlotową zabawę, nawet wtedy, gdy zostanie bez samochodu! Kandydat nr 2: może właśnie to o tobie śni? Będzie nosił Cię na rękach deklamując poematy!

Kandydat nr 3:
Istnieje prawdopodobieństwo, że na randkę zabierze swoją mamę, a ty zapłacisz za bilety. Wybieraj!

Klara:
Wybieram kandydata nr.
(następuje przedstawienie kandydatów i odsłonięcie zasłony, losowanie nagrody)
 

Opracowanie: mgr Aneta Brzóska i mgr Monika Wentrys


 
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów:

Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Najczęściej zadawane pytania
Zasady publikacji 
Zobacz jak wygląda zaświadczenie o publikacji Twoich materiałów
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam